
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Nie każdy pojazd z silnikiem diesla wyposażony jest w turbosprężarkę. Na rynku dostępne są auta z silnikiem wolnossącym SDI, które pozbawione są turbodoładowania. Działanie takiego samochodu bez turbiny polega na zasysaniu powietrza przez jednostkę napędową, która działa na zasadzie różnicy ciśnienia pomiędzy komorą spalania a ciśnieniem atmosferycznym otoczenia.
Najpopularniejszym pojazdem, który został wyposażony w silnik bez turbiny jest 5,2l V8 Ford Shelby GT350 i GT350R.
1. Po co turbo w samochodzie?
Zastosowanie turbosprężarki w pojazdach z silnikiem diesla pozwoliło na uzyskanie wyższego momentu obrotowego. Montowanie turbosprężarek stało się już tak powszechne, że nikogo nie dziwi fakt jego posiadania nawet w najmniejszej jednostce napędowej. Nie zmienia to jednak faktu, że posiadacze tzw. wolnossaków pozbawione turbo nie posiadają wad. Oczywiście, że mają. Silnik wolnossący jest mniej wydajny – pobiera więcej paliwa. Kolejną wadą jest, to, że ubezpieczenie, takie pojazdy jest znacznie wyższe (restrykcje klimatyczne), no i oczywiście w przypadku przyspieszania nie ma efektu wbijania w fotel, jak to ma miejsce z przypadku turbodoładowanych silników. Samochody bez turbiny posiadają również i zalety, główna z nich to brak tzw. turbodziury, z którą zmagają się nawet właściciele pojazdów, których turbo wyposażone jest w technologię zmiennej geometrii kierownic spalin. Kolejna zaleta to niższe ryzyko wystąpienia awarii, co związane jest z niższymi kosztami napraw. Tak, więc jeśli zastanawiasz się, jaki silnik Diesla jest najmniej awaryjny odpowiedz brzmi SDI, czyli wolnossący.

Czy większe turbo spowoduje przyrost mocy?
Jeżeli myślisz, że zwiększysz moc swojego pojazdu wymieniając jedynie swoją turbosprężarkę na większą to jesteś w błędzie - zmiana turbo bez strojenia w żaden sposób nie spowoduje przyrostu mocy Twojego pojazdu. Oprócz wymiany turbo należy przeprowadzić także szereg innych czynności; mianowicie w pierwszej kolejności wprowadzić należy zmiany w sterowniku silnika.
Zanim jednak do tego dojdzie zalecamy przeprowadzenie diagnostyki silnika. Modyfikacja ta w znacznym stopniu może go uszkodzić, ponieważ silnik poprzez zmianę oprogramowania i montaż większego turbo zostanie obciążany.
Nie należy zapominać o wymianie intercoolera na większy, ponieważ większe turbo wymagać bezie dodatkowego chłodzenia.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze