Czy każdą turbinę można zregenerować?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Nie każdą turbosprężarkę można zregenerować – jeśli urządzenie jest poważnie i nieodwracalnie uszkodzone, proces ten nie jest możliwy. W takiej sytuacji jest tylko jedno właściwe rozwiązanie, którym jest zakup nowej lub zregenerowanej turbosprężarki. Turbinę można poddawać regeneracji nawet kilkukrotnie, jednakże warto pamiętać, że nie w każdym przypadku jest to do zrobienia. To, ile urządzenie turbo wytrzymuje, w dużej mierze zależy od użytkownika samochodu – zaniechanie systematycznej wymiany oleju oraz filtrów, brak chłodzenia turbiny po dłuższej jeździe, a nawet gwałtowne ruszanie autem, kiedy nie doszło do rozgrzania silnika mogą doprowadzić do awarii turbosprężarki. Uszkodzony wtryskiwacz także może być powodem do poddania turbiny do regeneracji.
Czy warto regenerować turbiny? - Regeneracja turbosprężarek
Tak, warto, ponieważ zabieg regeneracji turbosprężarki przywraca jej sprawność, a kompleksowo i prawidłowo przeprowadzona powoduje, że parametry turbiny po regeneracji w porównaniu z nowym urządzeniem nie różnią się praktycznie niczym. Regeneracja turbosprężarki to nie tylko wymiana uszkodzonych części i wyczyszczenie urządzenia, ale również i jej późniejsza regulacja. Dodatkowo regeneracja jest procesem znacznie tańszym niż zakup nowej turbiny. Podsumowując, regeneracja turbosprężarki jak najbardziej ma sens.
Regeneracja turbosprężarek jest znacznie korzystniejsza pod kilkoma względami, jednakże w głównej mierze wskażemy aspekt finansowy. Dlatego, jeżeli nie ma konieczności wymiany całej turbiny, a jedynie poszczególnych jej elementów, to wtedy warto ograniczyć się do dokonania procesu regeneracji. Koszty tego zabiegu są znacznie niższe od ceny nowego urządzenia turbo. W teorii turbiny powinny działać bez zarzutów przez cały okres użytkowania samochodu. Jednak w praktyce często nie jest do uzyskania, ponieważ wiele różnych czynników wpływa na nieprawidłowe działanie turbosprężarki.
2. Turbosprężarki: poradnik użytkownika, naprawy, regeneracje - Ile wytrzymuje turbina po regeneracji
Większą część awarii turbosprężarek można usunąć w procesie regeneracji, czyli naprawy. Turbosprężarka, która została poddana profesjonalnemu procesowi regeneracji, powinna działać jak nowa. W zasadzie urządzenie turbo powinno w stanie wytrzymać tyle, ile cały silnik samochodu. Wirnik turbiny mógłby wytrzymać wiele tysięcy kilometrów, gdyby nie zimne rozruchy, przy których wirnik kręci się prawie na sucho i gdyby nie zanieczyszczenia wpadające do układu dolotowego. Jednakże rzeczywiste warunki eksploatowania są zwykle dalekie od optymalnych, przez co urządzenia turbo zaczynają zwykle zdradzać objawy zużycia po przebiegu rzędu 200-350 tysięcy kilometrów.
3. Auto z naprawionym turbo - porady, opinie, ostrzeżenie - Docieranie turbiny po regeneracji
Regeneracja urządzeń turbo jest bardzo popularna i ma wiele pozytywnych opinii wśród użytkowników. Aby nie doprowadzić do ponownej usterki turbiny po regeneracji, powinno się przestrzegać kilku wskazówek związanych z prawidłową eksploatacją samochodu. Użytkownik przede wszystkim powinien przestrzegać systematycznej wymiany oleju silnikowego oraz filtrów, a także po dynamicznej jeździe ważne jest, aby pamiętać o schłodzeniu turbiny przed wyłączeniem silnika.
Równie ważne jest przestrzeganie zaleceń montażowych, a także zasad jazdy po wymianie turbosprężarki. Przed rozpoczęciem montażu nowej turbiny powinno się zlokalizować i wyeliminować źródło awarii oraz usunąć stary olej i uzupełnić miskę olejową nowym, świeżym środkiem smarującym o wysokiej jakości.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Nie każdą turbosprężarkę można zregenerować. Regeneracja jest dobrym rozwiązaniem dla turbosprężarek, które zużywają się z powodu normalnego zużycia, takiego jak zużycie łożysk lub uszkodzenia mechaniczne. Natomiast, jeśli turbosprężarka ulegnie poważniejszemu uszkodzeniu, takiemu jak zniszczenie układu kompresji, trudno jest ją naprawić i często konieczna jest wymiana na nowy podzespół. Warto pamiętać, że koszty naprawy i regeneracji mogą być bliskie lub nawet wyższe niż koszty zakupu nowej turbosprężarki. Dlatego zanim podejmiemy decyzję o regeneracji turbosprężarki, powinniśmy zwrócić się do specjalisty, aby uzyskać opinię i kosztorys.