Czy jest turbo w benzynie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Tak, silniki benzynowe mogą być wyposażone w doładowanie turbo. Urządzenie turbo jest maszyną, która składa się z dwóch podstawowych części: turbiny i sprężarki, osadzonych na jednym wale. Jej głównym przeznaczeniem jest zwiększenie wydajności silnika, czyli przyspieszenia i dynamizmu jazdy. To urządzenie może być stosowane w silnikach diesla, jak i benzynowych. Kiedyś można było je znaleźć jedynie w zaawansowanych samochodach wyścigowych, aktualnie są także obecnie na rynku aut osobowych.
Benzynowy silnik turbo – 5 rzeczy, których nie powinieneś z nim robić - Jak sprawdzić turbo w benzynie
Po pierwsze, nie powinno się wykręcać zimnego silnika na wysokie obroty, warto dać silnikowi i turbosprężarce nawet pół minuty na rozgrzanie oraz rozprowadzenie oleju po całej instalacji. Drugim czynnikiem, o który powinniśmy zadbać, jest chłodzenie turbosprężarki, kiedy silnik jest mocno rozgrzany, czyli po dynamicznej jeździe albo długotrwałym, większym obciążeniu silnika, np. jazda autostradą – przed zakończeniem jazdy warto zwolnić i wprowadzić silnik na niższe obroty lub przed zgaszeniem silnika odczekać 2-3 minuty. Pamiętaj, aby nie „dusić” silnika na niskich obrotach. Ważne są regularne wymiany oleju silnikowego, ponieważ chroni on silnik, ale także dodatkowo turbosprężarkę, dlatego potrzebują one częstej wymiany środka smarnego, najlepiej o najwyższej jakości. Ostatnią ważną kwestią jest, aby nie oszczędzać na paliwie z racji tego, że jego nieodpowiednia liczba oktanowa czy zabrudzenie paliwa może doprowadzić do powolnego, ale skutecznego niszczenia silnika i układu wtryskowego.
1. Turbo benzyna - jak jeździć? - Silnik z turbiną
Turbosprężarka pracuje w ciężkich warunkach, dlatego warto znać i stosować podstawowe zasady jej eksploatacji. Pierwszą ważną zasadą jest oszczędzanie silnika na początku jazdy – będąc użytkownikiem auta z turbosprężarką, powinieneś wiedzieć, że nie można ruszać nim, jeżeli silnik jest nierozgrzany, dlatego odczekaj około 30 sekund, a w tym czasie olej dotrze do wszystkich elementów układu i zabezpieczy je przed tarciem. Z kolei po dotarciu do celu, zwłaszcza po ruchu z dużą prędkością, nie wyłączaj od razu silnika – takie odcięcie napędu sprawi, ze poszczególne części zostaną odcięte do dopływu oleju, warto odczekać 2-3 minuty, pozostawiając samochód na biegu jałowym. Użytkownik samochodu wyposażonego w turbosprężarkę powinien pamiętać o regularnej wymianie oraz o wyborze odpowiedniego oleju silnikowego, ponieważ w innym wypadku może dość do zniszczenia urządzenia turbo.
2. Czy warto postawić na silnik benzynowy z turbo? - Ile wytrzymuje turbina w benzynie
Aktualnie producenci samochodów wyposażają coraz więcej silników benzynowych w turbosprężarki, które bez straty w osiągach pozwalają na zmniejszenie pojemności skokowej. Użytkownik jednostki z doładowaniem turbo powinien znać i wykorzystywać podstawowe zasady eksploatacji, którymi są np. regularna kontrola oleju. Z racji tego, że turbina pracuje w bardzo wysokich temperaturach jest narażona na równie duże obciążenia, przed wyłączeniem silnika z takim urządzeniem trzeba koniecznie odczekać kilka minut, aby zdążyła ostygnąć. Duża wadą turbosprężarki jest jej awaryjność, a przyczyną problemów jest m.in. wysoka temperatura spalin, która w przypadku awarii może szybko i niekontrolowanie wzrosnąć – auto wtedy dostaje za dużo powietrza, a za mało paliwa. Jednakże przyjemność z jazdy jednostką wyposażoną w turbinę rekompensuje ewentualne kłopoty.
3. Jak jeździć autem z turbiną? - Jak dbać o silnik z turbiną
Turbiny produkuje się tak, aby dorównały żywotnością sinikowi, jednak w rzeczywistości często nie pokrywa się z założeniami konstruktorów, głównie z winy użytkowników. Ważne jest, aby nie obciążać silnika zaraz po starcie – nie ruszaj natychmiast po uruchomieniu silnika, odczekaj około 30 sekund, ponieważ tyle wystarczy, aby olej silnikowy dotarł do wszystkich zakamarków układu smarowania i zabezpieczył turbinę przed skutkami tarcia.
Żelazne zasady dotyczą także unieruchamiania jednostki, więc po dotarciu na miejsce docelowe nie wyłączaj natychmiast silnika i daj mu kilka minut na schłodzenie się, w szczególności po dynamicznej jeździe. Odpowiednia eksploatacja to jedno, ale równie ważna jest pielęgnacja, dlatego regularnie wymieniaj filtr powietrza, ponieważ jeśli jest on zapchany, zmniejsza efektywność działania turbosprężarki, z racji tego, że przepuszcza zanieczyszczenia do turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Tak, turbosprężarki są często stosowane w silnikach benzynowych. Podobnie jak w silnikach diesla, turbosprężarki pozwalają na zwiększenie mocy silnika benzynowego poprzez dostarczanie dodatkowego powietrza do cylindrów. Dzięki temu silniki benzynowe z turbosprężarką mogą być bardziej efektywne pod względem paliwowym i oferować lepsze osiągi niż te bez turbosprężarki.
Jednak podobnie jak w silnikach diesla, turbosprężarka to część mechaniczna, która może ulec awarii i koszty naprawy mogą być wysokie, co należy wziąć pod uwagę przy decyzji o zakupie samochodu z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem.