Czy DPF ma wpływ na turbosprężarkę w dieslu? Warto to wiedzieć!
Tak, DPF czyli filtr cząstek stałych to część układu wydechowego w pojazdach z silnikami Diesla i może mieć bezpośredni wpływ na turbosprężarkę. Głównym zadaniem tego filtru jest redukcja emisji cząstek stałych (szkodliwych pyłów) w spalinach, więc jeśli DPF nie działa poprawnie, może to prowadzić do znacznego wzrostu obciążenia turbosprężarki. Dodatkowo problemom z DPF towarzyszy często rozcieńczenie oleju silnikowego, natomiast turbina wymaga dobrego smarowania, także niepoprawne działanie jednego komponentu w układzie turbodoładowania, prowadzi do problemów z innymi. Więc, mówiąc w skrócie, jaki związek ma turbina z DPF? Jeśli ciśnienie spalin jest nieodpowiednio regulowane lub jeśli DPF jest zapchany, wpływa to na ogólne pogorszenie wydajności turbiny i pracy silnika, a nawet może prowadzić do jej poważnych uszkodzeń.

Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Czy DPF ma wpływ na turbosprężarkę w dieslu? Warto to wiedzieć!
Jeśli turbina bierze olej, wskazują na to charakterystyczne objawy:
• Zwiększone zużycie oleju- to jeden z najbardziej oczywistych objawów. Jeśli zauważalne są stałe spadki poziomu oleju, może to sugerować dany problem.
• Biały dym z układu wydechowego- może wskazywać na wyciek oleju.
• Niebieski dym z rury wydechowej- olej spala się w komorze spalania, co powoduje powstawanie niebieskiego dymu.
• Problemy z turbosprężarką mogą powodować spadek mocy i ogólnej wydajności silnika, szczególnie jeśli masz wrażenie, że twój samochód jest znacznie mniej dynamiczny niż wcześniej.
• Silniki samochodowe wyposażone w systemy diagnostyczne mogą generować kody błędów, które wskazują na problemy z turbosprężarką lub wyciekiem oleju. Jeśli kontrolka Check Engine świeci na desce rozdzielczej, warto podłączyć samochód do komputera diagnostycznego i odczytać kody błędów.
Jakie są objawy uszkodzenia turbiny w dieslu?

Uszkodzona turbina w dieslu może wykazywać typowe dla tego problemu objawy, przede wszystkim jest to spadek mocy pojazdu. Może oznaczać to, że turbosprężarka nie dostarcza wystarczającego ciśnienia powietrza do silnika, co prowadzi do ogólnego pogorszenia osiągów samochodu. Kolejnym typowym symptomem dla uszkodzonej turbiny jest hałas, a właściwie nietypowe dźwięki, które nie występowały wcześniej. Zalicza się do nich gwizdanie, szumienie, piszczenie, a nawet wycie. Odgłosy te mogą być sygnałem problemów z łożyskami lub wirnikiem turbosprężarki. Równie charakterystyczny jest spadek efektywności paliwowej, ponieważ silnik może potrzebować więcej paliwa, aby osiągać tę samą moc.
Czy opłaca się regenerować turbinę?
Tak, opłaca się regenerować turbinę, szczególnie biorąc pod uwagę, kilka poniższych aspektów:
• Koszty naprawy- naprawa jest zazwyczaj znacznie tańszą opcją niż zakup nowej jednostki.
• Stan turbosprężarki- regeneracja jest dobrym rozwiązaniem, jeśli uszkodzenia turbosprężarki nie są zbyt poważne i łatwe w wymianie.
• Gwarancja i jakość naprawy- regeneracja turbosprężarki z gwarancją może być rozsądną opcją, jeśli spełnione są odpowiednie warunki, ale warto dokładnie zbadać wszystkie dostępne opcje i porównać koszty oraz korzyści przed podjęciem decyzji. Dzięki gwarancji możesz mieć pewność, że ewentualne problemy zostaną naprawione bez dodatkowych kosztów w okresie obowiązywania gwarancji.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek