Czy do każdego silnika można założyć turbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Z teoretycznego punku widzenia turbo można zamontować w każdym pojeździe, jednakże w praktyce może to już tak pięknie nie wyglądać. Okazać się może, że dana jednostka napędowa może zostać uszkodzona podczas uturbiania i nie chodzi tu już tylko o nieprawidłowo przeprowadzony proces, ale również o to, że najzwyczajniej silnik może nie podołać takiemu obciążaniu. Dlatego, jeżeli chodzi o uturbienie silnika firma podejmująca się tej czynności, w pierwszej kolejności powinna przeprowadzić dokładną diagnostykę jednostki napędowej.
1. Auto z silnikiem wolnossącym – wady i zalety
Między innymi ze względu na zmieniające się normy emisji spalin wiele znanych marek (Alfa Romeo, BMW), jak i również tych luksusowych (Maserati, Aston Martin) zrezygnowało z silników wolnossących w swoich pojazdach. Kolejna wada to większe zużycie paliwa. Dla fanów motoryzacji i szybkich samochodów wadą okazać się może również brak ekscytującego zjawiska, jakim jest wbijanie w fotel podczas przyspieszania.
Zaletą z kolei jest z pewnością brak turbodziury oraz „zwolnienie” ze schładzania turbosprężarki po długiej i dynamicznej jeździe. Za zaletę można również uznać to, że ze względu na prostą budowę silnika także koszty naprawy są niższe, jak i żywotność jednostki napędowej dłuższa.
Jednakże znajdą się i tacy, którzy mimo wszystko zdecydują się na montaż turbo do silnika wolnossącego.

Turbo do silnika wolnossącego, czyli ile kosztuje uturbienie silnika
Jeżeli chodzi o montaż turbo, cena to nie tylko zakup samej turbosprężarki. Decydując się na uturbianie, nie tylko należy dokładnie sprawdzić stan silnika, ale również warto mieć świadomość tego, że wymagane będą także tłoki i korbowody - kute. Średnia cena tłoków to około 2500 złotych (komplet) z kolei za korbowody zapłacić należy około 2000 złotych. To tylko nieliczne części wymagane w przypadku montażu turbosprężarki. Nie wolno zapominać o intercoolerze, czyli dodatkowym chłodzeniu.
Podsumowując całkowity koszt turbosprężarki w pojeździe wolnossącym okazać się może, że w tych pieniądzach zakupić można całkiem fajne auto z turbodoładowaniem lub zrobić to, na co decyduje się większość tunerów, czyli swap silnika.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Teoretycznie, turbo może być zamontowane do każdego silnika spalinowego. Jednak nie każdy silnik jest odpowiedni do zastosowania turbosprężarki. Niektóre silniki nie są zaprojektowane z myślą o zastosowaniu turbo, a ich konstrukcja uniemożliwia jego zamontowanie. Inne silniki mogą mieć problemy z utrzymaniem odpowiedniego poziomu oleju lub mogą mieć trudności z chłodzeniem, co może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki. Jeśli chcesz zamontować turbo do swojego silnika, najlepiej skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem lub producentem silnika, aby upewnić się, że jest to możliwe i bezpieczne. Należy pamiętać, że zamontowanie turbo do silnika, który nie jest przystosowany do tego typu modyfikacji, może prowadzić do poważnych problemów z silnikiem i kosztownych napraw.