Czy diesel może nie mieć turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Nie każdy samochód z silnikiem diesla jest wyposażony w turbinę. Na rynku dostępne są pojazdy z silnikiem wolnossącym SDI, które są pozbawione turbodoładowania. Działanie takiego auta bez turbosprężarki polega na zasysaniu powietrza przez jednostkę napędową, która działa na zasadzie różnicy ciśnienia pomiędzy komorą spalania a ciśnieniem atmosferycznym otoczenia. Zastosowanie turbiny w samochodach z silnikiem diesla pozwoliło na uzyskanie wyższego momentu obrotowego. Montowanie turbodoładowania stało się tak powszechne, że nikogo nie zdziwi fakt jego posiadania nawet w najmniejszej jednostce napędowej.
Użytkowanie samochodu z turbiną - Najważniejsze zasady - Turbosprężarka
Mimo tego, że turbosprężarki są zaprojektowane tak, aby bez usterek działać przez całą długość życia silnika, to bardzo często jest jednak inaczej. Dzieje się tak zazwyczaj z winy samych kierowców, którzy w niewłaściwy sposób ich używają. Pamiętajmy, że jeżeli tuż przed zatrzymaniem samochodu używaliśmy silnika na wysokich obrotach, to turbinę należy schłodzić. Podobnie rzecz tyczy się rozpoczęcia jazdy – kierowca auta z urządzeniem turbo musi pamiętać o tym, aby po uruchomieniu silnika dać pompie około 30 sekund na rozprowadzenie oleju po całym układzie. Powinniśmy także od czasu do czasu sprawdzić szczelność połączenia pomiędzy filtrem powietrza i turbosprężarką.
1. Jazda bez turbiny? - Czy samochód pojedzie bez turbiny?
W sytuacji, w której dochodzi do awarii turbiny, wielu kierowców najzwyczajniej to bagatelizuje. Czy rzeczywiście bez sprawnej turbosprężarki możemy jeździć bez żadnych konsekwencji? A więc nie możemy. Jazda samochodem, którego układ doładowania nie jest sprawny w stu procentach, może spowodować poważne usterki nie tylko w samym układzie, ale również i w pozostałych częściach samochodowych takiej jednostki napędowej. Dlatego, jeżeli nie chcesz, żeby jazda z uszkodzoną turbosprężarką okazała się jedną z najdroższych podróży w Twoim życiu, to najlepiej jak najszybciej udać się do wyspecjalizowanego serwisu.
2. Studzenie turbiny i silnika po dynamicznej jeździe - Czy da się jechać z uszkodzoną turbiną?
Urządzenie turbo należy schładzać przede wszystkim po długiej i intensywnej jeździe. Po zatrzymaniu się na miejscu docelowym najlepiej jest odczekać co najmniej 90 sekund z silnikiem pracującym na biegu jałowym, aby wirnik turbiny zdążył wytracić prędkość, a pracujący olej obniżył temperaturę sprężarki. Czas studzenia turbo na postoju możemy znacznie skrócić, jeżeli 1-2 kilometry przed planowanym postojem zwolnimy do takiej prędkości, przy której silnik będzie pracował pod niewielkim obciążeniem, na niskich obrotach. Bądźmy świadomi tego, że z uszkodzoną turbiną nie można jeździć i trzeba natychmiast zakończyć naszą podróż, chcąc skutecznie ograniczyć nagromadzenie usterek w turbo i w konsekwencji także w silniku auta.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Tak, silniki diesla mogą pracować bez turbo. Silniki diesla bez turbo są rzadko spotykane, ponieważ turbosprężarka pozwala na uzyskanie większej mocy i momentu obrotowego przy niższych obrotach silnika. Jednak silniki diesla bez turbo mogą być stosowane w niektórych konstrukcjach, takich jak pojazdy ciężarowe, maszyny rolnicze czy statki, gdzie ważniejsze jest zużycie paliwa niż moc. Silniki diesla bez turbo są zwykle prostsze w konstrukcji, co oznacza, że koszt ich produkcji jest niższy. Dodatkowo, brak turbo oznacza mniejsze ryzyko awarii. Silniki diesla bez turbo mogą mieć niższą moc i moment obrotowy w porównaniu do silników diesla z turbo, ale zwykle będą one miały niższe zużycie paliwa.