Localizations image

Czy da się jechać z uszkodzoną turbiną?

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Czy da się jechać z uszkodzoną turbiną?
Czy da się jechać z uszkodzoną turbiną?

Jeżeli kierowca jest bez wyjścia, to przebycie niewielu kilometrów z wadliwą turbiną jest możliwe, jednak pozbawione komfortu jazdy, a przede wszystkim bezpieczeństwa. Jednakże najlepszym rozwiązaniem jest natychmiastowe zakończenie jazdy i skontaktowanie się z autoryzowanym serwisem, aby ustalić usterki urządzenia turbo oraz jego regeneracji. Jeżeli jazda z wadliwą turbosprężarką będzie się wydłużać, to może dojść do niebezpiecznego następstwa, którym jest kompletna degradacja turbiny. Wszelkie awarie urządzenia turbo mogą doprowadzić do wykończenia silnika samochodu, a zwłaszcza w przypadku, gdy wystąpi zatarcie turbiny. Objawami, które o tym świadczą, to przede wszystkim słyszalny zgrzyt wydobywany podczas tarcia części składowych turbiny, np. łożyska wirnika.

Czy można jeździć z uszkodzoną turbiną - Jazda z uszkodzona turbiną

Jazda z uszkodzonym układem turbodoładowania jest bardzo nierozsądna. Bagatelizowanie awarii urządzenia turbo może doprowadzić do bardzo poważnego i nieodwracanego jej defektu. Niesprawna turbina wpływa na negatywnie na całą jednostkę napędową. W przypadku wystąpienia uszkodzenia turbosprężarki podczas jazdy, powinno się jak najszybciej zakończyć podróż, zjechać na pobocze i wezwać lawetę. Oddanie urządzenia do naprawy w odpowiednim momencie nie tylko przyczyni się do mniejszych usterek, ale także spowoduje, że koszt naprawy będzie niższy.

1. Objawy uszkodzonej turbiny - Jak dbać o silnik z turbodoładowaniem? - Jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w dieslu

Uszkodzoną turbosprężarkę w dieslu rozpoznamy między innymi po ciemnych, gęstych kłębach dymu, które wydobywają się z układu wydechowego. Temu objawowi towarzyszy także spadek mocy samochodu oraz jego praca w trybie awaryjnym. Kolejnym symptomem wskazującym na awarię turbosprężarki jest również wyciek oleju. Nieodłącznym elementem awarii układu turbodoładowania jest hałas – dźwięk taki, jak świst, gwizd turbiny na zimnym silniku, a w ciężkich przypadkach słychać tzw. pohukiwanie sowy oraz wycie. Żeby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, powinno się przede wszystkim kontrolować poziom oleju silnikowego, wymieniać go regularnie, a także chłodzić turbosprężarkę po dynamicznej jeździe oraz przeprowadzać regularną diagnostykę układu turbodoładowania.

2. Jazda z uszkodzoną turbiną i następstwa tego faktu - Jak długo można jeździć z uszkodzona turbina

Jak już wiemy, jazda z niesprawną turbosprężarką niesie ze sobą pewne poważne konsekwencje. Przykładowo oderwane łopatki koła kompresji mogą przedostać się do silnika, powodując jego poważną awarię. Niewłaściwe ciśnienie oleju, które samo w sobie stanowi awarię, w połączeniu z jego niskim poziomem może doprowadzić do zatarcia turbiny, jak i całego silnika. Niesprawne urządzenie turbo może mieć negatywny wpływ także na filtr cząstek stałych oraz intercoolera. Właśnie z tych powodów nie należy ignorować żadnych objawów, które sugerują awarię turbosprężarki, ponieważ może to doprowadzić do bardziej rozległych problemów.

3. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Zepsuta turbina objawy

Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie?
Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie?

Najczęściej występującymi objawami awarii turbiny jest przede wszystkim spadek mocy samochodu oraz jego głośna praca. Nie wolno bagatelizować szybkiego ubytku oleju silnikowego, który może wskazywać na wycieki. Oprócz tych objawów właściciel samochodu może się spotkać ze świstem, pogwizdywaniem turbosprężarki, a w skrajnych przypadkach może nawet wydawać dźwięki przypominające wycie karetki pogotowia. Żaden niepokojący dźwięk turbiny z pewnością nie powinien zostać zignorowany, ponieważ jazda z uszkodzonym urządzeniem może spowodować nie tylko poszerzenie jej awarii, ale także doprowadzić do awarii jednostki napędowej.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Nastawnik turbiny 26 sierpnia 2020

Nastawnik turbiny

1. ActuatorNastawnik turbiny to element charakterystyczny dla turbosprężarek ze z...

Większe koło turbiny 12 listopada 2021

Większe koło turbiny

Montaż większego koła kompresji turbosprężarki spowoduje zwiększenie wydajności turbin...

Turbosprężarka VVP1-0304 09 kwietnia 2021

Turbosprężarka VVP1-0304

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki VVP1-0304 firm...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO