Budowa oraz ceny części do turbo
Teoretycznie turbosprężarka powinna wstanie wytrzymać tyle, co cały silnik. Jedynym problem jest to że gdy odpalamy samochód, występuje zimny rozruch, przy którym wirnik w turbo kręci się na sucho, gdyby nie wpadały zanieczyszczenia do układu dolotowego, wirnik powinien wytrzymać nawet do 1 000 000 kilometrów, jednak w rzeczywistości jest inaczej turbosprężarka zaczyna zdradzać objawy awarii po przebiegu 200-250 tysięcy kilometrów, natomiast jeśli silnik ma wady wrodzone np. w układzie smarowania to taka turbina może skończyć swój żywot przy przebiegu 100 000 km. Turbo składa się z:
- wirnika turbiny,
- wirnika sprężarki,
- łożyska ślizgowego,
- kadłuba turbiny,
- kadłuba sprężarki,
- kadłuba środkowego,
- łożyska oporowego,
- kanałów olejowych,
- pierścieni uszczelniających,
- wałka turbosprężarki.
Komentarze