Localizations image

Części do turbosprężarek

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Budowa oraz ceny części do turbo

Teoretycznie turbosprężarka powinna wstanie wytrzymać tyle, co cały silnik. Jedynym problem jest to że gdy odpalamy samochód, występuje zimny rozruch, przy którym wirnik w turbo kręci się na sucho, gdyby nie wpadały zanieczyszczenia do układu dolotowego, wirnik powinien wytrzymać nawet do 1 000 000 kilometrów, jednak w rzeczywistości jest inaczej turbosprężarka zaczyna zdradzać objawy awarii po przebiegu 200-250 tysięcy kilometrów, natomiast jeśli silnik ma wady wrodzone np. w układzie smarowania to taka turbina może skończyć swój żywot przy przebiegu 100 000 km. Turbo składa się z:

- wirnika turbiny,
- wirnika sprężarki,
- łożyska ślizgowego,
- kadłuba turbiny,
- kadłuba sprężarki,
- kadłuba środkowego,
- łożyska oporowego,
- kanałów olejowych,
- pierścieni uszczelniających,
- wałka turbosprężarki.

Części do Turbosprężarki

Naprawa turbo opłaca się jedynie wtedy gdy jej koszt nie przekracza 50% ceny nowego podzespołu. Przy takich wyliczeniach powinniśmy brać pod uwagę cenę oryginalnego turbo, a nie chińskich podróbek. Jest grupa aut, do których turbosprężarki kosztują kilka set złoty w takim wypadku użytkownik wybierze nowy podzespół. Jeżeli jednak zużyje lub zepsuje się turbo warte 3000-5000 zł, to profesjonalna regeneracja jest bardzo rozsądnym rozwiązaniem. Dobrej klasy zestawy naprawcze do turbosprężarek, z nowym wirnikiem i wszystkimi zużywającymi się elementami do zwykłej turbosprężarki nie powinien przekroczyć kwoty tysiąca zloty , gdy uszkodzeniu ulegnie zmienna geometrii trzeba doliczyć jeszcze parę złoty, a w przypadku sterowania elektrycznego trzeba doliczyć kolejną kwotę. Więc koszt oryginalnych części zamiennych to zwykle 1000 zł. Trudno więc oczekiwać ceny na poziomie kilku set zł za pełną i profesjonalną regenerację. Przy takich ofertach często serwisanci stosują najtańsze podzespoły. Również nie ma możliwości poświęcenia np. 20 minut na precyzyjne wyważenie przy wysokich obrotach. Należy przyjąć, że koszt pełnej i profesjonalnej naprawy turbo waha się w granicach tysiąca w przypadku turbosprężarek o zmiennej geometrii firm Garrett czy KKK Borg Warner (ponad tysiąc przy japońskich IHI czy Mitsubishi) oraz nawet kilka set tysięcy złoty przy turbosprężarkach sterowanych elektrycznie. Znacznie taniej usługę naprawy wykonują profesjonalne oraz wyspecjalizowane zakłady zajmujące się tylko I wyłącznie naprawą turbosprężarek.

 

Eksploatacja turbo

Naprawa turbiny to jednak nie wszystko. W wielu wypadkach awarie wynikają z kłopotów z innymi układami pracującymi pod maską naszego auta. Dlatego przed ponownym podłączeniem naprawionej turbosprężarki trzeba je usunąć. Inaczej może dojść do uszkodzenia dopiero co wymienionego elementu. Kilka porad jak przedłużyć życie naszego turbo:

- Stosuj olej wysokiej jakości i wymieniaj go regularnie, - Bez powodu nie przechodź przy dużym przebiegu z oleju syntetycznego na mineralny, - Co roku wymieniaj filtr powietrza,
- Reaguj na problemy z układem smarowania,
- Nie wciskaj mocno pedału gazu, póki silnik jest nierozgrzany,
- Uruchamiaj silnik bez wciskania pedału gazu,
- Pozwól silnikowi i olejowi się schłodzić po forsownej jeździe,
- W przypadku silników ze zmienną geometrią turbo regularnie wykonuj dłuższe jazdy, przy których mechanizm ma szansę wygrzać się i pozbyć nagarów.

Komentarze

Łukasz 2023-01-24 13:28:43

Części do turbosprężarek to zestaw elementów, które składają się na turbosprężarkę i służą do jej poprawnego działania. Poniżej znajduje się kilka przykładów części, które mogą być wymienione podczas naprawy lub regeneracji turbosprężarki:
Uszczelniacze: Służą do uszczelnienia wałka korbowego i wałka turbosprężarki, aby zapobiec wyciekowi oleju.
Łożyska: Służą do wsparcia wałka turbosprężarki i wałka korbowego.
Koła kompresji: Służą do kompresowania powietrza w celu zwiększenia mocy silnika.
Wałki: Służą do przenoszenia mocy pomiędzy kołami kompresji i kołami turbiny.
Kanały olejowe: Służą do przepływu oleju do i z turbosprężarki.
Uszczelki, pierścienie, itp.
Części do turbosprężarek mogą być oryginalne lub zamienniki produkowane przez innych producentów. Należy pamiętać, że niektóre części mogą być specyficzne dla danego modelu lub producenta i należy upewnić się, że wybierane części są odpowiednie dla konkretnego modelu i silnika.

Ludwik6 2020-03-05 09:37:02

Ilość części w turbinie zaskakuje! Kto by pomyślał, że jest ich aż tyle.

abik45 2019-08-30 12:45:08

A do BMW droga jest naprawa turbiny?

lampalo 2019-08-27 15:07:14

Fajny pomysł i cały artykuł :)

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO