Budowa oraz ceny części do turbo
Teoretycznie turbosprężarka powinna wstanie wytrzymać tyle, co cały silnik. Jedynym problem jest to że gdy odpalamy samochód, występuje zimny rozruch, przy którym wirnik w turbo kręci się na sucho, gdyby nie wpadały zanieczyszczenia do układu dolotowego, wirnik powinien wytrzymać nawet do 1 000 000 kilometrów, jednak w rzeczywistości jest inaczej turbosprężarka zaczyna zdradzać objawy awarii po przebiegu 200-250 tysięcy kilometrów, natomiast jeśli silnik ma wady wrodzone np. w układzie smarowania to taka turbina może skończyć swój żywot przy przebiegu 100 000 km. Turbo składa się z:
- wirnika turbiny,
- wirnika sprężarki,
- łożyska ślizgowego,
- kadłuba turbiny,
- kadłuba sprężarki,
- kadłuba środkowego,
- łożyska oporowego,
- kanałów olejowych,
- pierścieni uszczelniających,
- wałka turbosprężarki.
Komentarze
Części do turbosprężarek to zestaw elementów, które składają się na turbosprężarkę i służą do jej poprawnego działania. Poniżej znajduje się kilka przykładów części, które mogą być wymienione podczas naprawy lub regeneracji turbosprężarki:
Uszczelniacze: Służą do uszczelnienia wałka korbowego i wałka turbosprężarki, aby zapobiec wyciekowi oleju.
Łożyska: Służą do wsparcia wałka turbosprężarki i wałka korbowego.
Koła kompresji: Służą do kompresowania powietrza w celu zwiększenia mocy silnika.
Wałki: Służą do przenoszenia mocy pomiędzy kołami kompresji i kołami turbiny.
Kanały olejowe: Służą do przepływu oleju do i z turbosprężarki.
Uszczelki, pierścienie, itp.
Części do turbosprężarek mogą być oryginalne lub zamienniki produkowane przez innych producentów. Należy pamiętać, że niektóre części mogą być specyficzne dla danego modelu lub producenta i należy upewnić się, że wybierane części są odpowiednie dla konkretnego modelu i silnika.
Ilość części w turbinie zaskakuje! Kto by pomyślał, że jest ich aż tyle.
A do BMW droga jest naprawa turbiny?
Fajny pomysł i cały artykuł :)