Localizations image

Czemu turbina się psuje?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.81
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!
Cena
Regeneracja turbosprężarki od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Czemu turbina się psuje?

Do najczęstszej awarii turbiny możemy zaliczyć zatarcie wskutek braku smarowania, co jest najczęściej wynikiem niewłaściwego użytkowania turbosprężarki. Kolejną przyczyną może być uszkodzenie wirnika, które jest wynikiem dostania się do wnętrza turbiny ciała obcego, przez co wirnik może ulec całkowitemu zablokowaniu lub uszkodzeniu. Wycieki oleju do wnętrza podzespołu również mogą spowodować awarię turbiny, ponieważ są one spowodowane rozszczelnieniem pierścieni uszczelniających oś wirnika, co z kolei przekłada się na przedostawanie się oleju do układu dolotowego i wydechowego. Turbina samochodowa uchodzi za jeden z najbardziej wytrzymałych elementów silnika, niestety ciągła praca tego podzespołu w ekstremalnych warunkach, w połączeniu z niewłaściwą eksploatacją przez większość kierowców sprawia, że nawet ona po pewnym czasie się zepsuje.

Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Uszkodzona turbina czy można jechać

Chyba jednym z najbardziej charakterystycznych objawów uszkodzenia turbiny w dieslu są gęste i ciemne kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego. Jest to efektem spalana oleju silnikowego w jednostce napędowej, jednakże oprócz uszkodzonej turbiny, przyczyną może tu być także panewka w silniku. Zużywająca się turbosprężarka to dym, ale także hałas – i to niebagatelny. Niektóre dźwięki, jakie wydaje uszkodzona turbina, porównywane są do wycia syreny karetki pogotowia, przez co naprawdę trudne jest je zignorować. Uszkodzony podzespół jest przyczyną hałasów przypominających dźwięk, jaki wydają trące o siebie dwa kawałki metalu, a oprócz tego różnorodne stukania, wycia czy nawet gwizdy. Pamiętajmy, że z uszkodzoną turbiną nie powinniśmy jechać. Jeżeli zauważysz, że z Twoim podzespołem jest coś nie tak, to jak najszybciej udaj się do sprawdzonego serwisu samochodowego.

Dlaczego psuje się turbosprężarka? - Awaria turbiny podczas jazdy

W znacznej części przypadków powodem problemów z doładowaniem są zaniedbania samego kierowcy. Do uszkodzenia tego podzespołu można doprowadzić poprzez rzadkie wymiany oleju silnikowego, a także filtrów – długa jazda bez ich wymiany będzie skutkować pojawieniem się głębokich rys na korpusie środkowym i łożyskach turbosprężarki. Niewłaściwie dobrany olej, a także jego zła jakość wpływać będą negatywnie na nasz podzespół. Inną przyczyną, przez którą może się zepsuć turbo, jest gwałtowne wyłączanie silnika po długiej, dynamicznej jeździe przez zgaszeniem jednostki napędowej powinniśmy odczekać około 1-2 minut pozostawiając pracujący silnik na biegu jałowym, aby ostudzić turbosprężarkę. Równie ryzykowne jest nierozgrzewanie jednostki przed gwałtownym wciśnięciem pedału gazu, należy dać silnikowi czas na osiągnięcie optymalnej temperatury oraz na rozprowadzenie oleju po całym układzie. Jeżeli nasza turbina uległa uszkodzeniu w trasie, to najlepszym rozwiązaniem jest sprowadzenie lawety i skierować auto do serwisu samochodowego.

Objawy uszkodzonej turbiny - Uszkodzona turbina diesel objawy

Pierwszym i najczęstszym objawem, który świadczy o uszkodzonej turbinie, jest zauważalny spadek mocy silnika. Jeżeli nasz silnik wolniej wkręca się na obroty, a reakcja turbosprężarki w granicach niskich obrotów jest ospała, może to oznaczać, że w najbliższym czasie czeka nas jej wymiana lub regeneracja. Powyższemu towarzyszyć mogą niepokojące dźwięki i drgania dochodzące spod maski, a ostatecznie również zapalanie się niepożądanej kontrolki „Check engine” na desce rozdzielczej. Kolejnym dość częstym przykładem zużycia turbosprężarki jest świst, a raczej gwizd dobiegający spod maski podczas jej pracy. Kolejnym dość często przytaczanym znakiem awarii turbiny jest zauważalnie zwiększone zadymienie spalin, ale także zwiększone zużycie oleju silnikowego.

Komentarze

Łukasz 2022-12-30 08:08:25

Turbosprężarka (turbo) jest skomplikowanym urządzeniem, które jest narażone na różne rodzaje obciążeń i uszkodzeń podczas pracy. Oto kilka głównych przyczyn uszkodzenia turbiny:
Zużycie: Turbosprężarka składa się z wielu ruchomych elementów, które są narażone na zużycie podczas pracy. Jeśli elementy te nie są odpowiednio konserwowane lub wymieniane, mogą ulec uszkodzeniu lub zużyciu, co prowadzi do awarii turbiny.
Brak odpowiedniej konserwacji: Turbosprężarka wymaga odpowiedniej obsługi i konserwacji, aby działać prawidłowo. Brak odpowiedniej konserwacji, takiej jak regularne wymiany oleju silnikowego i filtra oleju, może prowadzić do uszkodzenia turbiny.
Niedrożność filtra oleju: Filtr oleju odpowiada za oczyszczanie oleju silnikowego z zanieczyszczeń. Jeśli filtr jest zapchany lub zanieczyszczony, może prowadzić do niedrożności i braku odpływu oleju z turbiny, co prowadzi do uszkodzenia.
Nieprawidłowa praca silnika: W przypadku nieprawidłowej pracy silnika, takiej jak brak równomiernego rozruchu lub nieprawidłowa praca zapłonu, mogą wystąpić wstrząsy i drgania, które mogą uszkodzić turbinę.
Uszkodzenia mechaniczne: Turbosprężarka jest narażona na różne rodzaje obciążeń mechanicznych podczas pracy, takich jak uderzenia lub wstrząsy. Te obciążenia mogą prowadzić do uszkodzenia elementów turbiny.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO