Czemu turbina się psuje?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Czemu turbina się psuje?
Do najczęstszej awarii turbiny możemy zaliczyć zatarcie wskutek braku smarowania, co jest najczęściej wynikiem niewłaściwego użytkowania turbosprężarki. Kolejną przyczyną może być uszkodzenie wirnika, które jest wynikiem dostania się do wnętrza turbiny ciała obcego, przez co wirnik może ulec całkowitemu zablokowaniu lub uszkodzeniu. Wycieki oleju do wnętrza podzespołu również mogą spowodować awarię turbiny, ponieważ są one spowodowane rozszczelnieniem pierścieni uszczelniających oś wirnika, co z kolei przekłada się na przedostawanie się oleju do układu dolotowego i wydechowego. Turbina samochodowa uchodzi za jeden z najbardziej wytrzymałych elementów silnika, niestety ciągła praca tego podzespołu w ekstremalnych warunkach, w połączeniu z niewłaściwą eksploatacją przez większość kierowców sprawia, że nawet ona po pewnym czasie się zepsuje.
Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Uszkodzona turbina czy można jechać
Chyba jednym z najbardziej charakterystycznych objawów uszkodzenia turbiny w dieslu są gęste i ciemne kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego. Jest to efektem spalana oleju silnikowego w jednostce napędowej, jednakże oprócz uszkodzonej turbiny, przyczyną może tu być także panewka w silniku. Zużywająca się turbosprężarka to dym, ale także hałas – i to niebagatelny. Niektóre dźwięki, jakie wydaje uszkodzona turbina, porównywane są do wycia syreny karetki pogotowia, przez co naprawdę trudne jest je zignorować. Uszkodzony podzespół jest przyczyną hałasów przypominających dźwięk, jaki wydają trące o siebie dwa kawałki metalu, a oprócz tego różnorodne stukania, wycia czy nawet gwizdy. Pamiętajmy, że z uszkodzoną turbiną nie powinniśmy jechać. Jeżeli zauważysz, że z Twoim podzespołem jest coś nie tak, to jak najszybciej udaj się do sprawdzonego serwisu samochodowego.

Dlaczego psuje się turbosprężarka? - Awaria turbiny podczas jazdy
W znacznej części przypadków powodem problemów z doładowaniem są zaniedbania samego kierowcy. Do uszkodzenia tego podzespołu można doprowadzić poprzez rzadkie wymiany oleju silnikowego, a także filtrów – długa jazda bez ich wymiany będzie skutkować pojawieniem się głębokich rys na korpusie środkowym i łożyskach turbosprężarki. Niewłaściwie dobrany olej, a także jego zła jakość wpływać będą negatywnie na nasz podzespół. Inną przyczyną, przez którą może się zepsuć turbo, jest gwałtowne wyłączanie silnika po długiej, dynamicznej jeździe przez zgaszeniem jednostki napędowej powinniśmy odczekać około 1-2 minut pozostawiając pracujący silnik na biegu jałowym, aby ostudzić turbosprężarkę. Równie ryzykowne jest nierozgrzewanie jednostki przed gwałtownym wciśnięciem pedału gazu, należy dać silnikowi czas na osiągnięcie optymalnej temperatury oraz na rozprowadzenie oleju po całym układzie. Jeżeli nasza turbina uległa uszkodzeniu w trasie, to najlepszym rozwiązaniem jest sprowadzenie lawety i skierować auto do serwisu samochodowego.

Objawy uszkodzonej turbiny - Uszkodzona turbina diesel objawy
Pierwszym i najczęstszym objawem, który świadczy o uszkodzonej turbinie, jest zauważalny spadek mocy silnika. Jeżeli nasz silnik wolniej wkręca się na obroty, a reakcja turbosprężarki w granicach niskich obrotów jest ospała, może to oznaczać, że w najbliższym czasie czeka nas jej wymiana lub regeneracja. Powyższemu towarzyszyć mogą niepokojące dźwięki i drgania dochodzące spod maski, a ostatecznie również zapalanie się niepożądanej kontrolki „Check engine” na desce rozdzielczej. Kolejnym dość częstym przykładem zużycia turbosprężarki jest świst, a raczej gwizd dobiegający spod maski podczas jej pracy. Kolejnym dość często przytaczanym znakiem awarii turbiny jest zauważalnie zwiększone zadymienie spalin, ale także zwiększone zużycie oleju silnikowego.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka (turbo) jest skomplikowanym urządzeniem, które jest narażone na różne rodzaje obciążeń i uszkodzeń podczas pracy. Oto kilka głównych przyczyn uszkodzenia turbiny:
Zużycie: Turbosprężarka składa się z wielu ruchomych elementów, które są narażone na zużycie podczas pracy. Jeśli elementy te nie są odpowiednio konserwowane lub wymieniane, mogą ulec uszkodzeniu lub zużyciu, co prowadzi do awarii turbiny.
Brak odpowiedniej konserwacji: Turbosprężarka wymaga odpowiedniej obsługi i konserwacji, aby działać prawidłowo. Brak odpowiedniej konserwacji, takiej jak regularne wymiany oleju silnikowego i filtra oleju, może prowadzić do uszkodzenia turbiny.
Niedrożność filtra oleju: Filtr oleju odpowiada za oczyszczanie oleju silnikowego z zanieczyszczeń. Jeśli filtr jest zapchany lub zanieczyszczony, może prowadzić do niedrożności i braku odpływu oleju z turbiny, co prowadzi do uszkodzenia.
Nieprawidłowa praca silnika: W przypadku nieprawidłowej pracy silnika, takiej jak brak równomiernego rozruchu lub nieprawidłowa praca zapłonu, mogą wystąpić wstrząsy i drgania, które mogą uszkodzić turbinę.
Uszkodzenia mechaniczne: Turbosprężarka jest narażona na różne rodzaje obciążeń mechanicznych podczas pracy, takich jak uderzenia lub wstrząsy. Te obciążenia mogą prowadzić do uszkodzenia elementów turbiny.