Czego nie robić z turbosprężarką?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Po pierwsze nie powinniśmy wciskać gazu do oporu na niskich obrotach, ponieważ po takim gwałtownym wciśnięciu pedału gazu do silnika trafia więcej paliwa, a niskie obroty sprawiają, że nie jest ono odpowiednio spalane, przez co reszta dostaje się do wydechu. Po drugie nie wyłączajmy silnika od razu po skończonej dynamicznej jeździe – bardzo wysoka temperatura spalin, a także wysoka prędkość pracy turbosprężarki skutkuje znacznym nagrzaniem się tego podzespołu, dlatego po skończonej forsownej podróży odczekajmy około 1-2 minut w celu schłodzenia turbosprężarki. Pamiętajmy również, że turbodoładowane silniki są bardzo wrażliwe na jakość tankowanego paliwa. Co więcej, przed rozpoczęciem jazdy warto odczekać około 30 sekund, aby olej silnikowy się rozgrzał, ponieważ zimny środek smarujący nie zapewnia odpowiedniego smarowania, a to prowadzi do szybszego zużycia się elementów silnika.
5 rzeczy, których nie należy robić z turbodoładowanymi silnikami - Czego nie robić z turbo
1. Nie powinniśmy gwałtownie wciskać pedału gazu na niskich obrotach silnika, ponieważ w takiej sytuacji, do jednostki napędowej trafia więcej paliwa, ale z powodu niskich obrotów silnik nie jest go w stanie efektywnie spożytkować i reszta dostaje się do wydechu, powodując szybsze zużycie podzespołów.
2. Nie powinniśmy tankować słabej jakości paliwa. Lepiej jest zainwestować i kupić droższą odmianę na rekomendowanej stacji.
3. Nie wykorzystujmy pełnych możliwości silnika, kiedy jest on jeszcze zimny.
4. Nie dozujmy nieumiejętnie gazu przy wychodzeniu z zakrętów. Turbodoładowane auta mają dwie ważne cechy, które wpływają na styl jazdy – wysoki moment obrotowy i turbodziurę. Dlatego w trakcie dynamicznej jazdy samochodem, pamiętajmy o umiejętnym dozowaniu gazu przy wyjściu z zakrętu.
5. Rzadka i nieregularna wymiana oleju silnikowego wraz z filtrami paliwa i powietrza.
1. Benzynowy silnik turbo – 5 rzeczy, których nie powinieneś z nim robić - Ile wytrzymuje turbina w benzynie
Po pierwsze, jeżeli zaczynasz jazdę, daj silnikowi i turbinie około 30 sekund na rozgrzanie się, a także rozprowadzenie oleju po całym układzie. Pamiętajmy także o schłodzeniu turbosprężarki, kiedy silnik jest mocno rozgrzany, czyli po forsownej podróży lub długotrwałym, większym obciążeniu silnika. Chłodzić turbinę powinniśmy przez około 30 sekund, pozostawiając auto na biegu jałowym. Ważne jest również, aby nie dusić silnika na niskich obrotach. Co więcej, regularnie i dość często wymieniajmy olej silnikowy i pamiętajmy, aby na nim i paliwie nie oszczędzać.
2. Jak jeździć autem z turbiną? - Turbosprężarka
Jeśli jesteś użytkownikiem turbodoładowanego samochodu, powinieneś unikać gwałtownej jazdy od razu po odpaleniu silnika, który nie został jeszcze prawidłowo rozgrzany, a olej został rozprowadzony po całym układzie. Ważne jest także, aby po forsownej podróży schłodzić turbinę przed wyłączeniem silnika – polega to na odczekaniu około 1-2 minut, pozostawiając auto na biegu jałowym. Auta wyposażone w turbosprężarkę powinny unikać wyłącznej jazdy po mieście, ponieważ może ona doprowadzić nie tylko do nagromadzenia nagaru oraz innych zanieczyszczeń w turbosprężarce, ale także może nastąpić szybsze zapchanie się filtra cząstek stałych. Równie ważna jest systematyczna i dość częsta kontrola układu turbodoładowania i szybka reakcja na występujące objawy awarii turbiny.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Oto kilka rzeczy, których należy unikać podczas korzystania z turbosprężarki:
Unikaj uruchamiania samochodu z zimnego silnika bez odpowiedniego rozgrzewania: Jeśli samochód jest uruchamiany z zimnego silnika bez odpowiedniego rozgrzewania, może to prowadzić do uszkodzenia turbiny.
Nie przeciążaj silnika: Przeciążanie silnika może prowadzić do uszkodzenia turbiny lub innych elementów układu dolotowego.
Nie zapomnij o regularnej konserwacji: Brak odpowiedniej konserwacji układu dolotowego może prowadzić do zanieczyszczenia filtra powietrza lub braku smarowania, co może prowadzić do uszkodzenia turbiny.
Nie używaj nieodpowiednich olejów lub paliw: Stosowanie nieodpowiednich olejów lub paliw może prowadzić do uszkodzenia turbiny lub innych elementów układu dolotowego.
Aby uniknąć uszkodzenia lub zużycia turbiny, ważne jest, aby dbać o samochód i regularnie sprawdzać stan układu dolotowego oraz w razie potrzeby wymieniać uszkodzone lub zużyte elementy. Należy też zachować ostrożność podczas jazdy i unikać przeciążania silnika oraz innych nieodpowiednich zachowań.