Czego nie można robić z turbosprężarka? - To odmieni Twoją jazdę!
Posiadając Turbosprężarkę w samochodzie, nie można:
- od razu po dotarciu na miejsce wyłączać silnika – należy odczekać chwilę, aż turbo się schłodzi;
- nie wciskać do oporu gazu na niskich obrotach – do silnika trafia wówczas więcej paliwa, lecz z powodu niewysokich obrotów silnik nie jest w stanie go efektywnie spożytkować, a co za tym idzie, reszta trafia do wydechu;
- używać niskiej jakości paliwa, ponieważ silniki z turbodoładowaniem są bardziej wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia;
- ruszać od razu po odpaleniu pojazdu – olej potrzebuje chwili na odpowiednie rozgrzanie się i osiągnięcie odpowiedniej gęstości do smarowania niezbędnych elementów silnika.
Najlepiej skonsultować się ze specjalistycznym warsztatem, który ma doświadczenie i wiedzę w dziedzinie turbosprężarek i zasięgnąć porady od specjalistów czego nie robić z turbo w naszym pojeździe.
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Jak dbać o turbosprężarkę?
Dbając o turbosprężarkę, powinniśmy przede wszystkim przestrzegać zaleceń co do eksploatacji producenta, gdyż mogą wystąpić pewne różnice między tymi zaleceniami. Wracaj uwagę głównie na to, jaki styl jazdy prowadzisz, po ruszeniu staraj się nie przekraczać 2500-3000 obr./min., zimową porą, przez co najmniej kwadrans nie zwiększaj prędkości, dopiero po upływie tego czasu masz zagwarantowane, że turbosprężarka osiągnęła właściwe smarowanie. Schładzaj turbinę na biegu jałowym przed zgaszeniem silnika oraz zmniejszaj obroty, spowalniając jazdę przed dotarciem do miejsca docelowego. Nie dociskaj gazu zaraz po uruchomieniu silnika, ponieważ turbosprężarka może zostać pozbawiona smarowani i ulegnie zniszczeniu. Regularnie wymieniaj filtry powietrza oraz filtry oleju w pojeździe. Kontroluj skrupulatnie szczelność przewodu, który łączy turbinę z filtrem powietrza i sprawdzaj sprawność zaworu EGR, który zapobiega podniesieniu temperatury spalin. Wybieraj wysokiej jakości oleje, o parametrach odpowiednich dla danego samochodu.
Jak przepalić turbo?

Turbosprężarkę przepala się poprzez długą, dynamiczną jazdę na wysokich obrotach (oczywiście po wcześniejszym rozgrzaniu, a następnie schłodzeniu naszej turbiny), pomaga to wypalić sadzę, która zagraża prawidłowej pracy turbo. Konieczne jest przepalanie turbosprężarki co około trzy tygodnie, zwłaszcza gdy w większości użytkujemy nasz pojazd w warunkach miejskich.
Przy jakich obrotach załącza się turbina w benzynie?
Turbosprężarka załącza się od razu po uruchomieniu pojazdu, jednakże specyficzne uczucie „wbijania w fotel” pojawia się w okolicach 2500-3000 obr./min., wówczas ciśnienie doładowania wzrasta i odczuwamy wspomniany wzrost mocy silnika – wtedy potocznie mówi się o załączeniu turbiny, jednak jest to określenie błędne.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek