
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Głównym czynnikiem, którego „nie lubi” turbina w Dieslu jest brak chłodzenia po zatrzymaniu silnika. Natychmiastowe wyłączenie silnika po dynamicznej jeździe, bez schłodzenia turbosprężarki, może wywołać termiczny szok i uszkodzenia z tym związane. Kolejną znaczącą rzeczą są zanieczyszczenia w paliwie lub w oleju, które mogą prowadzić do uszkodzenia wirnika, łopatki lub innego komponentu. Turbina w Dieslu „nie lubi” również pracy na zimnym silniku, czyli zbyt szybkiego rozpędzania się i dużych obciążeń na początku pracy pojazdu. Może to prowadzić do niewystarczającego smarowania i w efekcie uszkodzeń turbosprężarki. Równie istotnym elementem, który negatywnie wpływa na turbiny w Dieslu są nadmiernie długie przerwy w użytkowaniu.
Od czego może się zepsuć turbina?
Turbina może ulec zniszczeniu z powodu nadmiernego obciążenie silnika, czyli poprzez pracę w warunkach, w których jest on stale mocno przeciążany Turbina jest wtedy narażona na zbyt wysoką temperaturę i ciśnienie, co może prowadzić do zepsucia turbosprężarki. Kolejnym czynnikiem, który może prowadzić do uszkodzeń turbiny, jest nierównomierne smarowanie w okolicy łożysk, co skutkuje ich zużyciem i zepsuciem oraz wpływa na całą pracę turbosprężarki. Dodatkowo elementem, który może negatywnie wpływać na turbinę i w efekcie przyczynić się do jej zepsucia jest również awaria zaworu upustowego, który reguluje ciśnienie dostarczane do turbiny. Jeśli ten zawór działa niewłaściwie, może to prowadzić do nadmiernego ciśnienia lub braku odpowiedniego dopływu powietrza do turbiny.
Jak można zepsuć turbinę?
Turbina może się zepsuć przez błędy związane z eksploatacją, konserwacją i modyfikacjami, przykładowo takimi jak przekroczenie dopuszczalnego ciśnienia. Wprowadzanie zbyt dużego ciśnienia do turbosprężarki, aby zwiększyć moc silnika, może przeciążyć wirnik i inne elementy, prowadząc do jej uszkodzeń. Warto również zwracać uwagę na samo użytkowanie pojazdu z silnikiem Diesla, można wyróżnić dwie podstawowe zasady:
• silniki Diesla to długodystansowce, ale można również skutecznie jeździć na krótkich odcinkach, trzeba jednak pamiętać o odpowiednim nagrzewaniu. Jeśli masz możliwość, pozwól silnikowi trochę się nagrzać przed ruszeniem (szczególnie w chłodniejsze dni),
• odpowiednie ruszanie z miejsca: powinno się wyczuć sprzęgło i stopniowo dodawać gaz oraz zwracać uwagę na etap, kiedy pojazd startuje, ponieważ jest to moment, w którym
sprzęgło zaczyna łączyć moc silnika z przekładnią.
Następnym czynnikiem, który może wpływać na zepsucie turbosprężarki, jest montaż nieodpowiednich części. Użycie zamienników niskiej jakości bądź nieodpowiednich części przy naprawach lub regeneracji często prowadzi do niewłaściwej pracy turbiny i w efekcie do jej zniszczenia.

Co niszczy turbo?
Kolejnym stymulatorem, który może niszczyć turbinę są zanieczyszczenia olejem lub paliwem. Czasami nieczystości w nich zawarte osadzają się wewnątrz turbiny, prowadząc tym do zablokowania przepływu powietrza lub oleju i w efekcie do obniżenia wydajności bądź uszkodzenia komponentów. Jeśli turbosprężarka ulegnie całkowitemu zniszczeniu, należy skontaktować się z procesjonalnym serwisem lub specjalistą ds. turbin w Dieslu. Aktualna cena turbo waha się w granicach kilkuset do kilku tysięcy złotych.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze