blog

Czarny dym z wydechu - czy to turbosprężarka? Jest odpowiedź!

28 listopada 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Tak, czarny dym z rury wydechowej może oznaczać awarię turbosprężarki. Należy jednak wiedzieć, że kopcenie na czarno może być spowodowane różnymi czynnikami, a nie tylko usterką w turbo. Czarny dym z rury wydechowej w dieslu może być sygnałem, że silnik spala nadmiar paliwa lub oleju, a problemy z turbosprężarką mogą być jednym z wielu możliwych powodów. Oto kilka przykładowych przyczyn kopcenia:

- problemy z turbo,
- niewłaściwa mieszanka paliwa i problemy z wtryskiwaczami CR,
- zniszczenie lub mocne zabrudzenie filtra cząstek stałych (DPF).

Zatem uszkodzona turbosprężarka kopci, ale należy pamiętać, że dym może wskazywać również na inne problemy, w tym usterki w silniku lub układzie wydechowym. Dlatego diagnoza w profesjonalnym serwisie jest kluczowe, w celu określenia dokładnej przyczyny i naprawy problemu.

Błąd na desce rozdzielczej w samochodzie
Turbo w dieslu

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Jak rozpoznać, czy czarny dym z wydechu jest spowodowany przez turbosprężarkę?

Czarny dym z wydechu może być wynikiem różnych problemów z silnikiem lub układem wydechowym, a nie tylko problemem z turbo. Aby określić, czy kopcenie jest spowodowane przez turbosprężarkę, możemy przeanalizować kilka kwestii:

- hałas – uszkodzona turbina może powodować nietypowe dźwięki, takie jak gwizdanie, piszczenie czy stukanie.
- spadek mocy silnika czy trudności w osiągnięciu normalnych osiągów,
- obecność oleju w układzie wydechowym czy kontrolka błędu na desce rozdzielczej.

Aby dokładnie określić przyczynę czarnego dymu z wydechu, najlepiej skonsultować się z doświadczonym mechanikiem lub serwisem, gdzie turbo przejdzie dokładną diagnozę.

Jakie są koszty sprawdzenia turbosprężarki?

diagnostyka samochodowa

Koszt sprawdzenia turbosprężarki waha się do 50 do 100 złotych przez rozbiórkę. Cena badania może się różnić w zależności od regionu, rodzaju pojazdu oraz warsztatu, który wykonuje usługę. Ważne jest, aby upewnić się, co obejmuje opłata za diagnostykę. Czasami koszty diagnozy mogą być wliczone w ogólną cenę naprawy, jeśli dana usługa jest wykonywana przez warsztat.

Warto wiedzieć, że w niektórych profesjonalnych serwisach sprawdzenie turbiny jest darmowe, jeśli klient później regeneruje swoje turbo w tej firmie.

Gdzie najlepiej przeprowadzić diagnostykę turbo?

Najlepiej przeprowadzić diagnostykę turbo w warsztacie samochodowym, który specjalizuje się w naprawie turbosprężarek. Profesjonalny serwis zajmujący się silnikami diesla ma odpowiednie doświadczenie i narzędzia, aby przeprowadzić dokładną diagnostykę i wyeliminować wszelkie wątpliwości co do stanu turbo. Przy wyborze warsztatu do diagnostyki podzespołu należy zwrócić uwagę na następujące czynniki:

1. Doświadczenie w naprawie turbosprężarek.
2. Posiadanie odpowiednich, nowoczesnych narzędzi.
3. Gwarancja na wykonaną usługę naprawczą.

Warto pamiętać, aby przed podjęciem ostatecznej decyzji skontaktować się z wybranym miejscem oraz zapytać o ich kwalifikacje i zakres świadczonych usług diagnostycznych.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60