Co zrobić, gdy turbina nie działa?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Podczas awarii turbiny należy jak najszybciej udać się do wyspecjalizowanego serwisu, który zajmuje się turbosprężarkami w celu weryfikacji, a następnie wymiany na nowe urządzenie lub poddanie procesowi regeneracji. Im wcześniejsza wizyta u mechanika, tym niższy rachunek. Jeżeli użytkownik samochodu w porę zauważy, że turbina nie działa jak powinna, z reguły da się ją jeszcze naprawić, co jest tańszym rozwiązaniem niż wymiana na nowe urządzenie. Jeżeli właściciel będzie zbyt długo zwlekać, to turbosprężarka może się już nie nadawać do regeneracji, a do tego może okazać się, że na złom nadaje się też cały silnik. W nowych modelach samochodów nawet krótka jazda z niesprawną turbiną może skończyć niemal natychmiastowym zapełnieniem filtra cząstek stałych.
Awaria turbosprężarki – przyczyny – Awaria turbosprężarki objawy
Turbosprężarka uważana jest za jeden z najbardziej wytrzymałych elementów jednostki napędowej, jednak jej ciągła praca w ciężkich warunkach, w połączeniu z niewłaściwym użytkowaniem sprawia, że po pewnym czasie może ulec uszkodzeniu. Do podstawowych przyczyn awarii turbosprężarki zaliczymy:
1. Zatarcie na skutek braku odpowiedniego smarowania – będące często wynikiem niewłaściwej eksploatacji turbiny.
2. Uszkodzenie wirnika, które jest wynikiem dostania się do wnętrza turbosprężarki ciała stałego, np. opiłka metalu.
3. Wycieki oleju do wnętrza urządzenia turbo, spowodowane rozszczelnieniem pierścieni uszczelniających oś wirnika, co z kolei powoduje przedostawanie się oleju do układu dolotowego i wydechowego.
4. Brak sterowania, który jest wynikiem korozji lub innego uszkodzenia siłownika – siłownik odpowiedzialny za wychylenie łopatek może nie działać prawidłowo, przez co turbina znacznie obniży swoją wydajność.
1. Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Do pierwszych objawów awarii urządzenia turbo zaliczyć należy odczuwalny spadek mocy silnika – samochód wtedy zbiera się niechętnie do startu, zaś wejście w wysoki zakres obrotów sprawi dużo problemów. Następnym symptomem jest zauważalny ubytek oleju silnikowego, ponieważ uszkodzona turbina pożera większą ilość oleju z powodu zwiększonego tarcia i podwyższonej temperatury. Innym objawem świadczącym o uszkodzeniu turbosprężarki jest wydobywający się z rury wydechowej gęsty i ciemny dym, który nasila się wraz z przyspieszaniem. Ostatnim z najważniejszych objawów jest hałas, który wydobywa się z komory silnika – dźwięk ten jest porównywalny z wyciem karetki, co sprawia, że jest trudny do zbagatelizowania.
2. Objawy uszkodzonej turbiny - Jak dbać o silnik z turbodoładowaniem? - Uszkodzona turbina objawy benzyna
Posiadając samochód wyposażony w turbosprężarkę, warto pamiętać o kilku ważnych zasadach, których stosowanie pozwoli na wydłużenie życia urządzenia. Do tych zasad zaliczymy przede wszystkim:
1. Jazdę tylko na rozgrzanym silniku – poprzez zimny silnik przepływa zimny olej, który nie jest w stanie zapewnić właściwego smarowania w sytuacji, gdy szybko rosną obroty.
2. Chłodzenie silnika po długiej, dynamicznej jeździe – przed odcięciem zapłonu, czyli w konsekwencji zamkniemy obieg oleju, pamiętajmy o pozostawieniu silnika na biegu jałowym przez około 2-3 minuty.
3. Systematyczną kontrolę oleju, ponieważ wirniki turbosprężarki źle znoszą przepracowany, stary olej, który może zalepić łopatki i przyczynić się do zatarcia tego podzespołu.
4. Regularną wymianę filtrów – zanieczyszczenia w silniku z urządzeniem turbo będą osadzać się na łopatkach wirnika, co w konsekwencji poskutkuje zatarciem.
3. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jak rozpoznać awarię turbiny? - Jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w dieslu
Uszkodzoną turbosprężarkę rozpoznamy po kilku charakterystycznych symptomach, m.in. wyraźny spadek mocy silnika, a także jego osiągów. Kolejnym objawem jest zauważalny ubytek oleju silnikowego spowodowany podwyższoną temperaturą turbiny lub nieszczelnościami układu. Uszkodzona turbosprężarka wydaje specyficzny dźwięk – świst przypominający wycie karetki pogotowia lub dźwięk ocierania o siebie metalowych części.

Ostatnim z typowych symptomów świadczących o awarii urządzenia turbo jest wyczuwalny zapach spalonego oleju wewnątrz pojazdu. Dla poszczególnych modeli samochodów symptomy uszkodzonej turbiny mogą być inne lub mogą wskazywać na inne uszkodzenia, jednakże niezależnie od tego należy zweryfikować taki stan rzeczy u mechanika.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jeśli podejrzewasz, że twoja turbosprężarka nie działa prawidłowo, powinieneś skontaktować się z mechanikiem, aby sprawdził i zdiagnozował problem. W zależności od przyczyny usterki, mogą być wymagane różnego rodzaju naprawy. Jednym z pierwszych objawów nieprawidłowego działania turbosprężarki jest brak mocy silnika. W takim przypadku, należy pilnie sprawdzić układ dolotowy powietrza, ciśnienie oleju, a także jego poziom. Często brak mocy to jedynie problem z ciśnieniem oleju lub jego brak. Innym objawem mogą być dziwne dźwięki pod maską, takie jak gwizdanie czy huczenie. W takim przypadku, mogą być wymagane naprawy turbosprężarki, takie jak wymiana łożyska lub naprawa kompresora. Jeśli Twoja turbina nie działa, należy skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem, który może dokładnie zdiagnozować problem i zalecić odpowiednie naprawy. Warto też zwrócić uwagę na zalecenia dotyczące serwisowania turbosprężarki określone przez producenta w instrukcji obsługi.