Co zrobić, aby zmniejszyć turbo dziurę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Co zrobić, aby zmniejszyć turbo dziurę?
Najlepszym sposobem na zmniejszenie turbo dziury będzie po prostu wymiana turbiny na nowy rodzaj, czyli o zmiennej geometrii. Ten rodzaj turbosprężarki jest bardziej efektywny i za pomocą obecnych łopatek kierownicy jest w stanie wykorzystać większą ilość obecnych spalin i ograniczyć do minimum efekt turbo dziury. Ten efekt jest wszechobecny szczególnie w turbinie klasycznej, czyli o stałej geometrii i stanowi wrażenie dla kierującego pojazdem o opóźnionym działaniu podzespołu. Warto wiedzieć, że zjawisko turbo dziury jest całościowo niemożliwe do usunięcia, ponieważ przy osiągniętych niskich obrotach silnika trudno o jego właściwe rozgrzanie.
Jak wyeliminować turbodziurę? - Turbo dziura diesel
1. Zmienna geometria łopatek.
Turbosprężarka z takim mechanizmem nie tylko pozwala na zminimalizowanie turbo dziury, ale również zastosowanie zmiennej geometrii wpłynęło na lepszą wydajność turbosprężarki.
2. Twin turbo – zastosowanie dwóch turbin
To zastosowanie okazało się również sukcesywne. W przypadku Twin Turbo do czynienia mamy z dwoma turbosprężarkami, jedna jest mniejsza, a druga większa. Mała turbina pracuje w zakresie niskich obrotów silnika, czyli do około 2 000 obr/min, natomiast druga turbina – większa, zaczyna swoją pracę powyżej 2 500 obr/min. Wadą tego rozwiązania jest to, że w przypadku uszkodzenia jednej dochodzi do usterki drugiej.
3. BiTurbo – zastosowanie dwóch, jednakowych turbin
W tym wypadku mamy do czynienia z dwoma, jednakowymi turbosprężarkami. Drugą różnicą jest lokalizacja – są one umieszczone po obu stronach silnika, a każda z turbin odpowiada za swoją liczbę cylindrów.
Turbo dziura Turbo dziura jak zlikwidowaćobjawy
Turbo dziura jest zjawiskiem braku dynamiki w czasie od wciśnięcia pedału gazu do reakcji silnika, czyli odczuwalnego przyspieszenia. To zjawisko wynika z faktu, że turbina jest napędzana gazami spalinowymi, które muszą się w niej pojawić pod odpowiednim ciśnieniem, aby urządzenie to dawało odpowiednie ciśnienie doładowania. Zlikwidowanie zjawiska turbo dziury z pewnością spowoduje zmiana starej turbosprężarki na nową z mechanizmem zmiennej geometrii. Zastosowanie technologi VNT minimalizuje występowanie tego zjawiska.
Jak zmniejszyć turbodziurę? - Tak radzą sobie producenci silników - Jak przyspieszyć wstawanie turbiny
Producenci silników poradzili sobie z turbo dziurą poprzez zastosowanie dwóch turbosprężarek – TwinTurbo i BiTurbo. Kolejnym rozwiązaniem okazała się turbina ze zmienną geometrią turbiny. Objawami występowania turbo dziury jest opóźniona praca silnika i spadek mocy samochodu. Turbo dziura występująca po procesie regeneracji może wskazywać na niedokładnie przeprowadzony proces. W takiej sytuacji należy oddać podzespół do ponownej naprawy. Jazda z niesprawnym turbo może doprowadzić do poważnych usterek turbodoładowania, jak i do uszkodzenia silnika.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbo dziura to stan, w którym silnik samochodu traci moc podczas pracy z turbosprężarką. Może to być spowodowane wieloma różnymi czynnikami, takimi jak uszkodzenie lub zużycie elementów turbosprężarki, awarii układu chłodzenia lub zapchany układ dolotowy. Aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia turbo dziury, należy regularnie kontrolować i serwisować turbosprężarkę oraz inne elementy układu dolotowego. Można także zadbać o odpowiednią obsługę silnika i zmieniać olej w odpowiednich interwałach. W przypadku awarii lub uszkodzenia elementów układu dolotowego należy je szybko wymienić, aby zapobiec dalszym problemom z silnikiem.