Co zaliczamy do głównych zalet turbodoładowania i jak działa turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Główną zaletą układu turbodoładowania jest przyrost mocy pojazdu. Zastosowanie turbosprężarki ma również pozytywny wpływ na spalanie – zmniejsza je, jednocześnie przyczynia się do zwiększenia sprawności jednostki napędowej. Kolejną zaletą jest to, że pojazd osiąga odpowiednio dużą moc już od najniższych obrotów silnika. Zaletą posiadania turbosprężarki pod maską jest także to, że przyczynia się ona do poprawy czystości gazów wylotowych – powoduje redukcję niebezpiecznych cząstek do atmosfery. Turbina napędzana jest spalinami z silnika, które powodują również wprowadzanie w ruch koła kompresji, które wtłacza sprężone powietrze do silnika.
Turbosprężarka - Turbodoładowanie niskie i wysokie
Brak mocy pojazdu może mieć związek z niskim ciśnieniem doładowania turbosprężarki. Przyczyną może być nieszczelność układu dolotowego lub wydechowego. Nieregularne ciśnienie doładowania może mieć związek również z niesprawnym czujnikiem doładowania turbiny, uszkodzonym zaworem N75 lub wyeksploatowaną gruszką turbiny. Prawidłowe ciśnienie doładowania dla pojazdów seryjnych waha się w przedziale od 0,4 bara do 1,5 bara. Turbo może również mieć problem ze zbyt wysokim ciśnieniem doładowania, czego przyczyną może być nieodpowiednio przeprowadzona kalibracja mechanizmy VNT.
1. Turbina - Turbosprężarka a turbina
Różnica pomiędzy turbosprężarką a turbiną jest taka, że turbosprężarką jest maszyną wirnikową, której zadaniem jest polepszenie osiągów pojazdu bez obciążania silnika. Natomiast turbina jej elementem budowy turbosprężarki – to z technicznego punku widzenia. Jednak w kręgu mechaników potoczne określenie turbosprężarki to turbina; dla osób nieposiadających wiedzy z zakresu motoryzacji okazać się to może mylące.
2. Turbosprężarka – budowa, materiały, warunki pracy - Turbina samochodowa
Zadaniem turbiny samochodowej jest doładowanie jednostki napędowej bez niepotrzebnego jej obciążania. Ze względu na trudne warunki pracy oraz wysoką temperaturę spalin jej komponenty, jak i sama obudowa zostały wykonane z wysokiej jakości żeliwa cechującego się dużą żaroodpornością. Temperatura spalin sięgać może nawet do 900 stopni Celsjusza, natomiast wirnik kręci się z prędkością 200 tysięcy obrotów na minutę. Dłuższą żywotność turbosprężarka zawdzięcza również właścicielowi pojazdu, który świadomie użytkuje turbodoładowany pojazd.
3. Turbosprężarka, czyli jak działa popularne turbo? -Turbosprężarka budowa
Turbosprężarka zamontowana jest blisko silnika. Jego spaliny napędzają wirnik turbiny, który obracając wałem powoduje ruchy koła kompresji. Sprężarka, czyli zimna część turbo odpowiada ze schładzanie oraz sprężanie powietrza zassanego przez układ dolotowy. Następnie sprężone powietrze przedostaje się do silnika zwiększając jego wydajność oraz powodując lepsze spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej. Istotną rolę w pracy turbosprężarki odgrywa olej silnikowym, który nie tylko zapewnia odpowiednie smarowania, ale również posiada właściwości chłodzące i antykorozyjne.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbodoładowanie jest układem, który pozwala na zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika poprzez dostarczanie dodatkowego powietrza do komory spalania. Głównymi zaletami tego układu są:
Zwiększenie mocy: Dzięki dostarczaniu dodatkowego powietrza do komory spalania, silnik może wykorzystać więcej paliwa, co pozwala na zwiększenie mocy.
Zwiększenie momentu obrotowego: Zwiększenie mocy wiąże się również z zwiększeniem momentu obrotowego, co pozwala na lepsze przyspieszanie i większą dynamikę jazdy.
Wydajność: Dzięki turbodoładowaniu, silnik może osiągać większą moc przy niższych obrotach, co pozwala na oszczędność paliwa.
Kompaktowość: Turbosprężarki są zazwyczaj mniejsze niż alternatywne układy doładowania, takie jak sprężarki mechaniczne, co pozwala na lepsze dopasowanie do mniejszych silników.
Turbosprężarka składa się z dwóch podstawowych części: sprężarki i turbiny. Sprężarka jest napędzana przez ciepło z wydechowych spalin, które przepływa przez turbinę. Turbina jest z kolei napędzana przez ciepło, które pochodzi z wydechowych spalin i wprowadza powietrze do komory spalania. W ten sposób, przepływające przez turbosprężarkę powietrze jest podciśnieniowe, co pozwala na zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika.