
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Główną zaletą układu turbodoładowania jest przyrost mocy pojazdu. Zastosowanie turbosprężarki ma również pozytywny wpływ na spalanie – zmniejsza je, jednocześnie przyczynia się do zwiększenia sprawności jednostki napędowej. Kolejną zaletą jest to, że pojazd osiąga odpowiednio dużą moc już od najniższych obrotów silnika. Zaletą posiadania turbosprężarki pod maską jest także to, że przyczynia się ona do poprawy czystości gazów wylotowych – powoduje redukcję niebezpiecznych cząstek do atmosfery. Turbina napędzana jest spalinami z silnika, które powodują również wprowadzanie w ruch koła kompresji, które wtłacza sprężone powietrze do silnika.
Turbosprężarka - Turbodoładowanie niskie i wysokie
Brak mocy pojazdu może mieć związek z niskim ciśnieniem doładowania turbosprężarki. Przyczyną może być nieszczelność układu dolotowego lub wydechowego. Nieregularne ciśnienie doładowania może mieć związek również z niesprawnym czujnikiem doładowania turbiny, uszkodzonym zaworem N75 lub wyeksploatowaną gruszką turbiny. Prawidłowe ciśnienie doładowania dla pojazdów seryjnych waha się w przedziale od 0,4 bara do 1,5 bara. Turbo może również mieć problem ze zbyt wysokim ciśnieniem doładowania, czego przyczyną może być nieodpowiednio przeprowadzona kalibracja mechanizmy VNT.
1. Turbina - Turbosprężarka a turbina
Różnica pomiędzy turbosprężarką a turbiną jest taka, że turbosprężarką jest maszyną wirnikową, której zadaniem jest polepszenie osiągów pojazdu bez obciążania silnika. Natomiast turbina jej elementem budowy turbosprężarki – to z technicznego punku widzenia. Jednak w kręgu mechaników potoczne określenie turbosprężarki to turbina; dla osób nieposiadających wiedzy z zakresu motoryzacji okazać się to może mylące.
2. Turbosprężarka – budowa, materiały, warunki pracy - Turbina samochodowa
Zadaniem turbiny samochodowej jest doładowanie jednostki napędowej bez niepotrzebnego jej obciążania. Ze względu na trudne warunki pracy oraz wysoką temperaturę spalin jej komponenty, jak i sama obudowa zostały wykonane z wysokiej jakości żeliwa cechującego się dużą żaroodpornością. Temperatura spalin sięgać może nawet do 900 stopni Celsjusza, natomiast wirnik kręci się z prędkością 200 tysięcy obrotów na minutę. Dłuższą żywotność turbosprężarka zawdzięcza również właścicielowi pojazdu, który świadomie użytkuje turbodoładowany pojazd.

3. Turbosprężarka, czyli jak działa popularne turbo? -Turbosprężarka budowa
Turbosprężarka zamontowana jest blisko silnika. Jego spaliny napędzają wirnik turbiny, który obracając wałem powoduje ruchy koła kompresji. Sprężarka, czyli zimna część turbo odpowiada ze schładzanie oraz sprężanie powietrza zassanego przez układ dolotowy. Następnie sprężone powietrze przedostaje się do silnika zwiększając jego wydajność oraz powodując lepsze spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej. Istotną rolę w pracy turbosprężarki odgrywa olej silnikowym, który nie tylko zapewnia odpowiednie smarowania, ale również posiada właściwości chłodzące i antykorozyjne.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze