Co trzeba zrobić po wymianie turbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Nieodłączną czynnością, jaką należy wykonać po wymianie turbo, jest wymiana oleju silnikowego, a także wymiana filtra oleju oraz powietrza. Jednakże najistotniejszym zabiegiem jest zalanie turbiny olejem, zanim zostanie ona zamontowana. Ta procedura polega na zalaniu do pełna turbosprężarki świeżym olejem, jednocześnie obracając wirnikiem turbiny. Pozwala to na równomierne rozprowadzenie oleju po podzespole, co zapobiegnie tzw. suchemu startowi. Pamiętajmy również o wymianie uszczelek.
Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Wymiana turbiny a wymiana oleju
Aby wymienić turbosprężarkę w sposób prawidłowy, warto wiedzieć, że cały proces rozpoczyna się jeszcze przed jej demontażem. Pierwszym zabiegiem powinno być wypłukanie układu smarowania i wymiana filtra oraz oleju na świeży, następnie uruchomienie silnika na kilkanaście minut. Kolejnym krokiem jest wylanie tego oleju, ponieważ służył on do płukania układu – po tych czynnościach możemy przystąpić do naprawy. Bardzo ważne jest, aby przed zamontowaniem nowej turbiny zdiagnozować przyczynę zepsucia poprzedniej. Podczas wymiany urządzenia turbo koniecznością jest sprawdzenie ciśnienia oleju wraz z drożnością kanałów.

Błędy przy wymianie turbosprężarki - Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny
Najpopularniejszym błędem popełnianym przy wymianie turbiny jest tzw. suchy start, czyli uruchomienie jednostki z nowo zamontowaną turbosprężarką na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Pamiętajmy, aby przed wymianą podzespołu na nowy usunąć przyczynę zepsucia poprzedniego wraz ze skutkami. Kolejną bardzo ważną kwestią jest to, aby instalacja smarowana była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem. Sprawdźmy również kolektor wydechowy, czy jest czysty i niepopękany.
Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej – porady - Co należy zrobić po wymianie turbiny
Aby na starcie nie zepsuć świeżo zamontowanej turbiny, powinniśmy pamiętać o kilku ważnych kwestiach w procesie montażu. Na samym początku zbadajmy przyczynę zepsucia poprzedniego podzespołu, aby ten sam problem nie zepsuł od razu nowo zamontowanej turbiny. Warto zobaczyć, czy przewody doprowadzające i odprowadzające olej silnikowy z turbiny są drożne, a także upewnijmy się, że układ smarowania dostarczy do podzespołu olej w określonej ilości i pod właściwym ciśnieniem. Wymieńmy olej silnikowy wraz z filtrem, a także filtr powietrza.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Po wymianie turbosprężarki ważne jest, aby przeprowadzić odpowiednie czynności, które pomogą zapewnić prawidłowe działanie nowego urządzenia. Oto kilka kroków, które warto wziąć pod uwagę:
Odpowiednie ustawienie zaworów: Po wymianie turbosprężarki konieczne jest ponowne ustawienie zaworów w silniku. Nieprawidłowe ustawienie zaworów może prowadzić do niedotlenienia silnika i spadku jego wydajności.
Zresetowanie komputera samochodu: Po wymianie turbosprężarki należy zresetować komputer samochodu, aby mógł on dostosować ustawienia do nowych warunków pracy.
Przeprowadzenie próbnej jazdy: Po wymianie turbosprężarki warto przeprowadzić próbną jazdę, aby upewnić się, że silnik działa prawidłowo i że nowa turbosprężarka działa poprawnie.
Sprawdzenie poziomu oleju: Po wymianie turbosprężarki należy sprawdzić poziom oleju w silniku i ewentualnie uzupełnić go, jeśli jest za niski.
Okresowa kontrola: Po wymianie turbosprężarki ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan nowego urządzenia i przeprowadzać odpowiednie konserwacje.
Pamiętaj, że nieprawidłowa obsługa lub brak odpowiedniej konserwacji mogą prowadzić do awarii lub skrócenia trwałości nowej turbosprężarki. Dlatego ważne jest, aby przestrzegać zaleceń producenta oraz przeprowadzać okresowe kontrole i konserwacje.