Zawór upustowy w turbosprężarce to element, który odpowiada za odprowadzanie nadmiaru powietrza z układu dolotowego. Jest to konieczne, aby zapobiec uszkodzeniu turbiny, która może zostać przeciążona zbyt dużym ciśnieniem. Zawór upustowy jest zazwyczaj umieszczony na wylocie turbiny. Składa się z membrany, która jest sterowana za pomocą ciśnienia oleju lub sprężonego powietrza. Gdy ciśnienie w układzie dolotowym przekroczy pewien poziom, membrana ulega otwarciu i powietrze jest odprowadzane na zewnątrz. Istnieją dwa główne rodzaje zaworów upustowych. Zawór upustowy sterowany mechanicznie: sterowany jest za pomocą sprężyny i mechanicznego układu dźwigni lub zaworu. Gdy ciśnienie sprężonego powietrza osiągnie określony poziom, zawór zostaje otwarty, co pozwala na odprowadzenie nadmiaru powietrza poza obwód turbosprężarki. To pozwala na utrzymanie stałego ciśnienia powietrza w układzie i zapobiega przekroczeniu dopuszczalnych poziomów ciśnienia, co może prowadzić do uszkodzenia silnika. Drugi rodzaj to elektronicznie sterowany zawór upustowy, często stosowany w nowoczesnych pojazdach, które są kontrolowane przez jednostkę sterującą silnikiem (ECU). Te zawory mogą być precyzyjnie dostosowywane do zmieniających się warunków jazdy i obciążenia silnika.


W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Ile razy można regenerować turbinę?
Turbinę można regenerować wielokrotnie, w zależności od stopnia jej uszkodzenia. W większości przypadków turbosprężarka może zostać zregenerowana 2-3 razy. W skrajnych przypadkach, gdy turbina jest bardzo uszkodzona, konieczna może być jej wymiana. Jednym z czynników wpływających na ilość regeneracji, jakim może zostać poddana turbosprężarka jest rodzaj uszkodzenia- niektóre komponenty są łatwiejsze do naprawy niż inne. Przykładowo, rozszczelnienie turbiny można naprawić stosunkowo łatwo, podczas gdy uszkodzenie wirnika może być bardziej problematyczne.
Czy turbina może puszczać olej?
Tak, turbina może puszczać olej. To kwestia, z jaką często mamy do czynienia, może być to spowodowane przez kilka czynników, w tym:
• Zużyte uszczelnienia lub uszkodzone łożyska. Olej może przenikać przez uszczelnienia i dostawać się do układu dolotowego powietrza lub układu wydechowego.
• Zbyt wysokie ciśnienie oleju układzie smarowania turbosprężarki może przyczyniać się do jego wycieku przez uszczelnienia lub łożyska.
• Nieprawidłowy montaż lub uszkodzenie przewodów olejowych.
Aby zapobiec wyciekom oleju z turbiny, należy systematycznie monitorować jego ilość w silniku oraz stosować olej silnikowy o odpowiedniej jakości.

Co daje regulacja sztangi turbiny?
Regulacja sztangi turbiny pozwala na zmianę ciśnienia doładowania, co wpływa na moc i osiągi silnika. Skrócenie sztangi powoduje wcześniejsze zamknięcie łopatek zmiennej geometrii, co prowadzi do wzrostu ciśnienia doładowania i zwiększenie mocy silnika. Wydłużenie sztangi powoduje późniejsze zamknięcie łopatek zmiennej geometrii, co wywołuje spadek ciśnienia doładowania i spadek osiągów silnika.
Regulacja sztangi turbiny powinna być przeprowadzana przez wykwalifikowany personel. Nieprawidłowa regulacja może spowodować uszkodzenie turbiny.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze