Zawór N75 to zawór elektromagnetyczny, który kontroluje pracę turbosprężarki poprzez regulację ciśnienia silniku, co zapewnia jego optymalną wydajność i ochronę. Jak dokładnie wygląda zasada działania N75? Sterownik silnika wysyła sygnał elektryczny do elektrod zaworu, a ten następnie się otwiera. Jego otwarcie powoduje, że podciśnienie z silnika dostaje się do siłownika zmiennej geometrii turbiny, który zmienia kąt ustawienia łopatek turbosprężarki. Wpływa to na ilość spalin, które są kierowane do wirnika turbiny. W skrócie zawór N75 jest istotnym elementem kontroli turbosprężarki, a jego właściwe działanie ma wpływ na efektywność i osiągi pojazdu. Jeśli wystąpią problemy z zaworem N75, może to prowadzić do utraty mocy silnika, zwiększonego zużycia paliwa lub innych trudności z wydajnością turbosprężarki.

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Jak naprawić zawór N75 w turbosprężarce?
Naprawa zaworu N75 może polegać na jego czyszczeniu lub wymianie na nowy.
Czyszczenie zaworu N75 jest stosunkowo łatwe i może być wykonane samodzielnie. Aby to zrobić, należy: usunąć zanieczyszczenia z tłoczka i membrany, przepłukać filtr zaworu i gniazdo oraz przedmuchać sprężynę sprężonym powietrzem. Natomiast jeśli zawór ten jest uszkodzony i wymaga wymiany, należy zakupić nowy, zgodny z modelem turbosprężarki.
Przed montażem zaworu N75 należy go sprawdzić, aby upewnić się, że działa prawidłowo. Aby to zrobić, można użyć wakuometru. W przypadku prawidłowego działania zaworu N75 podciśnienie powinno zmieniać się płynnie w zależności od sygnału elektrycznego wysyłanego przez sterownik silnika.
Co daje zawór upustowy turbiny?
Zawór upustowy turbiny, zwany również wastegate, to element układu doładowania silnika z turbosprężarką, a jego zadaniem jest ograniczanie maksymalnego ciśnienia doładowania. Zapobiega to uszkodzeniom turbosprężarki i silnika. Poprzez regulację ciśnienia w układzie dolotowym, zawór upustowy pozwala na optymalne wykorzystanie turbosprężarki, co przekłada się na lepsze osiągi, efektywność paliwową i wydajność silnika. Zawór upustowy pozwala również na chłodzenie turbosprężarki poprzez wypuszczanie gorącego powietrza z układu turbodoładowania, co może pomóc w zapobieganiu przegrzewaniu turbosprężarki.

Jakie są objawy uszkodzonej gruszki turbiny?
Jeśli gruszka turbiny jest uszkodzona lub nieprawidłowo działa, może to prowadzić do różnych charakterystycznych problemów:
• Szarpanie silnika- uszkodzona gruszka może powodować niestabilną pracę silnika, co objawia się szarpaniem, drganiami lub nieregularnymi obrotami silnika.
• Nadmierne zużycie paliwa może wystąpić, ponieważ silnik będzie musiał pracować ciężej, aby wygenerować tyle samo mocy.
• Problemy z przyspieszaniem, dzieje się tak, ponieważ uszkodzona gruszka nie jest w stanie odpowiednio regulować ciśnienia doładowania, co powoduje, że silnik nie jest w stanie osiągnąć pełnej mocy.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze