blog

Co to jest zawór N75? Tego nikt Ci nie powie!

26 października 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Zawór N75 to zawór elektromagnetyczny, który kontroluje pracę turbosprężarki poprzez regulację ciśnienia silniku, co zapewnia jego optymalną wydajność i ochronę. Jak dokładnie wygląda zasada działania N75? Sterownik silnika wysyła sygnał elektryczny do elektrod zaworu, a ten następnie się otwiera. Jego otwarcie powoduje, że podciśnienie z silnika dostaje się do siłownika zmiennej geometrii turbiny, który zmienia kąt ustawienia łopatek turbosprężarki. Wpływa to na ilość spalin, które są kierowane do wirnika turbiny. W skrócie zawór N75 jest istotnym elementem kontroli turbosprężarki, a jego właściwe działanie ma wpływ na efektywność i osiągi pojazdu. Jeśli wystąpią problemy z zaworem N75, może to prowadzić do utraty mocy silnika, zwiększonego zużycia paliwa lub innych trudności z wydajnością turbosprężarki.

pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

model turbiny

Jak naprawić zawór N75 w turbosprężarce?

Naprawa zaworu N75 może polegać na jego czyszczeniu lub wymianie na nowy.
Czyszczenie zaworu N75 jest stosunkowo łatwe i może być wykonane samodzielnie. Aby to zrobić, należy: usunąć zanieczyszczenia z tłoczka i membrany, przepłukać filtr zaworu i gniazdo oraz przedmuchać sprężynę sprężonym powietrzem. Natomiast jeśli zawór ten jest uszkodzony i wymaga wymiany, należy zakupić nowy, zgodny z modelem turbosprężarki.
Przed montażem zaworu N75 należy go sprawdzić, aby upewnić się, że działa prawidłowo. Aby to zrobić, można użyć wakuometru. W przypadku prawidłowego działania zaworu N75 podciśnienie powinno zmieniać się płynnie w zależności od sygnału elektrycznego wysyłanego przez sterownik silnika.

Co daje zawór upustowy turbiny?

Zawór upustowy turbiny, zwany również wastegate, to element układu doładowania silnika z turbosprężarką, a jego zadaniem jest ograniczanie maksymalnego ciśnienia doładowania. Zapobiega to uszkodzeniom turbosprężarki i silnika. Poprzez regulację ciśnienia w układzie dolotowym, zawór upustowy pozwala na optymalne wykorzystanie turbosprężarki, co przekłada się na lepsze osiągi, efektywność paliwową i wydajność silnika. Zawór upustowy pozwala również na chłodzenie turbosprężarki poprzez wypuszczanie gorącego powietrza z układu turbodoładowania, co może pomóc w zapobieganiu przegrzewaniu turbosprężarki.

model turbiny

Jakie są objawy uszkodzonej gruszki turbiny?

Jeśli gruszka turbiny jest uszkodzona lub nieprawidłowo działa, może to prowadzić do różnych charakterystycznych problemów:
Szarpanie silnika- uszkodzona gruszka może powodować niestabilną pracę silnika, co objawia się szarpaniem, drganiami lub nieregularnymi obrotami silnika.
Nadmierne zużycie paliwa może wystąpić, ponieważ silnik będzie musiał pracować ciężej, aby wygenerować tyle samo mocy.
Problemy z przyspieszaniem, dzieje się tak, ponieważ uszkodzona gruszka nie jest w stanie odpowiednio regulować ciśnienia doładowania, co powoduje, że silnik nie jest w stanie osiągnąć pełnej mocy.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60