Istnieją dwa główne typy systemów Twin Turbo:
• Sekwencyjne doładowanie: W tym systemie mniejsza turbosprężarka działa w niskim zakresie obrotów silnika, zapewniając szybką reakcję na pedał gazu i eliminując tzw. turbodziurę. Wraz ze wzrostem obrotów silnika, do pracy włącza się większa turbosprężarka, dostarczając więcej powietrza i zwiększając moc silnika w wyższych zakresach obrotów. W tym wypadku zaletą będzie lepsza reakcja przy niskich obrotach silnika oraz większa elastyczność i zakres obrotów.
• Równoległe doładowanie: W tym systemie obie turbosprężarki pracują jednocześnie, każda z nich tłoczy powietrze do osobnego kolektora dolotowego. Ten typ systemu zapewnia bardziej liniowy wzrost mocy i momentu obrotowego w całym zakresie obrotów silnika. Zaletą tego typu rozwiązania jest na pewno szybsza reakcja na gaz dzięki równomiernemu podziałowi obciążenia oraz większa wydajność przy wysokich obrotach.
System twin turbo znajduje zastosowanie w wielu nowoczesnych pojazdach, przykładowo w samochodach sportowych i luksusowych limuzynach. Jeśli chodzi o przykładowe marki samochodów wykorzystujących system twin turbo to warto wymienić tu BMW M3 i M4. Producentom zależy na zapewnieniu imponującej mocy a przy tym wydajności pojazdów.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze