Co to jest turbina ze zmienną geometrią?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Co to jest turbina ze zmienną geometrią?
Turbina ze zmienną geometrią jest to szczególny typ turbosprężarki, w której łopatki turbiny podlegają płynnej zmianie kąta nachylenia. Takie rozwiązanie ma na celu zmniejszenie bezwładności, a także efektu turbodziury. Do prawidłowego działania turbosprężarki potrzebny jest odpowiedni pęd wylatujących kolektorem wydechowym spalin, ponieważ bez niego łopatki turbiny nie kręcą się i nie przekazują tego napędu sprężarce. Aktywna regulacja kąta nachylenia tych łopatek pozwala częściowo rozwiązać problem. Dzięki odpowiedniemu ułożeniu łopatek turbiny podzespół może najpierw skutecznie rozpędzić się przy niewielkiej ilości spalin wyrzucanych pod niedużym ciśnieniem, a później, w miarę wzrostu prędkości obrotowej silnika, efektywnie wykorzystać więcej spalin przy wysokich obrotach.
Technologia zmiennej geometrii w turbosprężarkach - Zmienna geometria turbiny 1.9 TDI
Do prawidłowego działania turbosprężarki potrzebny jest odpowiedni pęd wylatujących kolektorem wydechowym spalin, w innym wypadku łopatki turbiny nie kręcą się i nie przekazują napędu sprężarce. W celu zmniejszenia tego problemu stosowana jest turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek, czyli specjalny typ podzespołu, w którym łopatki turbiny podlegają płynnej zmianie kąta nachylenia. Główną zaletą takiego systemy jest wyeliminowanie efektu „turbodziury”, a także jest to najprostsza metoda na poprawę osiągów silnika, bez konieczności zastępowania go większą jednostką. Turbina ze zmienną geometrią łopatek zapewnia również mniejsze zużycie paliwa oraz stanowi samoistne zabezpieczenie przed osiąganiem zbyt dużych prędkości obrotowych. Zastosowanie tego podzespołu gwarantuje większy komfort pracy przy niższym zużyciu paliwa.
Zmienna geometria turbiny – budowa, działanie - Jak działa turbina ze zmienną geometrią
Zmienna geometria turbosprężarki powoduje, że nawet na niskich obrotach, gdy silnik wytwarza niewiele spalin, można uzyskać użytkowe ciśnienie doładowania. Zawór podciśnieniowy ustawia kierownice turbiny w pozycji zmniejszającej przepływ spalin, w celu zwiększenia ich prędkości. To wpływa na szybsze obracanie się wirnika i napędzanie koła kompresji – wtedy nawet natychmiastowe wciśnięcie pedału gazu przełoży się na wyraźne przyspieszenie. Zmienna geometria kierownic jest schowana po stronie gorącej i nie jest widoczna dla oka, jednakże przyglądając się bliżej, możemy zauważyć zdecydowanie większą część turbiny tuż przy kolektorze wydechowym. Wewnątrz zmieścić się muszą dodatkowe elementy sterujący.
Jak działa turbosprężarka ze zmienną geometrią kierownicy VGT? -Turbina o zmiennej geometrii
Turbosprężarka ze zmienną geometrią kierownic najczęściej ma wirnik, który cechuje się stałym kształtem i wymiarami, a zmienne parametry geometrii realizowane są w wyniku zmiany kąta nachylenia łopatek kierownicy salin. Ten kąt modyfikowany jest za pomocą pneumatycznego siłownika obracającego pierścień, do którego przymocowane są łopatki. Z kolei siłownik napędzany jest podciśnieniem z kolektora dolotowego. Z racji tego, że położenie łopatek uzależnione jest od ciśnienia doładowania, czyli ilości spalin, to moduł ten pozwolił na rezygnację z klasycznego zaworu upustowego. Za pomocą tych łopatek regulowane jest między innymi ciśnienie doładowania.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina ze zmienną geometrią to rodzaj turbosprężarki, która posiada specjalne elementy, takie jak łopatki lub kierownice, które pozwalają na zmianę kąta nachylenia łoptaek wirnika sprężarki w zależności od potrzeb. Dzięki temu możliwe jest dostosowanie przepływu powietrza przez turbinę do aktualnych potrzeb silnika, co pozwala na lepsze wykorzystanie mocy i momentu obrotowego.
Turbina ze zmienną geometrią jest często stosowana w samochodach wyposażonych w silniki o zmiennym stopniu sprężania, ponieważ pozwala na lepsze dostosowanie dostawy powietrza do aktualnego stopnia sprężania. Może również być stosowana w samochodach z silnikami wysokoprężnymi, aby zapewnić lepsze osiągi w szerokim zakresie obciążeń.
Turbina ze zmienną geometrią jest bardziej skomplikowana od zwykłej turbosprężarki i wymaga specjalistycznej obsługi, dlatego jej koszt jest zwykle wyższy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym rodzaju turbinie, możesz poszukać dodatkowych informacji w internecie lub skontaktować się z mechanikiem lub producentem samochodu.