Co to jest doładowanie mieszane?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych!
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji turbosprężarek w Polsce
- Autoryzacje Bosch Diesel Service i Melett – gwarancja najwyższej jakości
- Protokół z wyważenia wysokoobrotowego z wyważarki niemieckiej firmy Schenck – światowego lidera w dziedzinie wyważania i doważania turbosprężarek
- Protokół z ustawienia zmiennej geometrii z urządzenia Turbo Test PRO firmy CIMAT
- Stały kontakt z Klientem w sprawie kosztów i przebiegu naprawy
Po regeneracji wykonujemy szereg specjalistycznych badań m.in.
Kalibracja dynamiczna zmiennej geometrii zgodnie z przepływem powietrza – kalibracja przepływu minimalnego, średniego i maksymalnego
- Test wydajności wycieku oleju z turbosprężarki
- Nastawniki REA z Hella, testy i przeprogramowanie Siemensa
- Test siłownika pneumatycznego i próżniowego
- Test czujnika położenia potencjometru zmiennej geometrii
- Test doładowania turbosprężarki oraz test wirowania
- Pomiar prędkości obrotowej turbosprężarki
- Test strat powietrza w turbosprężarce
Regenerujemy turbosprężarki wszystkich czołowych producentów: Garrett, KKK / BorgWarner, Schwitzer, Holset, IHI, Mitsubishi
- Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe
- Prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
- Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem
- Zapewniamy najlepsze ceny w Polsce i szybki czas realizacji zamówienia!
Doładowanie mieszane jest to rodzaj doładowania, który powstał poprzez połączenie doładowania mechanicznego z turbodoładowaniem. W doładowaniu mechanicznym mamy do czynienia z wbudowanym kompresorem w układ dolotowy. Natomiast w pojazdach turbodoładowanych zainstalowana jest turbosprężarka napędzana spalinami z silnika. Oprócz wspomnianych rodzajów doładowania spotkać się można z doładowaniem bezsprężarkowym (dynamicznym), wykorzystuje on zjawiska falowe w kanałach dolotowych. Doładowanie zapewnia przyrost mocy silnika pojazdu poprzez wykorzystanie spalin oraz paliwa.
Układ doładowania silnika spalinowego - Rodzaje doładowania silników spalinowych
Najważniejszymi elementami składowymi układu turbodoładowanego są:
- przepływomierz powietrza,
- turbosprężarka,
- ECU,
- Intercooler,
- czujniki: temperatury powietrza oraz ciśnienia doładowania,
- zawór upustowy turbiny.
Istnieją dwa podstawowe rodzaje doładowania silników: mechaniczne oraz turbodoładowanie.
Co to jest doładowanie dynamiczne? - Układ doładowania silnika
Doładowanie dynamiczne pozyskuje, się wykorzystując zjawisko rezonansu ciśnienia powietrza w dolocie. Jego zaletami są nie tylko brak turbosprężarki, ale również jest to tańsze rozwiązanie doładowania silnika zarówno z punktu widzenia konstruktorów, jak i producentów pojazdów. Doładowanie dynamiczne wymaga zaprojektowania jednostki napędowej w taki sposób, aby rezonans wystąpił w określonym zakresie obrotowym. Taki rodzaj doładowania spotykamy jest najczęściej w motocyklach.
Podwójne doładowanie – trzy popularne rozwiązania - Rodzaje doładowania silnika
1. TwinTurbo i BiTurbo – czyli dwie turbosprężarki zamiast jednej, co zwiększa nie tylko wydajność silnika, ale również minimalizuje występowanie turbodziury.
2. Turbo i sprężarka mechaniczna – turbosprężarka nie wytwarza wystarczającego ciśnienia na niskich obrotach, z pomocą przychodzi jej kompresor, który pracuje od niskich obrotów, jednak wyłącza się w okolicach 3500 obr/min.
3. Turbo i sprężarka elektryczna – sprężarka elektryczna w porównaniu z mechaniczna spotykana będzie w coraz większej liczbie pojazdów posiadających układ mild hybrid. Zaletą takiego rozwiązania jest mniejsze spalanie.
Doładowanie silników spalinowych - Sposoby doładowania silnika
Doładowanie silników spalinowych jest procesem dostarczania do jednostki spalinowej, a dokładniej do jej cylindrów, powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej w ilościach większych niż silnik mógłby zassać z otoczenia. W pojazdach z silnikiem diesel zastosowano dodatkowo turbosprężarkę, której zadaniem jest zwiększenie mocy silnika, wydajności oraz redukcja niebezpiecznych cząsteczek, które przedostają się do atmosfery.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Doładowanie mieszane (ang. compound charging) to rodzaj turbodoładowania, w którym do silnika dostarczane jest powietrze sprężone zarówno przez turbinę, jak i sprężarkę mechaniczną.
W przeciwieństwie do standardowego turbodoładowania, gdzie tylko jeden element sprężający jest używany, doładowanie mieszane pozwala na uzyskanie większego ciśnienia i ilości powietrza dostarczanego do silnika. System doładowania mieszanego składa się z dwóch sprężarek, które pracują razem: turbiny i sprężarki mechanicznej (np. mechanicznej sprężarki klimatyzacji lub sprężarki supercharger). Turbo jest napędzane przez spaliny, a sprężarka mechaniczna jest napędzana bezpośrednio z wału silnika. Doładowanie mieszane jest stosowane w celu zwiększenia mocy silnika oraz zwiększenie wydajności przy niskim zużyciu paliwa. Jednakże, takie rozwiązania są znacznie bardziej skomplikowane i droższe w konstrukcji niż standardowe turbo doładowanie, dlatego jest rzadziej spotykane w seryjnych samochodach osobowych.