blog

Co to jest doładowanie mieszane?

7 grudnia 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych!

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji turbosprężarek w Polsce
  • Autoryzacje Bosch Diesel Service i Melett – gwarancja najwyższej jakości
  • Protokół z wyważenia wysokoobrotowego z wyważarki niemieckiej firmy Schenck – światowego lidera w dziedzinie wyważania i doważania turbosprężarek
  • Protokół z ustawienia zmiennej geometrii z urządzenia Turbo Test PRO firmy CIMAT
  • Stały kontakt z Klientem w sprawie kosztów i przebiegu naprawy

Po regeneracji wykonujemy szereg specjalistycznych badań m.in.

Kalibracja dynamiczna zmiennej geometrii zgodnie z przepływem powietrza – kalibracja przepływu minimalnego, średniego i maksymalnego

  • Test wydajności wycieku oleju z turbosprężarki
  • Nastawniki REA z Hella, testy i przeprogramowanie Siemensa
  • Test siłownika pneumatycznego i próżniowego
  • Test czujnika położenia potencjometru zmiennej geometrii
  • Test doładowania turbosprężarki oraz test wirowania
  • Pomiar prędkości obrotowej turbosprężarki
  • Test strat powietrza w turbosprężarce

Regenerujemy turbosprężarki wszystkich czołowych producentów: Garrett, KKK / BorgWarner, Schwitzer, Holset, IHI, Mitsubishi

  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe
  • Prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem
  • Zapewniamy najlepsze ceny w Polsce i szybki czas realizacji zamówienia!

Doładowanie mieszane jest to rodzaj doładowania, który powstał poprzez połączenie doładowania mechanicznego z turbodoładowaniem. W doładowaniu mechanicznym mamy do czynienia z wbudowanym kompresorem w układ dolotowy. Natomiast w pojazdach turbodoładowanych zainstalowana jest turbosprężarka napędzana spalinami z silnika. Oprócz wspomnianych rodzajów doładowania spotkać się można z doładowaniem bezsprężarkowym (dynamicznym), wykorzystuje on zjawiska falowe w kanałach dolotowych. Doładowanie zapewnia przyrost mocy silnika pojazdu poprzez wykorzystanie spalin oraz paliwa.

Układ doładowania silnika spalinowego - Rodzaje doładowania silników spalinowych

Najważniejszymi elementami składowymi układu turbodoładowanego są:

- przepływomierz powietrza,
- turbosprężarka,
- ECU,
- Intercooler,
- czujniki: temperatury powietrza oraz ciśnienia doładowania,
- zawór upustowy turbiny.

Istnieją dwa podstawowe rodzaje doładowania silników: mechaniczne oraz turbodoładowanie.

Co to jest doładowanie dynamiczne? - Układ doładowania silnika

Doładowanie dynamiczne pozyskuje, się wykorzystując zjawisko rezonansu ciśnienia powietrza w dolocie. Jego zaletami są nie tylko brak turbosprężarki, ale również jest to tańsze rozwiązanie doładowania silnika zarówno z punktu widzenia konstruktorów, jak i producentów pojazdów. Doładowanie dynamiczne wymaga zaprojektowania jednostki napędowej w taki sposób, aby rezonans wystąpił w określonym zakresie obrotowym. Taki rodzaj doładowania spotykamy jest najczęściej w motocyklach.

Podwójne doładowanie – trzy popularne rozwiązania - Rodzaje doładowania silnika

1. TwinTurbo i BiTurbo – czyli dwie turbosprężarki zamiast jednej, co zwiększa nie tylko wydajność silnika, ale również minimalizuje występowanie turbodziury.
2. Turbo i sprężarka mechaniczna – turbosprężarka nie wytwarza wystarczającego ciśnienia na niskich obrotach, z pomocą przychodzi jej kompresor, który pracuje od niskich obrotów, jednak wyłącza się w okolicach 3500 obr/min.
3. Turbo i sprężarka elektryczna – sprężarka elektryczna w porównaniu z mechaniczna spotykana będzie w coraz większej liczbie pojazdów posiadających układ mild hybrid. Zaletą takiego rozwiązania jest mniejsze spalanie.

Doładowanie silników spalinowych - Sposoby doładowania silnika

Doładowanie silników spalinowych jest procesem dostarczania do jednostki spalinowej, a dokładniej do jej cylindrów, powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej w ilościach większych niż silnik mógłby zassać z otoczenia. W pojazdach z silnikiem diesel zastosowano dodatkowo turbosprężarkę, której zadaniem jest zwiększenie mocy silnika, wydajności oraz redukcja niebezpiecznych cząsteczek, które przedostają się do atmosfery.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Wiktor
2023-01-11 13:22:21
Doładowanie mieszane (ang. compound charging) to rodzaj turbodoładowania, w którym do silnika dostarczane jest powietrze sprężone zarówno przez turbinę, jak i sprężarkę mechaniczną. W przeciwieństwie do standardowego turbodoładowania, gdzie tylko jeden element sprężający jest używany, doładowanie mieszane pozwala na uzyskanie większego ciśnienia i ilości powietrza dostarczanego do silnika. System doładowania mieszanego składa się z dwóch sprężarek, które pracują razem: turbiny i sprężarki mechanicznej (np. mechanicznej sprężarki klimatyzacji lub sprężarki supercharger). Turbo jest napędzane przez spaliny, a sprężarka mechaniczna jest napędzana bezpośrednio z wału silnika. Doładowanie mieszane jest stosowane w celu zwiększenia mocy silnika oraz zwiększenie wydajności przy niskim zużyciu paliwa. Jednakże, takie rozwiązania są znacznie bardziej skomplikowane i droższe w konstrukcji niż standardowe turbo doładowanie, dlatego jest rzadziej spotykane w seryjnych samochodach osobowych.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60