Localizations image

Co to jest doładowanie mieszane?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych!

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji turbosprężarek w Polsce
  • Autoryzacje Bosch Diesel Service i Melett – gwarancja najwyższej jakości
  • Protokół z wyważenia wysokoobrotowego z wyważarki niemieckiej firmy Schenck – światowego lidera w dziedzinie wyważania i doważania turbosprężarek
  • Protokół z ustawienia zmiennej geometrii z urządzenia Turbo Test PRO firmy CIMAT
  • Stały kontakt z Klientem w sprawie kosztów i przebiegu naprawy

Po regeneracji wykonujemy szereg specjalistycznych badań m.in.

Kalibracja dynamiczna zmiennej geometrii zgodnie z przepływem powietrza – kalibracja przepływu minimalnego, średniego i maksymalnego

  • Test wydajności wycieku oleju z turbosprężarki
  • Nastawniki REA z Hella, testy i przeprogramowanie Siemensa
  • Test siłownika pneumatycznego i próżniowego
  • Test czujnika położenia potencjometru zmiennej geometrii
  • Test doładowania turbosprężarki oraz test wirowania
  • Pomiar prędkości obrotowej turbosprężarki
  • Test strat powietrza w turbosprężarce

Regenerujemy turbosprężarki wszystkich czołowych producentów: Garrett, KKK / BorgWarner, Schwitzer, Holset, IHI, Mitsubishi

  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe
  • Prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem
  • Zapewniamy najlepsze ceny w Polsce i szybki czas realizacji zamówienia!

Doładowanie mieszane jest to rodzaj doładowania, który powstał poprzez połączenie doładowania mechanicznego z turbodoładowaniem. W doładowaniu mechanicznym mamy do czynienia z wbudowanym kompresorem w układ dolotowy. Natomiast w pojazdach turbodoładowanych zainstalowana jest turbosprężarka napędzana spalinami z silnika. Oprócz wspomnianych rodzajów doładowania spotkać się można z doładowaniem bezsprężarkowym (dynamicznym), wykorzystuje on zjawiska falowe w kanałach dolotowych. Doładowanie zapewnia przyrost mocy silnika pojazdu poprzez wykorzystanie spalin oraz paliwa.

Układ doładowania silnika spalinowego - Rodzaje doładowania silników spalinowych

Najważniejszymi elementami składowymi układu turbodoładowanego są:

- przepływomierz powietrza,
- turbosprężarka,
- ECU,
- Intercooler,
- czujniki: temperatury powietrza oraz ciśnienia doładowania,
- zawór upustowy turbiny.

Istnieją dwa podstawowe rodzaje doładowania silników: mechaniczne oraz turbodoładowanie.

Co to jest doładowanie dynamiczne? - Układ doładowania silnika

Doładowanie dynamiczne pozyskuje, się wykorzystując zjawisko rezonansu ciśnienia powietrza w dolocie. Jego zaletami są nie tylko brak turbosprężarki, ale również jest to tańsze rozwiązanie doładowania silnika zarówno z punktu widzenia konstruktorów, jak i producentów pojazdów. Doładowanie dynamiczne wymaga zaprojektowania jednostki napędowej w taki sposób, aby rezonans wystąpił w określonym zakresie obrotowym. Taki rodzaj doładowania spotykamy jest najczęściej w motocyklach.

Podwójne doładowanie – trzy popularne rozwiązania - Rodzaje doładowania silnika

1. TwinTurbo i BiTurbo – czyli dwie turbosprężarki zamiast jednej, co zwiększa nie tylko wydajność silnika, ale również minimalizuje występowanie turbodziury.
2. Turbo i sprężarka mechaniczna – turbosprężarka nie wytwarza wystarczającego ciśnienia na niskich obrotach, z pomocą przychodzi jej kompresor, który pracuje od niskich obrotów, jednak wyłącza się w okolicach 3500 obr/min.
3. Turbo i sprężarka elektryczna – sprężarka elektryczna w porównaniu z mechaniczna spotykana będzie w coraz większej liczbie pojazdów posiadających układ mild hybrid. Zaletą takiego rozwiązania jest mniejsze spalanie.

Doładowanie silników spalinowych - Sposoby doładowania silnika

Doładowanie silników spalinowych jest procesem dostarczania do jednostki spalinowej, a dokładniej do jej cylindrów, powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej w ilościach większych niż silnik mógłby zassać z otoczenia. W pojazdach z silnikiem diesel zastosowano dodatkowo turbosprężarkę, której zadaniem jest zwiększenie mocy silnika, wydajności oraz redukcja niebezpiecznych cząsteczek, które przedostają się do atmosfery.

Komentarze

Wiktor 2023-01-11 13:22:21

Doładowanie mieszane (ang. compound charging) to rodzaj turbodoładowania, w którym do silnika dostarczane jest powietrze sprężone zarówno przez turbinę, jak i sprężarkę mechaniczną.
W przeciwieństwie do standardowego turbodoładowania, gdzie tylko jeden element sprężający jest używany, doładowanie mieszane pozwala na uzyskanie większego ciśnienia i ilości powietrza dostarczanego do silnika. System doładowania mieszanego składa się z dwóch sprężarek, które pracują razem: turbiny i sprężarki mechanicznej (np. mechanicznej sprężarki klimatyzacji lub sprężarki supercharger). Turbo jest napędzane przez spaliny, a sprężarka mechaniczna jest napędzana bezpośrednio z wału silnika. Doładowanie mieszane jest stosowane w celu zwiększenia mocy silnika oraz zwiększenie wydajności przy niskim zużyciu paliwa. Jednakże, takie rozwiązania są znacznie bardziej skomplikowane i droższe w konstrukcji niż standardowe turbo doładowanie, dlatego jest rzadziej spotykane w seryjnych samochodach osobowych.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO