
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Dziwny metaliczny dźwięk dochodzący z okolic turbiny wskazywać może na jej poważną awarię, spowodowaną brakiem oleju silnikowego. Elementy turbosprężarki podczas swojej pracy bez odpowiedniego smarowania wytwarzać będą opiłki metalu, które następnie przedostać się mogą przewodami do jednostki napędowej, powodując jej poważny defekt.
Niewystarczające smarowanie lub co gorsze, jego brak doprowadzić może również do zatarcia turbiny oraz jej przegrzania.
1. Głośna praca turbo przy schodzeniu z obrotów.
Gwizdanie, wycie turbiny czy też wspominany wyżej metaliczny dźwięk przy schodzeniu z obrotów wskazywać mogą na awarię układu turbodoładowania. Przyczynami są zazwyczaj:
a) zacinająca się zmienna geometria łopatek turbiny,
b) uszkodzony zawór N75.
W takiej sytuacji należy jak najszybciej wybrać się do serwisu specjalizującego się w naprawie oraz regeneracji turbosprężarek. Jazda z niesprawnym turbo wyrządzić może więcej szkód niż pożytku, jednocześnie znacznie obciążając portfel właściciela pojazdu.

Dźwięk uszkodzonej turbiny - objawy usterki turbosprężarki
Nie tylko wycie lub gwizd przy przyspieszaniu świadczą o awarii turbo. Spotykane chrobotanie turbiny w 1.9 TDI, czy też wycie porównywalne do syreny karetki nie powinno być pozostawione bez jakiejkolwiek reakcji. Wspomniane chrobotanie może być przyczyną kontaktu wirnika turbiny z ciałem obcym, które przedostało się do układu turbodoładowania przez układ dolotowy.
Innymi objawami wskazującymi na usterkę turbosprężarki, są: znaczny ubytek oleju, zwiększone spalanie paliwa, liczne błędy zapisane w pamięci sterownika ECU, spadek osiągów oraz czarne lub białe kłęby dymu wydostające się z rury wydechowej.
Im szybciej turbo zostanie oddane do naprawy, tym niższe koszta poniesie kierowca. Mocno zużyta turbina nie nadaje się do użytku, a co dopiero do naprawy. Koszt nowej turbosprężarki uzależniony jest od rodzaju pojazdu i kosztować może od kilkuset złotych do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Do tego doliczyć należy cenę robocizny mechanika, który ją zamontuje. Z kolei koszt regeneracji jest znacznie niższy, dlatego też ważny jest czas reakcji – im szybciej oddasz turbo do naprawy, tym niższe koszta poniesiesz.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze