Co powoduje zepsuta turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Zepsuta turbosprężarka w samochodzie powoduje między innymi popękanie korbowodów, rozbieganie się silnika, wypompowanie całej ilości oleju, co oznacza całkowite zniszczenie jednostki napędowej. Oprócz tego wszelkie uszkodzenia w obrębie turbo przyczyniają się do występowania określonych objawów, wśród których najbardziej uciążliwe są spadki mocy, ogólne pogorszenie funkcjonalności silnika, zwiększone spalanie, niepokojące odgłosy spod maski czy zadymienie wydostające się z wydechu. Mając to na uwadze, można szybko wywnioskować, że uszkodzone turbo należy jak najszybciej sprawdzić i naprawić. Jeżeli regeneracja turbosprężarki nie wchodzi w grę, podzespół należy wymienić, ponieważ jazda bez turbosprężarki samochodem, w którym została ona fabrycznie zainstalowana, niestety nie jest możliwa.
Objawy uszkodzenia turbiny w Dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Diesle, w których okres eksploatacyjny turbosprężarki dobiega końca, pracują w charakterystyczny sposób. Turbo obciążone awarią może wydawać dźwięki przypominające huczenie lub wycie, a do tego samochód będzie jechał po prostu bez mocy i znacznie wolniej, ociężale przyspieszał. Kierowca samochodu, w którym turbosprężarka nie działa tak, jak powinna, dostrzec może również spadki poziomu oleju silnikowego. Przyczyny takiego stanu rzeczy w dużej mierze są uzależnione od sposobu eksploatacji samochodu, ponieważ turbo źle znosi niedostateczne rozgrzanie oraz schłodzenie. Oprócz tego na awarię turbosprężarki wpływać będzie nieprzestrzeganie interwałów olejowych, zaniedbania w wymianie filtrów oraz bagatelizowanie awarii w obrębie innych podzespołów, np. wtrysków paliwa czy filtra cząstek stałych.
1. Objawy uszkodzonej turbiny - jak dbać o silnik z turbodoładowaniem? - Awaria turbiny podczas jazdy
Nie trzeba być wprawionym kierowcą, żeby zauważyć typowe objawy uszkodzonego turbo, takie jak zadymienie, wycie czy znaczne pogorszenie mocy. Warto mieć na uwadze, że te pojedyncze objawy, które nie każdy kierowca traktuje poważnie, mogą w krótkim czasie zamienić się chociażby w awarię, jaka zaskoczy go podczas jazdy. Z uwagi na fakt, że kontynuacja jazdy samochodem, w którym usterka turbo przyjęła już tak dużą skalę, jest ryzykowna, zalecamy wezwanie lawety mogącej odwieźć auto prosto do serwisu. Wymienionych sytuacji można uniknąć dzięki umiejętnej, uważnej eksploatacji samochodu - mamy tu na myśli wymiany filtrów i oleju, tankowanie paliwa wysokiej jakości, dostateczne rozgrzewanie oraz chłodzenie turbo.
2. Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Jazda z uszkodzoną turbiną
Pierwsze symptomy problemów z turbiną mogą okazać się niepozorne, jednakże stosunkowo szybko zyskują one na sile. Powtarzająca się sytuacja, gdy w Twoim samochodzie brakuje mocy, a spod maski dobiegają niecodzienne odgłosy, powinna zwrócić Twoją uwagę na turbosprężarkę. Podczas jazdy samochodem, w którym turbo pracuje w niewłaściwy sposób, zauważysz także najpewniej zwiększone zadymienie oraz konieczność częstszego tankowania.
3. Uszkodzona turbosprężarka - objawy. Jak rozpoznać awarię turbiny? - Uszkodzona turbina - czy można jechać?
Objawy, które wymieniliśmy, wskazują na awarię turbo, którą trzeba jak najszybciej zażegnać. Nierozsądna jazda z uszkodzoną turbosprężarką stopniowo prowadzi do całkowitej awarii silnika, co przekłada się na długotrwałe oraz kosztowne naprawy.
Aby nie dopuścić do konieczności remontu lub wymiany jednostki napędowej, należy reagować na sygnały wysyłane do kierowcy przez układ turbodoładowania. Coraz głośniejsze świszczenie lub huczenie, pogorszenie mocy, zwiększone spalanie czy zadymienie to oznaki, których nie należy bagatelizować w kontekście nie tylko kosztów, ale także konsekwencji, jakie niesie za sobą niesprawne turbo.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka może ulec awarii z różnych powodów, w tym:
Niedrożność układu dolotowego: kiedy filtry powietrza lub kolektory dolotowe są zatkane, turbosprężarka nie jest w stanie pobrać odpowiedniej ilości powietrza, co może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia.
Uszkodzone łożyska: łożyska w turbosprężarce mogą ulec uszkodzeniu z powodu zużycia lub braku odpowiedniego smarowania. Może to prowadzić do luzów na wałku turbiny lub kompresora, co skutkuje hałasem lub zwiększonym zużyciem paliwa.
Zanieczyszczenia olejowe: kiedy olej silnikowy dostaje się do układu turbosprężarki, może on zanieczyścić łożyska oraz elementy turbosprężarki, co skutkuje uszkodzeniem.
Nadmierne obciążenie: nadmierne obciążenie turbosprężarki, spowodowane np. ciągłym jazdą na wysokich obrotach, może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia.
Brak regularnej konserwacji: brak regularnej konserwacji, takiej jak wymiana oleju oraz filtrów, może prowadzić do zwiększonego zużycia oraz awarii.