W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Najczęstszą przyczyną powodującą awarię gruszki turbiny jest rdza, która osadzając się na siłowniku doprowadzić może do jego degradacji, przez co występować może nieszczelność. Może również dojść do zatarcia siłownika. Brak płynnej pracy sztangi turbiny, czy też jej skoki wskazywać mogę na usterkę siłownika. Niektórzy decydują się na samodzielną naprawę gruszki turbiny, my zalecamy wymianę aktuatora oraz sztangi turbiny na nową.
Zapieczona sztanga turbiny – objawy takiego stanu rzeczy oprócz braku jej ruchów to przede wszystkim spadek mocy samochodu, brak płynnej pracy jednostki napędowej – szarpanie, duszenie. Nieodłącznym elementem niemalże każdej awarii turbosprężarki są kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego oraz dźwięki takie jak świst, pisk oraz zgrzytanie.
1. Za co odpowiada gruszka turbiny?
Siłownik podciśnieniowy posiada cięgno, które poprzez swoje płynne ruchy reguluje otwarcie oraz zamykanie się łopatek zmiennej geometrii turbiny. Dziurawa gruszka turbiny będzie powodowała zaburzenie płynnej pracy cięgna, a co za tym idzie, zacinanie się łopatek zmiennej geometrii turbiny.
Regulacja cięgna gruszki turbiny
Regulacja sztangi gruszki turbosprężarki odbywa się na specjalistycznej maszynie. Ze względu na to, że nawet najmniejszy obrót śruby regulacyjnej ma ogromny wpływ na dalszą pracę zarówno turbo, jak i pojazdu, kalibracja powinna zostać przeprowadzana z najwyższą starannością. Regulacja ta polega na wydłużeniu oraz skróceniu sztangi, ma to wpływ na późniejszą zmianę kąta rozwarcia kierownic zmiennej geometrii, przez które przepływają spaliny.
Skrócenie sztangi spowoduje, że wcześniej zostanie uzyskane ciśnienie doładowania. Zbyt mocne skrócenie sztangi doprowadzić może do występowania za wysokiego ciśnienia doładowywania, co w konsekwencji doprowadzić może do poważnej awarii turbo. Natomiast wydłużenie spowalnia reakcję turbosprężarki – poszerzona zostaje turbodziura, czyli potocznie mówiąc - turbo późno wstaje.
Decydując się na samodzielną regulację cięgna turbiny, powinieneś uzbroić się nie tylko w potrzebne narzędzia i stosowną wiedzę, ale również potrzebna Ci będzie cierpliwość, ponieważ kalibracja gruszki turbiny w ten sposób polegać będzie na licznych błędach i ponownych próbach.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze