Co powoduje uszkodzenie gruszki turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Najczęstszą przyczyną powodującą awarię gruszki turbiny jest rdza, która osadzając się na siłowniku doprowadzić może do jego degradacji, przez co występować może nieszczelność. Może również dojść do zatarcia siłownika. Brak płynnej pracy sztangi turbiny, czy też jej skoki wskazywać mogę na usterkę siłownika. Niektórzy decydują się na samodzielną naprawę gruszki turbiny, my zalecamy wymianę aktuatora oraz sztangi turbiny na nową.
Zapieczona sztanga turbiny – objawy takiego stanu rzeczy oprócz braku jej ruchów to przede wszystkim spadek mocy samochodu, brak płynnej pracy jednostki napędowej – szarpanie, duszenie. Nieodłącznym elementem niemalże każdej awarii turbosprężarki są kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego oraz dźwięki takie jak świst, pisk oraz zgrzytanie.
1. Za co odpowiada gruszka turbiny?
Siłownik podciśnieniowy posiada cięgno, które poprzez swoje płynne ruchy reguluje otwarcie oraz zamykanie się łopatek zmiennej geometrii turbiny. Dziurawa gruszka turbiny będzie powodowała zaburzenie płynnej pracy cięgna, a co za tym idzie, zacinanie się łopatek zmiennej geometrii turbiny.
Regulacja cięgna gruszki turbiny
Regulacja sztangi gruszki turbosprężarki odbywa się na specjalistycznej maszynie. Ze względu na to, że nawet najmniejszy obrót śruby regulacyjnej ma ogromny wpływ na dalszą pracę zarówno turbo, jak i pojazdu, kalibracja powinna zostać przeprowadzana z najwyższą starannością. Regulacja ta polega na wydłużeniu oraz skróceniu sztangi, ma to wpływ na późniejszą zmianę kąta rozwarcia kierownic zmiennej geometrii, przez które przepływają spaliny.
Skrócenie sztangi spowoduje, że wcześniej zostanie uzyskane ciśnienie doładowania. Zbyt mocne skrócenie sztangi doprowadzić może do występowania za wysokiego ciśnienia doładowywania, co w konsekwencji doprowadzić może do poważnej awarii turbo. Natomiast wydłużenie spowalnia reakcję turbosprężarki – poszerzona zostaje turbodziura, czyli potocznie mówiąc - turbo późno wstaje.
Decydując się na samodzielną regulację cięgna turbiny, powinieneś uzbroić się nie tylko w potrzebne narzędzia i stosowną wiedzę, ale również potrzebna Ci będzie cierpliwość, ponieważ kalibracja gruszki turbiny w ten sposób polegać będzie na licznych błędach i ponownych próbach.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Uszkodzenie gruszki turbosprężarki (ang. turbine wheel) może być spowodowane przez kilka przyczyn:
Nadmierne ciśnienie - Gruszka turbosprężarki jest obciążona wysokim ciśnieniem, które może prowadzić do jej uszkodzenia, jeśli jest zbyt duże.
Zanieczyszczenia - Pył i zanieczyszczenia, które dostają się do układu dolotowego, mogą osadzać się na gruszce turbosprężarki i prowadzić do jej uszkodzenia.
Niedrożność układu wydechowego - Jeśli układ wydechowy jest zablokowany, to może to prowadzić do nadmiernego ciśnienia w turbosprężarce, co może uszkodzić gruszkę.
Niedostateczne smarowanie - Niedostateczne smarowanie łożysk turbosprężarki może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia gruszki.
Zużycie mechaniczne - Przeciążanie silnika, jazda z nieodpowiednią prędkością, czy brak odpowiedniego serwisowania może powodować zużycie mechaniczne gruszki.
W przypadku uszkodzenia gruszki turbosprężarki konieczna jest wymiana całej turbosprężarki. Dlatego ważne jest regularne serwisowanie i kontrolowanie poziomu oleju oraz układu dolotowego.