
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

W głównej mierze sprawcą przeładowania turbo jest zawór upustowy wastegate, który się po prostu zaciął. Przeładowanie oznacza występowanie za dużego ciśnienia doładowania w turbosprężarce. To zjawisko przejawia się najczęściej awarią mechanizmu zmiennej geometrii turbiny – zapieczonymi łopatkami. W przypadku wystąpienia sytuacji, w której pojawia się przeładowanie turbiny, powinniśmy zlecić jej ponowną kalibrację. Regularne przeglądy układu turbodoładowania pozwolą uniknąć nam zjawiska przeładowania turbosprężarki.
Przeładowanie turbiny – Przeładowanie turbiny jak naprawić
W trakcie jazdy samochodem, kiedy wystąpi zjawisko przeładowania turbiny, sterownik uruchomi tak zwany tryb awaryjny, ograniczając moc jednostki napędowej. Pojazd dopiero po ponownym uruchomieniu przywróci moc. Nie powinniśmy bagatelizować takiego symptomu, ponieważ w przyszłości może być dla nas ogromnym wydatkiem i może się przyczynić do całkowitego uszkodzenia turbosprężarki. Jeżeli powodem występowania zbyt wysokiego ciśnienia niż jest wymagane w układzie turbodoładowania, jest zacięcie zmiennej geometrii łopatek, to powinniśmy ją rozruszać lub wyczyścić. Przeładowanie turbiny może być również spowodowane uszkodzonym elektrozaworem n75. Wadliwy zawór n75, szczególnie przez ciężkie uszkodzenie mechaniczne, mocne zanieczyszczenia, podlega już tylko wymianie na nowe urządzenie.
1. Na przeładowanie - Czym jest spowodowane przeładowanie turbiny
Jeżeli nieprawidłowo wyregulujemy układ zmiennej geometrii lub całkowicie tego nie zrobimy, to po uruchomieniu silnika okaże się, że turbina nie doładowuje tak, jak powinna. Zauważymy wtedy, że podzespół nie doładowuje w niskim zakresie obrotów i widoczne będzie zwiększone zadymienie spalin. Z kolei w wysokim zakresie obrotów możliwe jest wystąpienie zjawiska przeładowania turbiny. Przeładowanie jest niepożądane, ponieważ od razu generuje zapisy o błędach w sterowniku. Dla wszystkich prędkości obrotowych czujnik ciśnienia doładowania porównuje wartość aktualną z nominalną, jaka jest zaprogramowana. Jeżeli przekroczy tolerancję błędu, silnik przejdzie w tryb awaryjny.

2. Turbina samochodowa: funkcja, urządzenie, awaria – Przeładowanie turbiny objawy
Głównym zadaniem turbiny jest zwiększenie mocy jednostki napędowej, jednocześnie obniżając jej wagę i zmniejszając zużycie paliwa. Paliwo, które jest potrzebne do procesu spalania, możemy doprowadzić w dowolnej ilości, jednakże konieczna jest też odpowiednio duża ilość tlenu. Jest to możliwe dzięki wtłoczeniu dodatkowego powietrza do komory spalania i właśnie to jest zadaniem turbosprężarki. Przeładowanie tego podzespołu występuje w wyniku zbyt wysokiego ciśnienia doładowania w turbinie, którego winowajcą jest zazwyczaj zawór upustowy wastegate. Jeżeli wystąpi to zjawisko, samochód straci swoją dotychczasową moc, a także przejdzie w tryb awaryjny.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze