Co po wymianie turbosprężarki?

Od razu po wymianie naszej turbosprężarki pamiętajmy, aby nie pracowała ona ani jednej sekundy na sucho – dlatego jeszcze przed zamontowaniem turbiny należy wypełnić jej kanaliki olejowe świeżym i czystym środkiem smarnym, pamiętając, aby obracać jednocześnie jej wirnik, aby łożysko było smarowane od pierwszych sekund jej pracy. Aby dobrze zadbać o nową turbosprężarkę, użytkownik auta powinien pamiętać o regularnej wymianie oleju silnikowego wraz z filtrami. Pamiętajmy również o tym, aby przez rozpoczęciem podróży dać silnikowi około 30 sekund, aby rozprowadził olej po całej instalacji oraz po zakończeniu dynamicznej jazdy dać 2-3 minuty, aby ostudzić turbinę.
Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Co należy zrobić po wymianie turbiny
Wymiana turbosprężarki wbrew pozorom jest bardzo zaawansowana technologicznie, ponieważ zarówno przed założeniem nowej części, jak i w trakcie wykonywania tej czynności należy wykonać kilka innych operacji, aby prawidłowo przeprowadzić wymianę. Naprawa zaczyna się jeszcze przed demontażem – na samym początku powinno wypłukać się układ smarowania, zmienić filtr i olej na świeży oraz uruchomić silnik na kilkanaście minut. Koniecznością jest również sprawdzenie ciśnienia oleju oraz drożności kanałów, którymi on płynie. Równie ważne jest wyczyszczenie całego układu dolotowego i zasysania spalin. Wraz z wymianą turbosprężarki trzeba wymienić intercooler, ze względu na brak możliwości dobrego wyczyszczenia.
1. Wymiana turbosprężarki krok po kroku - Docieranie turbiny po regeneracji
Pierwszym zadaniem, jakie trzeba wykonać jest zdiagnozowanie problemów, które spowodowały awarię tego elementu. Następnie warto włączyć silnik i doprowadzić go do temperatury roboczej, a potem ostrożnie, uważając na wysoką temperaturę, spuścić olej. Kolejnym krokiem jest wyciągnięcie starego filtra oleju – od razu można go wyrzucić, ponieważ będzie on wymieniony na nowy. Teraz możemy zdemontować starą turbosprężarkę oraz pamiętać, aby usunąć także intercooler.
2. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej – porady - Wymiana oleju po regeneracji turbiny
Aby od razu nie zepsuć nowej turbosprężarki, na wstępie powinniśmy zadbać i wyeliminować przyczynę uszkodzenia poprzedniej. Do tego przed zamontowaniem nowej turbiny powinniśmy sprawdzić przewody doprowadzające i odprowadzające olej, czy są one drożne, a także upewnić się, że układ smarowania dostarczy do turbiny olej pod odpowiednim ciśnieniem i we właściwej ilości. Pamiętajmy także, aby wymienić olej silnikowy wraz z filtrem, najlepiej byłoby dodatkowo przepłukać układ smarowania, ponieważ po awarii może być on zanieczyszczony. Aby nie dopuścić do zepsucia nowo założonej turbiny, upewnijmy się przed jej zamontowaniem, czy w układzie wydechowym nie ma żadnych pozostałości po poprzedniej, uszkodzonej turbosprężarce.
3. Błędy przy wymianie turbosprężarki - Suchy start turbiny
Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przy wymianie turbosprężarki jest tzw. „suchy start”, czyli nic innego, jak włączenie silnika na niewystarczającej ilości oleju. Kolejną ważną kwestią podczas wymiany jest to, aby instalacja smarowania była wyczyszczona dokładnie, drożna oraz zalana świeżym olejem.

Często dzieje się tak, że po zamontowaniu nowej turbiny, po chwili również ona staje się uszkodzona – powód tego zjawiska jest stosunkowo prosty – przed włożeniem nowej turbiny powinniśmy pamiętać, aby usunąć powód, przez który poprzednia uległa uszkodzeniu.
Dodaj komentarz
