Co po wymianie turbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Po wymianie turbo najważniejszą czynnością, którą powinniśmy wykonać, jest wymiana oleju na świeży, a także wymiana filtra oleju i powietrza. Równie istotną czynnością jest zalanie turbiny olejem, zanim zostanie ona zamontowana do silnika. Polega to na zalaniu do pełna podzespołu nowym, świeżym olejem, jednocześnie obracając wirnikiem turbiny. Ta procedura pozwala na równomierne rozprowadzenie oleju po turbosprężarce, co zapobiega tzw. suchemu startowi. Nie zapominajmy o wymianie uszczelek.
Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Co trzeba zrobić przy wymianie turbiny
Wymiana turbosprężarki jest pojęciem bardzo ogólnym, z racji tego, że zarówno przed założeniem nowej części, jak i w trakcie tej czynności należy wykonać kilka innych zadań, w celu zagwarantowania najwyższej jakości. Warto wiedzieć, że proces naprawy turbiny zaczyna się jeszcze przed demontażem uszkodzonego podzespołu – na tym etapie powinniśmy wypłukać układ smarowania, a także znaleźć i usunąć przyczynę zepsucia turbo. Konieczne jest także sprawdzenie ciśnienia oleju oraz drożności przewodów olejowych, doprowadzających i odprowadzających środek smarny z turbosprężarki. Warto zwrócić uwagę także na przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej. Równie ważne jest dokładne sprawdzenie i wyczyszczenie całego układu dolotowego i zasysania spalin do turbo. Ponadto zgodnie z prawidłową technologią naprawy powinniśmy wymienić intercooler na nowy wraz z turbosprężarką.
1. Wymiana turbosprężarki krok po kroku - Wymiana turbiny a wymiana oleju
Wymiana turbosprężarki powinna nastąpić po spuszczeniu oleju silnikowego. Pamiętajmy, że montaż tego podzespołu powinien odbywać się w niezanieczyszczonym miejscu. Przy całym montażu warto pamiętać o wartości momenty obrotowego, jaką zaleca producent przy skręcaniu elementów. Podczas wymiany turbosprężarki bardzo ważna jest wymiana oleju silnikowego, a także filtrów. Po udanym montaży powinniśmy uruchomić samochód na około 10 sekund, a następnie wyłączyć silnik i sprawdzić, czy nie ma na przykład wycieków. Czekamy kolejne kilka minut, aby olej ponownie spłynął do miski olejowej, Po odczekaniu możemy sprawdzić poziom oleju, ponieważ pompa olejowa pobrała go z miski, aby napełnić filtr.
2. Błędy przy wymianie turbosprężarki - Suchy start turbiny
Najczęściej popełnianym błędem przy wymianie turbosprężarki jest tzw. suchy start. Jest to nic innego jak uruchomienia jednostki napędowej z nowo zamontowaną turbiną na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Istotną kwestią podczas wymiany tego podzespołu jest to, aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem. Dla pewności możemy samą turbosprężarkę zalać również czystym, świeżym olejem przed podłączeniem przewodu smarującego. Może zdarzyć się także sytuacja, w której nowo zamontowana turbina ulegnie od razu uszkodzeniu – powodem tego zjawiska jest to, że nie została usunięta przyczyna uszkodzenia poprzedniego podzespołu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek