
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Świszcząca turbina jest najpewniejszym symptomem wadliwego układu turbodoładowania. Uszkodzona turbosprężarka jest podzespołem, który na pewno będzie podlegać wysokim, zróżnicowanym kosztom, które prędzej czy później użytkownik będzie musiał ponieść. Zazwyczaj hałaśliwe działanie tego podzespołu jest oznaką wyrobionego poszczególnego elementu składowego turbiny, między innymi wirnika. W celu usunięcia nieprawidłowych tonów wymagana jest regeneracja turbosprężarki w autoryzowanym serwisie lub wymiana całkowita tego podzespołu. Pamiętajmy, że zasadniczym działaniem każdego użytkownika turbodoładowanego samochodu jest niedopuszczenie do stanu, w którym turbina świszczy i wyje na wolnych obrotach.
Czy gwizdanie turbiny powinno niepokoić? Niestety tak! - Gwizd turbiny po regeneracji
Gwizdanie turbiny jest objawem, świadczącym o potencjalnie poważnej usterce – uszkodzeniu koła kompresji lub wirnika, nieszczelności obudowy czy też zbliżającej się awarii intercoolera. Każdy niepokojący nas dźwięk powinniśmy skonsultować z autoryzowanym serwisem samochodowym, w celu wczesnego usunięcia przyczyny i uniknięcia dużych kosztów poważniejszej naprawy. Jeżeli gwizdanie turbosprężarki wystąpiło po jej regeneracji, to możemy podejrzewać, że w procesie naprawy coś poszło nie tak, jak powinno. Przyczyny powinniśmy szukać w nieprawidłowym rozpoznaniu usterki lub w niestarannym montażu. Jeżeli po opuszczeniu warsztatu samochodowego słyszysz, że turbina gwiżdże, koniecznie zgłoś reklamację. Zignorowanie symptomu takiego, jak gwizd turbiny będzie oznaczać poważne kłopoty.
1. Gwizdanie turbiny co to jest??? - Gwizd przy dodawaniu gazu Diesel
Sprawna turbosprężarka nie powinna wydawać jakichkolwiek dźwięków. Producenci produkują w taki sposób turbodoładowanie, aby jego praca była niesłyszalna w kabinie samochodu. Jeżeli nasza turbosprężarka zaczyna gwizdać, najczęściej jest to dla nas informacja o uszkodzeniu podzespołu. Dźwięk ten może być słyszalny w czasie jazdy ze stałą prędkością albo tylko w momencie przyspieszania, jednakże prawie zawsze sygnalizuje zbliżające się kłopoty.

2. Dlaczego turbina gwiżdże? - Dźwięk turbiny
Główną przyczyną gwizdania, wycia, czy piszczenia turbiny jest jej niewłaściwe działanie. Gdy ten podzespół pracuje w sposób prawidłowy i równy, to nie wydaje niepokojących odgłosów. Co więcej, funkcjonowanie silnika jest niezaburzone, a auto nie kopci i ma moc. W sytuacji, w której usłyszymy gwizd turbosprężarki na niskich obrotach bądź świst podczas przyspieszania, to w zasadzie należy przypuszczać, że turbina nie jest sprawna. Innymi słowy, gwizd turbosprężarki na zimnym silniku, a także powtarzająca się sytuacja, podczas której podzespół piszczy przy dodawaniu gazu, są jasną informacją dla kierowcy o zepsutej turbinie samochodowej.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze