Localizations image

Co niszczy turbosprężarkę?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.84
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
pracownia regeneracji turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
co niszczy turbosprężarkę

W praktyce bywa różnie, jednakże faktem jest to, że najczęstszą przyczyną zużycia lub awarii jest problem ze smarowaniem. Co ważne, ten problem dotyczy kilku zasadniczych kwestii: niedostatecznego smarowania, zanieczyszczonego lub źle dobranego oleju, nieprawidłowego uszczelnienia, a także degradacji oleju. Do kolejnej przyczyny możemy zaliczyć uszkodzenie wirnika, które jest wynikiem dostania się do wnętrza turbiny ciała obcego. Inną przyczyną może być brak sterowania, który jest zazwyczaj wynikiem korozji lub innego uszkodzenia siłownika. Co więcej, do przyczyn niszczących turbosprężarkę możemy zaliczyć wycieki oleju do jej wnętrza, które spowodowane są rozszczelnieniem pierścieni uszczelniających oś wirnika, co z kolei powoduje przedostawanie się oleju do układu dolotowego i wydechowego.

Przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu

Najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarki jest niedostateczne smarowanie, szczególnie w starszych samochodach z większym przebiegiem. Drugą sprawą są przebiegi wykonane na oleju silnikowym, ponieważ olej ma trwałość maksymalnie 15 tysięcy kilometrów, a tymczasem normą stają się wymiany co 20 tysięcy km i więcej! Równie często przyczyną awarii turbiny jest zbyt niski poziom oleju silnikowego bądź jego nieprawidłowe dobranie. Kolejną przyczyną okazuje się być także nieprawidłowa eksploatacja kierowcy – brak rozgrzewania silnika przed jazdą, brak jego studzenia. Ostatnią przyczyną jest paliwo alternatywne typu biodiesel lub olej roślinny, jeżeli stosujecie takie paliwa, to powinniście się liczyć pogorszeniem jakości, a konkretnie zwiększeniem lepkości oleju silnikowego, co będzie prowadziło do kłopotów. Pamiętajmy, że bagatelizowanie uszkodzenia turbosprężarki może zniszczyć silnik.

1. Najczęstsze uszkodzenia turbosprężarek - Turbosprężarka

Najczęstszą awarią turbosprężarki jest zbyt niskie ciśnienie oleju lub chwilowy brak smarowania, co zwiększa tarcie między wałkiem wirnika a łożyskiem, powodując przegrzanie i nadmierne zużycie tych elementów. Ten stan rzeczy często doprowadza do pęknięcia przegrzanego wałka. Czasem bywa tak, że do turbosprężarki dostaje się opiłek metalu lub inne ciało stałe, które blokuje wirnik, wyginając i łamiąc jego łopatki. Zniszczony w taki sposób wirnik nie wytwarza właściwego ciśnienia, co z kolei przyspiesza zużycie łożysk. Z kolei w turbinach o zmiennej geometrii dochodzi do zatarcia mechanizmu odpowiadającego za sterowanie łopatkami.

najczęstsze uszkodzenia turbosprężarki

2. Jak wydłużyć życie turbosprężarki? - Regeneracja turbosprężarek

Będąc właścicielem turbodoładowanego samochodu, powinniśmy wiedzieć co robić, by wydłużyć jej życie.
1. Nie katujmy silnika na zimno.
2. Nie wyłączajmy silnika bezpośrednio po forsownej jeździe.
3. Stosujmy dobre oleje i regularnie je wymieniajmy.
4. Regularnie wymieniajmy filtr powietrze i oleju.
5. Jeżeli chcemy zregenerować turbosprężarkę, to porządnie, ponieważ kluczem do długiej żywotności turbiny jest także właściwie przeprowadzona regeneracja.
6. Zadbajmy o ciśnienie oleju i magistralę olejową
7. Nie lekceważmy usterek samochodu, ponieważ niektóre z nich mogą bezpośrednio lub pośrednio wpływać na trwałość turbosprężarki.

Komentarze

Kamil 2022-12-30 08:50:27

Istnieje kilka czynników, które mogą prowadzić do uszkodzenia lub zużycia turbosprężarki. Są to m.in.: nieodpowiednia eksploatacja silnika, nieodpowiednie użytkowanie samochodu, brak odpowiedniej konserwacji układu dolotowego, uszkodzenia mechaniczne oraz naturalne zużycie się elementu wskutek upływu czasu. Aby uniknąć takich problemów, ważne jest, aby dbać o samochód i regularnie sprawdzać stan układu dolotowego, a także unikać przeciążania silnika i innych nieodpowiednich zachowań podczas jazdy.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO