Co niszczy turbosprężarkę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
W praktyce bywa różnie, jednakże faktem jest to, że najczęstszą przyczyną zużycia lub awarii jest problem ze smarowaniem. Co ważne, ten problem dotyczy kilku zasadniczych kwestii: niedostatecznego smarowania, zanieczyszczonego lub źle dobranego oleju, nieprawidłowego uszczelnienia, a także degradacji oleju. Do kolejnej przyczyny możemy zaliczyć uszkodzenie wirnika, które jest wynikiem dostania się do wnętrza turbiny ciała obcego. Inną przyczyną może być brak sterowania, który jest zazwyczaj wynikiem korozji lub innego uszkodzenia siłownika. Co więcej, do przyczyn niszczących turbosprężarkę możemy zaliczyć wycieki oleju do jej wnętrza, które spowodowane są rozszczelnieniem pierścieni uszczelniających oś wirnika, co z kolei powoduje przedostawanie się oleju do układu dolotowego i wydechowego.
Przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarki jest niedostateczne smarowanie, szczególnie w starszych samochodach z większym przebiegiem. Drugą sprawą są przebiegi wykonane na oleju silnikowym, ponieważ olej ma trwałość maksymalnie 15 tysięcy kilometrów, a tymczasem normą stają się wymiany co 20 tysięcy km i więcej! Równie często przyczyną awarii turbiny jest zbyt niski poziom oleju silnikowego bądź jego nieprawidłowe dobranie. Kolejną przyczyną okazuje się być także nieprawidłowa eksploatacja kierowcy – brak rozgrzewania silnika przed jazdą, brak jego studzenia. Ostatnią przyczyną jest paliwo alternatywne typu biodiesel lub olej roślinny, jeżeli stosujecie takie paliwa, to powinniście się liczyć pogorszeniem jakości, a konkretnie zwiększeniem lepkości oleju silnikowego, co będzie prowadziło do kłopotów. Pamiętajmy, że bagatelizowanie uszkodzenia turbosprężarki może zniszczyć silnik.
1. Najczęstsze uszkodzenia turbosprężarek - Turbosprężarka
Najczęstszą awarią turbosprężarki jest zbyt niskie ciśnienie oleju lub chwilowy brak smarowania, co zwiększa tarcie między wałkiem wirnika a łożyskiem, powodując przegrzanie i nadmierne zużycie tych elementów. Ten stan rzeczy często doprowadza do pęknięcia przegrzanego wałka. Czasem bywa tak, że do turbosprężarki dostaje się opiłek metalu lub inne ciało stałe, które blokuje wirnik, wyginając i łamiąc jego łopatki. Zniszczony w taki sposób wirnik nie wytwarza właściwego ciśnienia, co z kolei przyspiesza zużycie łożysk. Z kolei w turbinach o zmiennej geometrii dochodzi do zatarcia mechanizmu odpowiadającego za sterowanie łopatkami.
2. Jak wydłużyć życie turbosprężarki? - Regeneracja turbosprężarek
Będąc właścicielem turbodoładowanego samochodu, powinniśmy wiedzieć co robić, by wydłużyć jej życie.
1. Nie katujmy silnika na zimno.
2. Nie wyłączajmy silnika bezpośrednio po forsownej jeździe.
3. Stosujmy dobre oleje i regularnie je wymieniajmy.
4. Regularnie wymieniajmy filtr powietrze i oleju.
5. Jeżeli chcemy zregenerować turbosprężarkę, to porządnie, ponieważ kluczem do długiej żywotności turbiny jest także właściwie przeprowadzona regeneracja.
6. Zadbajmy o ciśnienie oleju i magistralę olejową
7. Nie lekceważmy usterek samochodu, ponieważ niektóre z nich mogą bezpośrednio lub pośrednio wpływać na trwałość turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Istnieje kilka czynników, które mogą prowadzić do uszkodzenia lub zużycia turbosprężarki. Są to m.in.: nieodpowiednia eksploatacja silnika, nieodpowiednie użytkowanie samochodu, brak odpowiedniej konserwacji układu dolotowego, uszkodzenia mechaniczne oraz naturalne zużycie się elementu wskutek upływu czasu. Aby uniknąć takich problemów, ważne jest, aby dbać o samochód i regularnie sprawdzać stan układu dolotowego, a także unikać przeciążania silnika i innych nieodpowiednich zachowań podczas jazdy.