
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

W znacznej ilości przypadków powodem uszkodzenia turbiny jest zaniedbanie ze strony użytkownika. W związku z tym, że wirnik turbiny może obracać się z prędkością aż 200 000 obr./min, bardzo ważne jest jego odpowiednie chłodzenie i smarowanie. Jeżeli od razu po włączeniu jednostki napędowej będziemy wykręcać ją na wysokie obroty, wtedy olej nie zdąży dobrze rozprowadzić się po elementach turbosprężarki, co spowoduje, że będzie ona pracowała na sucho, zacierając łożyska wirnika. Równie nierozważnym zachowaniem jest zbyt szybkie wyłączanie silnika, szczególnie po dynamicznej podróży. Nawet krótka przerwa w dopływie oleju do turbiny może spowodować nieodwracalne skutki, a w takiej sytuacji może dojść również do zwęglenia oleju, który zapycha podzespół i powoduje uszkodzenie łożysk ślizgowych.
Jak jeździć autem z turbiną? - Ile wytrzymuje turbina w dieslu
Po pierwsze pamiętajmy o regularnej i częstej wymianie oleju silnikowe, ponieważ jego niewłaściwa lepkość może szybko zniszczyć wirnik turbiny. Co więcej, zużyty olej zmniejsza średnicę kanału doprowadzającego go do turbosprężarki – przytykając go. Po drugie – rozgrzewanie silnika, co oznacza odczekanie około 30 sekund przed gwałtownym wciśnięciem pedału gazu. Podobnie jest z gaszeniem jednostki napędowej, szczególnie po forsownej podróży dajmy czas wirnikowi turbiny na wyhamowanie oraz ochłodzenie się podzespołu. Bardzo ważne jest także to, aby nie jeździć wyłączenie po mieście, ponieważ jazda miejska zwiększa ryzyko odkładania się sadzy we wnętrzu podzespołu, a także w kolektorze wydechowym. Prawidłowo eksploatowana turbosprężarka powinna wytrzymać tyle, co silnik samochodu.
1. Przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Niedostateczne smarowanie turbiny jest jedną z najczęstszych przyczyn jej awarii. Kolejna istotna kwestia to przebiegi wykonane na oleju silnikowym, ponieważ ten środek ma trwałość maksymalnie 15 000 kilometrów, a normy wymiany przez kierowców są znacznie dłuższe. Problemem często nie jest sam olej silnikowy, ale zabrudzone przez niego przewody olejowe. Kolejną przyczyną może być niewłaściwie dobrany olej silnikowy, ponieważ ma to ogromne znaczenie dla trwałości turbosprężarki oraz całego silnika. Do awarii równie często doprowadza sam kierowca poprzez niestosowanie się do zasad prawidłowej eksploatacji turbodoładowanego samochodu, które mówią o prawidłowym gaszeniu i zapalaniu auta, jakości paliwa, a także wymianie olejów i filtrów.

2. Jakie są objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna
Do podstawowych objawów świadczących o nieprawidłowo działającej turbinie są: spadek mocy jednostki napędowej, dymienie na czarny kolor, szarpanie auta w trakcie przyspieszania, a także włączanie się trybu awaryjnego silnika. Co więcej, może wystąpić także hałas, nasilający się wraz ze wzrostem prędkości. Wielu kierowców turbodoładowanych jednostek ignoruje pierwsze objawy, które sugerują o awarii podzespołu, tymczasem to właśnie szybka reakcja pozwala zostawić sporo pieniędzy w naszej kieszeni. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że niesprawny podzespół może się bezpośrednio przyczynić nawet do uszkodzenia silnika.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze