
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Najczęstszą awarią turbiny jest za niskie ciśnienie oleju silnikowego lub chwilowy brak smarowania, przez co zwiększa się tarcie między wałkiem wirnika a łożyskiem, co powoduje przegrzanie i nadmierne zużycie tych elementów. Wymieniony stan rzeczy najczęściej doprowadza do pęknięcia tak rozgrzanego wałka. Może zdarzyć się także sytuacja, w której do turbiny dostanie się opiłek metalu lub inne ciało obce, które zablokuje wirnik, wyginając i łamiąc jego łopatki. Zniszczony w taki sposób wirnik nie wytworzy właściwego ciśnienia, a to z kolei przełoży się na szybsze zużycie łożysk.
Najczęstsze uszkodzenia turbosprężarek - Awaria turbiny podczas jazdy
1. Brak smarowania, który prowadzi do zużycia łożysk, a także przegrzania osi, co w efekcie może zakończyć się jej pęknięciem.
2. Uszkodzony wirnik – w przypadku, kiedy do turbiny dostanie się jakieś ciało obce, wirnik części gorącej ulegnie uszkodzeniu.
3. Brak sterowania – elementem, który wpływa bezpośrednio na wychylenie łopatek, często jest podciśnieniowy sterownik, jednak zdarza się tak, że na skutek korozji lub wewnętrznego uszkodzenia przestaje on reagować.
4. Wycieki oleju – jeżeli z czasem do układu wydechowego i dolotowego dostaje się coraz większa ilość oleju silnikowego, to świadczy o słabej kondycji turbiny.
1. Co się psuje i jak należy eksploatować samochody z turbosprężarką - Trwałość turbosprężarki
Przyczyną zużycia turbosprężarki czasami są błędy konstrukcyjne, ale najczęściej doprowadza do tego niewłaściwy sposób eksploatacji. Najczęstszymi awariami są: brak smarowania, uszkodzony wirnik, awarie kierownicy, wycieki oleju, brak sterowania. Jak prawidłowo eksploatować samochód z turbiną? Po pierwsze po uruchomieniu auta nie ruszaj od razu, odczekaj kilkanaście sekund, aby przez ten czas kanały smarujące wypełniły się olejem. Po drugie po dynamicznej lub szybkiej jeździe nie wyłączaj od razu silnika, odczekaj 2-3 minuty pozostawiając samochód na biegu jałowym, aby schłodzić turbinę. Po trzecie zawsze tankuj paliwo jedynie na sprawdzonych stacjach. Turbosprężarka, która jest użytkowana w odpowiedni sposób, powinna bez problemu pokonać nie mniej niż 150 tysięcy kilometrów.

2. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Awaria turbosprężarki objawy
Pierwszym i najczęstszym objawem, który świadczy o uszkodzeniu turbiny, jest zauważalny spadek mocy jednostki napędowej. Kolejnym dość częstym objawem jest świst, a raczej gwizd dobiegający spod maski podczas pracy turbiny. Innym równie często przytaczanym znakiem zbliżającego się końca turbosprężarki jest zauważalnie zwiększone zadymienie spalin. Kolejnym objawem może być także zwiększone zużycie oleju silnikowego, które wynikiem może być właśnie zwiększone zadymienie.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze