Co może zakłócić pierwsze odpalenie po wymianie turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Dla niejednego kierowcy pierwsze odpalenie po wymianie turbiny to nie lada stresujące wydarzenie, ponieważ to, czy samochód będzie działał, zależy od skuteczności przeprowadzonej usługi takiej, jak regeneracja lub wspomniana w tytule niniejszego artykułu wymiana turbosprężarki samochodowej. Aby jazda po wymianie turbiny nie stanowiła jednego wielkiego rozczarowania, warto zatroszczyć się o to, aby nowe lub zregenerowane turbo zostało zamontowane w pojeździe w pełnej zgodności ze wszystkimi wytycznymi producenta. Tylko wtedy towarzyszące pierwszym przejechanym kilometrom docieranie turbiny po regeneracji bądź wymianie będzie w pełni efektywne oraz bezpieczne nie tylko dla samej maszyny wirnikowej, ale także pozostałych układów pojazdu. Sprawdź, jakich błędów montażowych turbo należy unikać.
Dlaczego moje auto po wymianie turbiny nie odpala?
Dramatyczne pytanie o turbo, które zawarliśmy w nagłówku niniejszego akapitu, w gruncie rzeczy jest często zadawane przez licznych użytkowników zarówno Diesli, jak i turbodoładowanych silników benzynowych, które cieszą się nie mniejszą popularnością. Jeśli już dzięki diagnostyce oraz regeneracji da się zażegnać problemy takie jak przeładowanie turbiny lub gwiżdżąca turbina, byłoby naprawdę miło, gdyby pojazd z zamontowanym w pełni sprawnym turbo działał bez żadnych zastrzeżeń. Niestety, rzeczywistość, jaką obserwujemy w autoryzowanej pracowni regeneracji turbosprężarek samochodowych, skłania nas ku refleksji, że regeneracja to zaledwie pierwsza część sukcesu, a właściwie przeprowadzony montaż turbosprężarki to jego zwieńczenie. Wydawać by się mogło, że w zamontowaniu elementu w jego stałe miejsce nie ma niczego skomplikowanego, jednakże przypadki, w których turbina po regeneracji nie ma mocy czy też turbina po regeneracji puszcza olej, zdarzają się. Przyczyn owych turbo kłopotliwych sytuacji należy poszukiwać w dwojaki sposób, ponieważ wina może leżeć zarówno po stronie nieprawidłowo zregenerowanej turbiny, jak i po stronie niewłaściwego montażu podzespołu w samochodzie. Na potrzeby niniejszego artykułu uznajmy, że montowane w pojeździe turbo zostało zregenerowane w pełni poprawnie w ASO Bosch Service Pawlik, koncentrując się na ewentualnych nieprawidłowościach zależnych już od osoby instalującej ową turbosprężarkę. Taki montaż lub wymiana turbosprężarki krok po kroku powinny bazować na wytycznych, które każdy godzien zaufania serwis dołącza do gotowej turbiny. Za to, że po wymianie turbiny lub montażu zakupionego z rynku pierwotnego lub wtórnego turbo, samochód nie chce odpalić, zazwyczaj odpowiedzialność ponoszą czynniki, które możemy bardzo precyzyjnie określić. Za świeżo zamontowane, lecz już niesprawne turbo po pierwsze odpowiada zaniedbanie dokładnego wyczyszczenia układu dolotowego. Zabrudzony kolektor dolotowy, kolektor wydechowy, zlokalizowane w ich pobliżu przewody oraz intercooler lub brak szczelności owych elementów przyczyniają się do tego, że nowe turbo w układzie ponownie w błyskawicznym tempie nabywa nowych uszkodzeń, tracąc tym samym zdolność prawidłowego funkcjonowania w układzie. Na nic nie zda się nawet najlepsze czyszczenie turbiny, jeśli przez jej montażem w pojeździe nie wymienimy filtra powietrza oraz nie udrożnimy układu olejenia, jednocześnie czyszcząc jego elementy. Niejednokrotnie pisaliśmy w naszych artykułach, że przysłowiowym ostatnim gwoździem do trumny jest tak zwany suchy start turbiny, czyli uruchomienie jej po montażu w pojeździe bez dostarczenia odpowiednich ilości świeżego oleju wykazującego wysoką jakość.
Po wymianie podzespołu nie chcesz go usłyszeć – dźwięk uszkodzonej turbiny
Po inwestycji, jaką jest zakup turbo lub też regeneracja turbosprężarki, bardzo przykre byłoby popełnienie jakichkolwiek błędów związanych z jej montażem w pojeździe. Jak już nadmieniliśmy, w każdej jednostce napędowej, w tym w 2.0 HDI wymiana turbiny powinna zostać wykonana w pełnej zgodności ze szczegółowymi wytycznymi. Gdy nie zostaną one zachowane lub mechanik podejdzie do nich niedbale, kwestia tego, ile wytrzymuje turbina po regeneracji, ulega poważnemu załamaniu i może okazać się, że nie wytrzymała nawet minuty. Warto mieć świadomość, że wymiana oleju po regeneracji turbiny to jedna z kluczowych kwestii, podobnie jak zalewanie turbiny olejem, ponieważ suchy start to coś, czego turbo może nie znieść. Aby spod maski nie wydobyły się charakterystyczne dźwięki uszkodzonej turbosprężarki samochodowej, takie jak piski, świsty i gwizdy, w celu zamontowania turbiny skorzystaj z wiedzy i doświadczenia fachowców.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jeśli po wymianie turbiny nie można odpalić silnika, mogą być przyczyny następujące problemy:
Nieprawidłowa instalacja: Jeśli turbina nie jest prawidłowo zamontowana, silnik może nie odpalić lub mieć problemy z pracą.
Brak oleju: Wymiana turbiny wymaga odpowiedniego poziomu oleju w silniku, brak oleju może spowodować uszkodzenie turbosprężarki.
Uszkodzenie elektroniki: Jeśli podczas wymiany turbiny uszkodzony został jakiś element elektroniki, silnik może nie odpalić.
Nieprawidłowe ustawienie parametrów: Jeśli parametry nowej turbiny nie są ustawione prawidłowo, silnik może nie odpalić lub działać nieprawidłowo.
Uszkodzenie podzespołów silnika: Wymiana turbiny może wykazać konieczność wymiany innych podzespołów silnika, takich jak np. intercooler
W przypadku trudności z odpaleniem po wymianie turbiny należy skontaktować się z mechanikiem, który przeprowadził naprawę, lub innym specjalistą, aby ustalić przyczynę problemu i podjąć odpowiednie działania.