
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Najczęściej do awarii turbosprężarki doprowadza sam użytkownik, który nie stosuje się do żelaznych zasad eksploatacji takiego samochodu. Najważniejszym elementem urządzenia turbo jest wirnik, na którym umieszczone są: turbina, która jest napędzana spalinami, a na drugim końcu sprężarka tłocząca powietrze do cylindrów silnika. Do najczęstszych przyczyn awarii możemy zaliczyć niedostateczne smarowanie turbosprężarki, zwłaszcza w starszych rocznikowo samochodach z większym przebiegiem. Kolejnym czynnikiem jest przebieg wykonywany na oleju silnikowym, stary olej nie służy silnikowi, a tym bardziej niewielkim elementom sterowanym i smarowanym olejem. W dzisiejszych czasach równie częstą przyczyną awarii turbosprężarki jest zbyt niski poziom oleju silnikowego.
Najczęstsze uszkodzenia turbosprężarek - Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna
Do najczęstszych przyczyn awarii zaliczamy wady fabryczne i błędy eksploatacyjne użytkowników. W większości przypadków do awarii doprowadza użytkownik samochodu poprzez nieprzestrzeganie podstawowych zasad eksploatacji. Wirnik turbiny może obracać się z prędkością nawet 200 000 obrotów na minutę, w tym czasie rozgrzewając się do nawet 500 stopni Celsjusza. Dlatego powinna być ona odpowiednio chłodzona i smarowana – od razu po włączeniu silnika, jeżeli będziemy wykręcać go na wysokie obroty, wówczas olej nie zdąży się rozprowadzić po elementach turbiny, a to z kolei spowoduje pracę na sucho – zacierając łożyska wirnika. Kolejną nierozważną czynnością jest za szybkie wyłączenie silnika, po szybkim wyłączeniu silnika turbina nadal się kręci, ale pompa nie dostarcza do niej oleju – nawet krótka przerwa w jego dopływie powoduje nieodwracalne skutki.
1. Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Objawy uszkodzonej turbosprężarki jest łatwo wykryć, szczególnie wtedy, kiedy samochód jest użytkowany na co dzień przez tego samego kierowcę. Do tych objawów zaliczymy:
1. Spadek mocy, nasz samochód będzie niechętnie zbierał się do startu, a wejście w wysoki zakres obrotów sprawi nie lada wyzwanie.
2. Ubytek oleju – uszkodzona turbosprężarka pożera o wiele większą ilość oleju silnikowego, co jest spowodowane podwyższoną temperaturą i zwiększonym tarciem.
3. Hałas wydobywający się z komory silnika – silniki wyposażone w to urządzenie z reguły pracują trochę głośniej, a nieodłączną częścią tego dźwięku może być swoisty gwizd, jednak kiedy te tony zmieniają swoje natężenie, stają się głośniejsze lub tracą jednostajność – może to wskazywać na problem z wirnikiem turbosprężarki.
4. Dym wydobywający się z rury wydechowej – zauważalny, dość gęsty dym, który nasila się wraz ze wzrostem obrotów.
2. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Objawy uszkodzonej turbiny Diesel
Do najbardziej charakterystycznego i zauważalnego objawu możemy zaliczyć gęste i ciemne kłęby dymu wydostające się z układu wydechowego. Oprócz dymu zużywająca się turbina to także hałas, który jest trudny do zbagatelizowania. Dźwięki, które wydaje zepsuta turbina, porównywalne są z wyciem syreny karetki pogotowia, przez co są trudne do zignorowania. Innym objawem, który wskazuje na uszkodzenie urządzenia turbo, jest zauważalny zbyt wysoki ubytek oleju silnikowego. Uszkodzona turbosprężarka to spadek mocy silnika, odczujemy wtedy, że samochód nie przyspiesza tak szybko, jak kiedyś, a także nie osiąga maksymalnej prędkości. Oprócz tego, mogą wystąpić niepokojące odgłosy i drgania, które dochodzą spod maski samochodu.
3. Awaria turbosprężarki - przyczyny - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Do najczęstszych przyczyn awarii turbosprężarki zaliczamy:
1. Zatarcie, które jest skutkiem braku smarowania – jest najczęściej wynikiem niewłaściwego użytkowania urządzenia turbo. Zbyt wczesne wkręcanie silnika na wysokie obroty lub nagłe wyłączenie jednostki powoduje chwilowy brak smarowania, który zwiększa tarcie pomiędzy łożyskiem a osią wirnika, co skutkuje uszkodzeniami jego osi.

2. Wycieki oleju do wnętrza turbiny, które spowodowane są rozszczelnieniem pierścieni uszczelniających oś wirnika, a to z kolei powoduje przedostawanie się środka smarnego do układu dolotowego i wydechowego.
3. Brak sterowania wynikający z korozji lub uszkodzenia innego siłownika, z tego powodu siłownik odpowiedzialny za wychylenie łopatek może nie działać prawidłowo, przez co turbosprężarka znacznie zmniejsza swoją wydajność.
4. Uszkodzenie wirnika – jest to wynikiem dostania się do wnętrza ciała stałego, np. opiłka metalu.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze