Co jest lepsze Biturbo czy Twin Turbo? Tego jeszcze nie wiesz!
Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Zarówno BiTurbo, jak i Twin Turbo to systemy doładowania silnika, które wykorzystują dwie turbosprężarki. Jaka jest główna różnica między nimi? Odpowiedź jest prosta: sposób pracy. BiTurbo to układ dwóch jednakowych turbosprężarek, które pracują równolegle. Zapewnia to płynny przyrost mocy i momentu obrotowego, a także zmniejsza efekt turbodziury. Natomiast Twin Turbo to układ dwóch turbosprężarek o różnej wielkości, które pracują sekwencyjnie. Mniejsza turbina pracuje na niskich obrotach, a większa na wysokich. Zapewnia to większą moc i moment obrotowy na wysokich obrotach. Ostateczny wybór między Biturbo a Twin Turbo zależy od wielu czynników, w tym od specyfikacji danego silnika, docelowych osiągów, efektywności paliwowej i przede wszystkim budżetu.
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Co daje Twin Turbo?
Główne korzyści, jakie daje Twin Turbo:
• Zwiększona moc: jednym z głównych celów stosowania Twin Turbo jest zwiększenie mocy silnika. Dwa turbodoładowania zazwyczaj dostarczają większy przepływ powietrza i w rezultacie więcej tlenu do silnika, co pozwala na efektywniejsze spalanie paliwa i wyższą moc wyjściową.
• Mniejszy efekt turbodziury: opóźnienie w przyroście mocy i momentu obrotowego po wciśnięciu pedału gazu to właśnie turbodziura. System Twin Turbo pomaga zmniejszyć ten efekt, dzięki czemu samochód szybciej przyspiesza.
• Poprawiona wydajność na wysokich obrotach: w przypadku silników o dużym pojemności podróżnych lub wysokim poziomie mocy, Twin Turbo może pomóc w dostarczeniu większej ilości powietrza do silnika na wysokich obrotach, co przekłada się na wyższą moc i prędkość maksymalną.
Warto jednak zauważyć, że Twin Turbo ma bardziej skomplikowaną konstrukcję i obsługę niż pojedyncze turbodoładowanie, co może prowadzić do wyższych kosztów produkcji, serwisowania i konserwacji.
Czy turbina niszczy silnik?

Turbosprężarka w prawidłowo działającym i dobrze utrzymanym silniku nie powinna go niszczyć. Przeciwnie, turbina wykorzystywana jest do zwiększania mocy i wydajności silnika, co może mieć wiele korzyści np. lepsza rekcja na przyśpieszenie.
Istnieją jednak okoliczności, w których turbosprężarka może przyczynić się do uszkodzenia silnika lub jego przedwczesnego zużycia, zwłaszcza w przypadku niewłaściwej konserwacji lub
eksploatacji. Przykładowo jednym z czynników, które mogą mieć wpływ na negatywne oddziaływanie turbiny na silnik jest: używanie oleju niskiej jakości, który nie spełnia odpowiednich norm lub nie jest zalecany przez producenta. Może spowodować to wczesne zużycie turbosprężarki, co pośrednio zacznie wpływać na silnik.
Czego nie robić z turbo?
Aby zachować długotrwałość i niezawodność turbosprężarki, ważne jest unikanie tych konkretnych rzeczy:
• Natychmiastowe zatrzymywanie silnika po intensywnej jeździe- powinno się pozwolić na schłodzenie, poprzez pracę na luzie przez kilka minut, zanim całkowicie zakończy się jego działanie.
• Gwałtowne przyśpieszanie i hamowanie: mogą stwarzać duże obciążenia dla turbosprężarki i silnika. Ważne jest utrzymywanie płynnego stylu jazdy.
• Brak regularnych czynności serwisowych takich jak wymiana oleju silnikowego.
• Ignorowanie wskaźników ostrzegawczych na desce rozdzielczej (np. nadmierna temperatura).
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek