Co ile wymienia się turbinę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbosprężarka eksploatowana w prawidłowy sposób oraz która, działa w normalnych warunkach, powinna bez problemu pokonać minimum 150 tysięcy kilometrów. Według konstruktorów turbosprężarki powinna ona dorównać żywotności silnikowi, jednak w praktyce wygląda to różnie. Jak wiemy, z biegiem czasu możliwości i jej funkcjonowanie turbosprężarki mogą ulec delikatnemu pogorszeniu. Dlatego, jeżeli chcemy przedłużyć jej żywotność, powinniśmy sami dbać o jej dobrą eksploatację.
Jak dbać o turbosprężarkę - Ile wytrzymuje turbina w dieslu
Aby nasza turbosprężarka wytrzymała jak najdłużej, powinno się pamiętać o odpowiedniej eksploatacji – po pierwsze regularna wymiana oleju, dobrej jakości. Po odpaleniu silnika dajmy czas, aby olej rozprowadził się po całej instalacji, przez co unikniemy uszkodzeń związanych z tą czynnością. Podobnie jest z wyłączaniem silnika po dynamicznej jeździe, ponieważ wirnik potrzebuje 2-3 minuty aby wyhamować i się schłodzić. Styl jazdy także jest ważny, sama jazda miejska nie wpływa pozytywnie na naszą turbosprężarkę. Pamiętajmy o dbaniu o układ dolotowy, filtr powietrza powinno się wymieniać tak często, jak radzi producent.
1. Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Ile wytrzymuje turbina w benzynie
Aby wymienić prawidłowo turbosprężarkę, powinniśmy się udać do wyspecjalizowanego w tym kierunku serwisu. Specjalista przed demontażem uszkodzonej turbiny powinien wypłukać układ smarowania, zmienić filtr i olej na świeży oraz uruchomić silnik na kilkanaście minut. Po czym wylać olej, który posłużył do płukania i przystąpić do kolejnego kroku. Przed wyminą turbiny ważne jest, aby zdiagnozować, co ją zepsuło, aby nie uszkodzić nowej. Koniecznością jest sprawdzenie ciśnienia oleju oraz drożności przewodów olejowych, a także przewodu odpowietrzania skrzyni korbowej.
2. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej - Docieranie turbiny po regeneracji
Aby na starcie nie zepsuć nowej turbiny, powinniśmy najpierw zdiagnozować, co zepsuło poprzednią, aby nie powielić sytuacji. Należy skontrolować, czy układ dolotowy jest drożny i czysty. Tak samo powinniśmy się upewnić, czy układ smarowania dostarczy do turbiny olej we właściwej ilości i pod właściwym ciśnieniem. Wymieńmy także filtr powietrza na nowy oraz olej silnikowy wraz z filtrem. Pamiętajmy, że turbosprężarka nie powinna ani sekundy pracować na sucho, czyli bez oleju i dlatego przed zamontowaniem należy wypełnić jej kanaliki świeżym i czystym olejem.
3. Turbosprężarka. Zaleta czy kłopot? - Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI
Turbosprężarka jest to maszyna wirnikowa, która służy do doładowania silnika spalinowego. Żywotność turbosprężarki, którą ustalają producenci, powinna być równa żywotności silnika. Jednak żeby tak się stało, powinniśmy znać i stosować podstawowe zasady jej eksploatacji:
1. Nigdy nie należy korzystać z pełnej mocy silnika bezpośrednio po jego uruchomieniu, zaczekajmy około 30 sekund, aby olej rozprowadził się po całej instalacji.
2. Nigdy nie można gasić samochodu bezpośrednio po zakończeniu jazdy, dajmy 2-3 minuty na wyhamowanie wirnika i schłodzenie się turbiny.
3. Regularnie wymieniaj olej oraz filtr powietrza.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Okres wymiany turbo zależy od kilku czynników, takich jak: typ pojazdu i jego silnika, jakość paliwa, styl jazdy i warunki drogowe, częstotliwość serwisowania. Przeciętny interwał między wymianami turbo wynosi około 100 000 km lub 5-7 lat, jednak w przypadku ciężkich warunków użytkowania lub braku regularnego serwisowania, turbo może wymagać wymiany wcześniej.
Warto regularnie wymieniać filtr oleju, ponieważ zanieczyszczenie może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki. Zalecane jest też regularne kontrolowanie poziomu oleju oraz jego jakości, tak aby zapewnić prawidłowe smarowanie i chłodzenie turbo.