Co ile się wymienia turbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Prawidłowo eksplorowane turbo, które pracuje w normalnych warunkach, powinno bezproblemowo pokonać minimum 150 tysięcy kilometrów. Ten podzespół jest stosunkowo trwały i według producentów powinno dorównać żywotnością silnikowi. Mimo wszystko z biegiem czasu możliwości i niefunkcjonowanie turbosprężarki może ulec pogorszeniu. Dlatego, jeżeli kierowcy chcą wydłużyć jej żywotność, powinni samodzielnie dbać o podzespół, stosując kilka ważnych zasad eksploatacji. W większości przypadków awarii turbosprężarek są efektem niepożądanych działań właścicieli samochodów.
Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Koszt wymiany turbiny w dieslu
Proces wymiany urządzenia turbo zaczyna się jeszcze przed demontażem, ponieważ na samym początku powinno się przepłukać układ smarowania oraz zmienić filtr wraz z olejem na świeży. Kolejnym równie ważnym krokiem jest sprawdzenie ciśnienia oleju silnikowego oraz drożność jego przewodów. W następnym kroku warto sprawdzić przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej, ponieważ jeżeli jest zanieczyszczony, będzie zakłócał pracę, a nawet utrudni odpływ oleju z turbiny. Pamiętajmy o sprawdzeniu oraz wyczyszczeniu całego układu dolotowego i zasysania spalin do turbiny, a przy okazji tych czynności warto sprawdzić stan przepustnicy i przepływomierza. Według właściwej technologii wymiany turbosprężarki trzeba także wymienić intercooler na nowy, ze względu na fakt, że nie da się dobrze wyczyścić starego urządzenia.
Jeżeli wymieniasz turbo, a warsztat wycenia usługę bez diagnostyki samochodu, to lepiej trzymać się od niego z daleka. Nowa turbina nie zda się na nic, bez ustalenia przyczyny i wymiany kilku dodatkowych elementów. Podzespół psuje się zawsze z jakiegoś powodu i bez ustalenia przyczyny nowy nie posłuży za długo. Przyczyn awarii może być kilka, wzajemnie ze sobą powiązanych, więc poszukiwanie tej głównej, ale i innych jest zadaniem trudnym, czasochłonnym i wymagającym kompleksowej diagnostyki silnika. Właściciele samochodów turbodoładowanych liczą się z rychłymi kosztami, które może przynieść nagła awaria podzespołu. Cena serwisowa zaczyna się już od 1000 złotych wzwyż, co skutecznie potrafi odstraszyć.
Jaki przebieg wytrzyma turbina po ilu tys. km. wymienić trzeba? - Wymiana turbo cena 1.9 TDI
Nie ma określonego dokładnego przebiegu, po którym powinna nastąpić regeneracja turbosprężarki. Teoretycznie żywność turbiny jest w stanie dorównać żywotności silnika, ponieważ taka była koncepcja producentów. Ten podzespół powinien wytrzymać około 200 000 kilometrów, jednakże w bardziej dramatycznej rzeczywistości bywa nieco inaczej, ponieważ trafiają do regeneracji turbosprężarki, które nie przejechały nawet 50 000 kilometrów. Oczywiście jest możliwość przejechania nawet 500 000 kilometrów bez żadnej awarii turbo, o ile będzie ono podlegać odpowiednim działaniom, które zapobiegną uszkodzeniu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Częstotliwość wymiany turbosprężarki zależy od wielu czynników, takich jak m.in. rodzaj silnika, sposób użytkowania samochodu, jakość paliwa i oleju silnikowego oraz warunki eksploatacji. Ogólnie rzecz biorąc, zaleca się wymianę turbosprężarki co około 100 000 - 150 000 km lub co 7-10 lat, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Jednak w przypadku samochodów, które są często użytkowane w trudnych warunkach (np. w mieście, na krótkich dystansach, z dużym obciążeniem), lub które są regularnie eksploatowane na granicy swoich możliwości (np. podczas jazdy sportowej), wymiana turbosprężarki może być konieczna nawet wcześniej. Pamiętaj, że aby zapewnić prawidłowe działanie turbosprężarki i jej dłuższą trwałość, ważne jest regularne sprawdzanie stanu oleju silnikowego i ewentualne jego uzupełnianie, a także przestrzeganie zaleceń producenta dotyczących konserwacji i eksploatacji samochodu.