
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Turbo hybrydowe łączy szybką odpowiedź na naciśnięcie pedału gazu z dużym przepływem powietrza przy wysokich obrotach i zapotrzebowaniu na moc. Podnosząc moc jednostki napędowej, musimy zwiększyć ilość paliwa oraz powietrza dostarczanego do silnika. Turbina hybrydowa jest to typowa turbosprężarka, którą zmodyfikowano w celu uzyskania parametrów nieosiągalnych przez standardową – fabryczną turbinę. Hybrydowa turbina w porównaniu z seryjnym podzespołem ma większe oraz wykonane z trwalszych elementów koło kompresji, co z kolei wpływa na większą wydajność turbosprężarki, czy jeszcze szybszą reakcję na wciśnięty pedał gazu. Montaż takiego turbo jest zazwyczaj przeprowadzany w pojazdach stosowanych w motosportach.
Turbina hybrydowa - Turbo HYBRYDOWE 1.9 TDI
Turbina hybrydowa jest to zmodyfikowana turbosprężarka pod kątem uzyskania określonych właściwości. Zazwyczaj modyfikacji dokonują osoby, które podnoszą moc silników. Warto wiedzieć, że jeżeli podnosimy moc silnika, musimy także zwiększyć ilość paliwa oraz powietrza dostarczanego do silnika. Zwiększenie ilości powietrza możemy dokonać co najmniej na dwa sposoby: wymianę turbiny na większą lub modyfikacja standardowego podzespołu. Turbosprężarka z reguły zbudowana jest z połączenia części dwóch turbin i różnych rozmiarach. Strona kompresji, inaczej nazywana „zimną”, pochodzi z większego podzespołu, z kolei strona „gorąca” pozostaje oryginalna lub też zmodyfikowana, jednakże w takim stopniu, że jej obudowa pasuje na kolektor.
Co to jest hybrydowa turbosprężarka? - Turbo hybrydowe a zwykle
Jak już wyżej zostało wspomniane, turbina hybrydowa swoje zastosowanie znajduje w samochodach wykorzystywanych w motosportach, gdzie wymagana jest szybsza reakcja na pedał gazu, wydajność turbiny, a co najważniejsze jej wytrzymałość. Różnicą między standardową turbiną a hybrydową jest przede wszystkim rozmiar. Turbo hybrydowe jest znacznie większe, ponieważ ma większe koło kompresji, czyli stronę zimna. Po drugie hybrydowa turbina musi być znacznie bardziej wytrzymała, dlatego też jej muszla, jak i komponenty są dodatkowo wzmacniane – najczęściej stosuje się wzmocnienie stalowe, a w przypadku koła kompresji poddawane są one procesowi anodowania, dzięki któremu trwałość wspomnianej części jest porównywalna do wartości stali hartowanej.

Na czym polega hybrydowe turbo - Turbo hybryda czy warto
Hybrydowe turbo jest dość popularnym rozwiązaniem wśród użytkowników, którzy chcą podnieść moc silnika. Polega to na zbudowaniu turbosprężarki niestandardowej z wykorzystaniem elementów różnych podzespołów. Założeniem jest maksymalne zbliżenie do turbiny oryginalnej pod względem możliwości jej montażu na silniku bez konieczności stosowania wielu przeróbek mechanicznych. Zmodyfikowana turbosprężarka ma kilka zalet w stosunku do wymiany na większy podzespół. Największą zaletą jest brak konieczności przerabiania układu wydechowego, ponieważ hybrydowe turbo idealnie wpasowuje się w miejsce starej turbiny.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze