Regulacja sztangi turbiny w aucie pozwala na zmianę ciśnienia doładowania. Sztanga turbosprężarki jest połączona z układem sterowania turbiną, który odpowiada za regulację ciśnienia doładowania. Co daje skrócenie sztangi turbiny? Skrócenie sztangi turbosprężarki pozwala na uzyskanie wyższego doładowania. W rezultacie silnik będzie miał więcej mocy i momentu obrotowego. Jednak wyższe ciśnienie doładowania może również powodować większe obciążenia turbiny, co może doprowadzić do jej uszkodzenia. Natomiast wydłużenie sztangi turbosprężarki pozwala na uzyskanie niższego ciśnienia doładowania. W efekcie silnik będzie miał mniejszą moc i moment obrotowy, ale będzie bardziej ekonomiczny. Niższe ciśnienie doładowania również zmniejsza obciążenie turbiny, co może wydłużyć jej żywotność.
Regulację sztangi turbiny najlepiej powierzyć wykwalifikowanemu mechanikowi. Mechanik będzie w stanie dokonać regulacji w bezpieczny i skuteczny sposób.


W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jakie są objawy uszkodzonej gruszki turbiny?
Spadek mocy silnika jest najczęstszym objawem uszkodzonej gruszki turbiny. Dzieje się tak, ponieważ turbina nie jest w stanie zapewnić odpowiedniej ilości powietrza do spalania, co ogranicza moc silnika. Szarpanie silnika jest kolejnym częstym objawem uszkodzenia gruszki turbiny. Dzieje się tak, ponieważ turbina nie jest w stanie płynnie regulować ciśnienia doładowania, co może prowadzić do nierównej pracy silnika. Problemy z płynnością jazdy mogą być również spowodowane uszkodzeniem gruszki turbiny. Dzieje się tak, ponieważ turbina nie jest w stanie zapewnić odpowiedniej ilości powietrza do przyspieszania, co może prowadzić do problemów z płynnością jazdy, szczególnie podczas jazdy pod górę.
Gruszka turbiny to zawór regulacyjny, który odpowiada za utrzymanie prawidłowego ciśnienia doładowania silnika. W przypadku jej uszkodzenia, do silnika dostaje się zbyt dużo lub zbyt mało powietrza, co może prowadzić do problemów z jego pracą.
Co może wpaść do turbiny?
Do turbiny w aucie mogą wpaść różne ciała obce, które mogą spowodować jej uszkodzenie, najczęściej są to:
• Elementy silnika- takie jak fragmenty zaworu czy pierścienia tłokowego. Przykładowo, jeśli tłok pęknie, jego fragmenty mogą zostać wciągnięte przez układ wydechowy i dostać się do turbiny.
• Odpadki drogowe- kamienie, gałęzie, liście i inne drobne przedmioty mogą wpaść do turbiny podczas jazdy, szczególnie w trudnych warunkach na drodze.
• Odpadki z filtra powietrza- jeśli jest uszkodzony lub nie jest zamocowany poprawnie, zanieczyszczenia lub fragmenty filtra mogą przedostać się do turbosprężarki.
• Nagar z komory spalania silnika może przedostać się do turbiny w wyniku nieprawidłowej pracy silnika. Nagar jest substancją, która powstaje w wyniku spalania paliwa i oleju silnikowego. Jeśli silnik nie jest regularnie serwisowany, nagar może gromadzić się w komorze spalania i przedostawać się do turbiny.

Jak brzmi uszkodzona turbina?
Głośne gwizdanie jest to najczęstszy dźwięk, który towarzyszy uszkodzeniu turbiny. Powstaje on w wyniku nierównej pracy turbiny, która powoduje wydobywanie się powietrza pod wysokim ciśnieniem. Może też oznaczać problemy z uszczelką turbosprężarki. Dźwięk ten będzie szczególnie słyszalny podczas przyśpieszania lub jazdy pod obciążeniem. Słyszalne może być jeszcze stukanie, podczas pracy silnika na biegu jałowym, co może być spowodowane uszkodzeniem łożysk turbiny.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze