blog

Ciśnienie doładowania na biegu jałowym

11 grudnia 2020

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis regeneracji

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Ciśnienie doładowania na biegu jałowym jest ustawione na pozycji maksymalnej. Obecny w turbinie zawór sterujący przekształca położenie łopatek kierownicy w taki sposób, aby nastąpiło uzyskanie wymaganych wartości ciśnienia doładowania. Za sterowanie odpowiada sterownik silnika, który za pomocą zmian parametrów sygnału impulsu dokonuje wysterowania. Ułożenie łopatek kierownicy maszyny wirnikowej na tak zwanym luzie oznacza otrzymanie szerokiego impulsu otrzymanego przez sterownik. W przypadku podniesienia się obrotów jednostki napędowej zakres szerokości impulsu ulega pomniejszeniu. Zawór sterujący jest ustawiony w pozycji otwartej w trakcie działania jednostki napędowej na biegu jałowym, w trakcie jazdy ze stałą prędkością, oraz przy zamkniętej przepustnicy. Wyjątkiem jest moment przyspieszenia samochodu osobowego, kiedy następuje zamknięcie i musi wytrzymać ciśnienie doładowania w wartości maksymalnej. Ciśnienie doładowania turbiny, ciśnienie doładowania w Dieslu jest powietrzem, które zostaje transportowane do silnika samochodowego za pomocą wmontowanej maszyny wirnikowej lub mechanicznego kompresora. Na pytanie, jakie ciśnienie wytwarza turbosprężarka możemy odpowiedzieć w sposób jasny. Takie, jakie w obecnym czasie działania silnika jest konieczne do uzyskania odpowiedniego rezultatu. W jaki sposób możemy dokonać pomiaru ciśnienia doładowania jednostki napędowej? W tej kwestii możemy polegać na urządzeniu, którym jest czujnik ciśnienia, jeżeli działa on w sposób prawidłowy. 

Ciśnienie doładowania na biegu jałowym

Czujnik ciśnienia doładowania – spadek mocy silnika

Masz wątpliwość, czy w sposób właściwy działa czujnik ciśnienia doładowania? Objawy nie są Ci znane? Dowodem na prawdopodobnie nieprawidłową pracę czujnika jest silnik samochodowy i jego praca. Jeżeli odczuwamy wyraźny spadek mocy, to czujnik mógł ulec usterce. Zanieczyszczenia, zabrudzenia stanowczą nie służą temu urządzeniu, dlatego warto poddać go czyszczeniu.

Czujnik ciśnienia doładowania – spadek mocy silnika
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.90

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.90
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Piotrek
2024-08-29 11:06:05
Dzień dobry. Czy ugięte łopatki wykluczają turbo z regeneracji? Jaki to byłby przybliżony koszt? Pozdrawiam
Slawomirkoperek@gmail.com
2024-08-23 10:48:01
Witam wyłączam silnik i słyszę świstanie z czujnika doładowania turbiny co to znaczy
Oskar
2023-01-16 10:01:21
Ciśnienie doładowania na biegu jałowym jest to ciśnienie powietrza, które jest dostarczane do silnika przez turbosprężarkę w momencie, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Ciśnienie doładowania na biegu jałowym jest ważne dla prawidłowej pracy silnika, ponieważ odpowiada za ilość powietrza dostarczanego do silnika, co wpływa na jego moc i sprawność. Ciśnienie doładowania na biegu jałowym jest mierzone w kilopaskalach (kPa) lub w psi (pounds per square inch). Norma ciśnienia doładowania na biegu jałowym zależy od modelu samochodu, więc należy sprawdzić instrukcję obsługi lub skontaktować się z producentem w celu uzyskania dokładniejszych informacji.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60