Localizations image

Chrobotanie turbiny [MAMY ROZWIĄZANIE]

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Dźwięk przypominający chrobotanie w okolicach turbiny wskazywać może na zacinającą się zmienną geometrię turbiny. Spowodowane może być to nagromadzeniem się nagaru na łopatkach oraz rdzą. Rozwiązaniem tego problemu jest rozruszanie łopatek polegające na wyczyszczeniu technologi VNT. Od razu dodamy, że zarówno czyszczenie turbiny bez wyciągania, jak i czyszczenie geometrii turbiny bez demontażu nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Zacinająca się zmienna geometria kierownic turbo kwalifikuje się jako jedna z poważniejszych awarii układu turbodoładowania, dlatego, jeżeli zastanawiasz się, jak długo można jeździć z uszkodzoną turbiną, to odpowiedź z pewnością Cię zaskoczy, ponieważ nie można. Kursowanie z niesprawnym układem turbodoładowania spowodować może liczne usterki pojazdu, w tym jego silnika.

1. Skąd rdza i nagar na turbinie?

Rdza na łopatkach zmiennej geometrii turbiny powstaje w sytuacji, kiedy turbo nie ma zapewnionego prawidłowego smarowania. Przypominamy, że olej silnikowy nie tylko chłodzi układ turbodoładowania i smaruje elementy będące w ciągłym ruchu, ale posiada również właściwości antykorozyjne.

Z kolei nagar to nic innego, jak skoksowany olej oraz cząstki paliwa, które w połączeniu z zanieczyszczeniami przedostającymi się dolotem, przez wyeksploatowane lub słabej jakości filtry doprowadzić mogą do całkowitego zablokowania kierownic zmiennej geometrii turbiny.

Chrobotanie turbiny [MAMY ROZWIĄZANIE]
Chrobotanie turbiny [MAMY ROZWIĄZANIE]

Gwiżdżąca turbina po regeneracji – co jest przyczyną?

Jeżeli po regeneracji Twoja turbosprężarka w dalszym ciągu głośno pracuje, oznacza to, że proces naprawczy nie został przeprowadzony prawidłowo; prawdopodobnie turbosprężarka nie została poprawnie podłączona, przewody zostały skręcone lub zagięte, nie przeprowadzono kalibracji turbosprężarki. Powodem okazać może się także nieprawidłowo dobrane turbo pod silnik Twojego pojazdu. Bez względu na przyczynę należy oddać turbo do korekty.

Wybierając serwis, do którego oddasz swoją turbinę, nie kieruj się wyłącznie ceną wykonywanej usługi. Tanio nie zawsze oznacza dobrze przeprowadzoną usługę. Najlepiej wybrać serwis, który oprócz wykwalifikowanego personelu posiada również doświadczenie. Unikniesz wtedy nieprzyjemnych niespodzianek w postaci gwiżdżącej turbiny po regeneracji.

Gwiżdżąca turbina po regeneracji – co jest przyczyną?
Gwiżdżąca turbina po regeneracji – co jest przyczyną?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka 53049700029 30 marca 2021

Turbosprężarka 53049700029

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 53049700029...

Regeneracja turbin Radom 02 października 2018

Regeneracja turbin Radom

REGENERACJA TURBOSPRĘŻAREK W RADOMIU – Turbo-serwis Melett | Innowacyjna naprawa...

Po co są numery na turbinie? 13 października 2021

Po co są numery na turbinie?

Oznaczenie turbiny, znajdujące się zazwyczaj na jej obudowie, w znacznym stopniu...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO