blog

Chrobotanie turbiny [MAMY ROZWIĄZANIE]

14 października 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis naprawy  turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Dźwięk przypominający chrobotanie w okolicach turbiny wskazywać może na zacinającą się zmienną geometrię turbiny. Spowodowane może być to nagromadzeniem się nagaru na łopatkach oraz rdzą. Rozwiązaniem tego problemu jest rozruszanie łopatek polegające na wyczyszczeniu technologi VNT. Od razu dodamy, że zarówno czyszczenie turbiny bez wyciągania, jak i czyszczenie geometrii turbiny bez demontażu nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Zacinająca się zmienna geometria kierownic turbo kwalifikuje się jako jedna z poważniejszych awarii układu turbodoładowania, dlatego, jeżeli zastanawiasz się, jak długo można jeździć z uszkodzoną turbiną, to odpowiedź z pewnością Cię zaskoczy, ponieważ nie można. Kursowanie z niesprawnym układem turbodoładowania spowodować może liczne usterki pojazdu, w tym jego silnika.

1. Skąd rdza i nagar na turbinie?

Rdza na łopatkach zmiennej geometrii turbiny powstaje w sytuacji, kiedy turbo nie ma zapewnionego prawidłowego smarowania. Przypominamy, że olej silnikowy nie tylko chłodzi układ turbodoładowania i smaruje elementy będące w ciągłym ruchu, ale posiada również właściwości antykorozyjne.

Z kolei nagar to nic innego, jak skoksowany olej oraz cząstki paliwa, które w połączeniu

Gwiżdżąca turbina po regeneracji – co jest przyczyną?

Jeżeli po regeneracji Twoja turbosprężarka w dalszym ciągu głośno pracuje, oznacza to, że proces naprawczy nie został przeprowadzony prawidłowo; prawdopodobnie turbosprężarka nie została poprawnie podłączona, przewody zostały skręcone lub zagięte, nie przeprowadzono kalibracji turbosprężarki. Powodem okazać może się także nieprawidłowo dobrane turbo pod silnik Twojego pojazdu. Bez względu na przyczynę należy oddać turbo do korekty.

Wybierając serwis, do którego oddasz swoją turbinę, nie kieruj się wyłącznie ceną wykonywanej usługi. Tanio nie zawsze oznacza dobrze przeprowadzoną usługę. Najlepiej wybrać serwis, który oprócz wykwalifikowanego personelu posiada również doświadczenie. Unikniesz wtedy nieprzyjemnych niespodzianek w postaci gwiżdżącej turbiny po regeneracji.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Bogdan
2023-01-12 15:30:58
Chrobotanie turbosprężarki może być spowodowane kilkoma różnymi czynnikami, takimi jak: zużyty lub uszkodzony łożysko wirujące, zablokowane lub zanieczyszczone kanały oleju, uszkodzenie samej turbosprężarki, niedostateczne ciśnienie oleju. Aby rozwiązać problem chrobotania turbosprężarki, należy skonsultować się z mechanikiem samochodowym, który przeprowadzi diagnozę i zaleci odpowiednie działanie. Może to obejmować wymianę uszkodzonych części, czyszczenie lub regulację kanałów oleju lub wymianę oleju.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60