Strona w budowie

Localizations image

CHRA turbiny

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.25

Turbosprężarki, które trafiają do regeneracji do naszego serwisu, zazwyczaj mają uszkodzony zespół środkowy określany jako CHRA turbiny. Klienci często nie wiedzą, czym jest owe CHRA, inaczej mówiąc koras. To, ile wytrzymuje turbina, jest uzależnione od wielu czynników, w tym właśnie od kondycji jej środka. CHRA (z angielskiego: Center HUB Rotating Assembly) określa się jako serce każdej turbosprężarki samochodowej. W gruncie rzeczy jest to jej rdzeń. Dowiedz się, jak powinna przebiegać prawidłowo przeprowadzona wymiana środka turbiny oraz ile kosztuje koras turbiny. Jeśli zastanawiasz się, jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w Dieslu oraz czy możliwa jest samodzielna regeneracja turbiny, dobrze trafiłeś!

 

CHRA turbosprężarki
CHRA turbiny

 


Koras turbiny – opinie

Liczni mechanicy samochodowi polecają części do turbosprężarek Melett. W zupełności zgadzamy się z tego typu rekomendacjami, ponieważ ten angielski producent dostarcza części zamiennych do turbo w najwyższej jakości. Jeśli chodzi o wybór najlepszych środków do turbosprężarek, nasz wybór w zdecydowanej większości przypadków pada na CHRA Melett. Czym tak właściwie jest koras? Jest to element zainstalowany w obudowach turbiny oraz sprężarki. CHRA to nic innego jak wirnik, część układu łożyskowego. Ile może funkcjonować w układzie koras turbiny? Opinie na ten turbo temat są z reguły jednoznaczne. CHRA to element zaprojektowany i wyprodukowany z dbałością o najmniejsze szczegóły. Precyzja wykonania rdzenia turbosprężarki wynika z warunków pracy zespołu obrotowego we wnętrzu turbo. Koras musi być odpowiednio wyważony – bez tego turbosprężarka nie może działać prawidłowo. Mało tego, niewyważony koras stanowi źródło głośnej pracy turbiny, a także odczuwalnych dla użytkowników pojazdu wibracji. Pragniemy podkreślić, że brak wyważenia turbo na dłuższą metę może prowadzić do awarii układu łożyskowego. Środkowy zespół obrotowy reguluje pracę turbiny, która może osiągnąć wysokie wartości parametrów w postaci temperatury około 900 stopni Celsjusza i prędkości obrotowych nawet do 250 000 obrotów na minutę. Mamy nadzieję, że wskazanie na te imponujące zakresy pracy turbosprężarki wpłyną na wyobraźnię użytkowników samochodów z turbodoładowanymi silnikami. Gdy zaniedbamy chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu, smarowanie turbosprężarki zostaje nagle odcięte od tej rozgrzanej i rozpędzonej maszyny. Wiele informacji oraz praktycznych wskazówek na temat tego, jak dbać o turbinę w Dieslu i jak eksploatować auto z turbiną, zawarliśmy w innych artykułach zamieszczonych na stronie internetowej naszego serwisu.

 

Zespół obrotowy turbosprężarki
Koras turbiny - opinie

 


Wymiana rdzenia turbiny – forum, własny garaż czy profesjonalny serwis?

Czy samodzielna regeneracja turbiny jest możliwa? Wydawać by się mogło, że skoro znamy przyczyny uszkodzenia turbiny w Dieslu i wiemy, jak przedstawia się w praktyce budowa turbosprężarki, regeneracja turbo na własną rękę będzie prostym zadaniem. Niestety, wiedza na temat tego, jak rozebrać turbo i jak sprawdzić turbo, jest tutaj niewystarczająca. Działania naprawcze w obrębie turbosprężarki samochodowej powinny być realizowane z dbałością o wszystkie szczegóły. Regeneracja turbosprężarki wymaga precyzji, użycia wysokiej jakości części, a także zastosowania specjalistycznych urządzeń, którymi dysponują nieliczne serwisy. To, ile trwa regeneracja turbiny, zależy między innymi od stopnia jej uszkodzeń. Teoretyczna wiedza na temat tego, jak zregenerować turbinę, zostaje zweryfikowana w momencie, gdy koras turbosprężarki musi być wyważony, a cała turbosprężarka zmontowana i sprawdzona. Samodzielna wymiana CHRA jest możliwa, ale nie zalecamy jej przeprowadzać bez wiedzy na temat tego, jak ten element powinien pracować w turbo. W wielu turbosprężarkach znajduje się koras Melett – opinie na temat tego producenta części do turbosprężarek samochodowych są naprawdę imponujące. Wracając do tematu awarii, regeneracji i napraw turbosprężarek, podkreślamy, że jazda z uszkodzoną turbiną jest dużym ryzykiem, dlatego warto jak najszybciej sprawdzić turbosprężarkę, która wykazuje objawy awarii. Być może do wymiany jest właśnie koras turbiny – cena CHRA różni się w zależności od modelu turbosprężarki, do której pasuje dany rdzeń.

 

Metody wymiany rdzenia turbosprężarki
Wymiana rdzenia turbiny - forum, własny garaż czy profesjonalny serwis?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Nowoczesny wirnik turbosprężarki – Zestaw naprawczy do turbiny 02 października 2018

Nowoczesny wirnik turbosprężarki – Zestaw naprawczy do turbiny

NOWOCZESNY WIRNIK TURBOSPRĘŻARKI – ZESTAW NAPRAWCZY DO TURBINY – ZEPSUTA...

Nowe sposoby - CZYSZCZENIE GEOMETRII TURBINY - Jak sobie poradzić 02 października 2018

Nowe sposoby - CZYSZCZENIE GEOMETRII TURBINY - Jak sobie poradzić

Jak poradzić sobie ze zmienną geometrią - sposoby czyszczenia W silnikach samochodowych...

Objawy uszkodzonej turbiny 02 października 2018

Objawy uszkodzonej turbiny

Objawy uszkodzenia turbiny – Co powinieneś wiedzieć!!! – Ważne informacje...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO