Budowa turbiny samochodowej - czy znasz?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Budowa turbiny samochodowej jest prosta i bardzo wytrzymała, jeżeli tylko zachodzą prawidłowe czynności, które wpływają na jej długą eksploatację. Warto jednak zaznaczyć, że nie ma rzeczy idealnych i konstrukcja turbosprężarki również takowa nie jest. Rok 1905 jest czasem, w którym został opatentowany proces turbodoładowania. Jego twórcą jest Szwajcar, Alfred Buchi. Sama turbina samochodowa po raz pierwszy została zastosowana w samochodach osobowych w 1973 roku. W czasach współczesnych coraz mniej na rynku aut osobowych pozbawionych turbodoładowania. Turbina samochodowa jest odpowiedzialna w głównej mierze za przysłowiowego "kopa" silnika, czyli zwiększenia jego mocy i sprawności, ograniczenie emisji spalin do atmosfery, a także uzyskanie lepszych osiągów w stosunku do samochodów posiadających silniki wolnossące o tej samej pojemności.
Turbosprężarka – jakie części posiada?
Wnętrze turbosprężarki powinno być znane każdemu posiadaczowi samochodu osobowego. Jej konstrukcja jest łatwo przyswajalna, nie powinna przysporzyć większych problemów nawet początkującym kierowcom. Na pewno każdy z nas powinien wiedzieć, że pod maską samochodu występuje takie urządzenie jak turbina. Budowa, jak już wspomniane było na początku artykułu, nie jest skomplikowana. Głównym elementem turbiny, która należy do części gorącej turbosprężarki, jest łopatka ulokowana na wale, tarczy, piaście lub bębnie. Wspomniany wał razem tymi elementami stanowi właśnie wirnik turbiny, który jest tworzony z bardzo wytrzymałych na korozję, jak również ścieranie, stopów tytanu, czy chromu. Materiały te cechuje żaroodporność, więc żywotność wirnika powinna być jak najbardziej nieograniczona, jeśli rzecz jasna, dochodzi do prawidłowych czynności w użytkowaniu samochodu osobowego. Podsumowując temat części składowych można zauważyć, jak istotną funkcję spełnia turbina. Części, które tworzą jej obecność, pomimo różnych działań ochronnych mogła ulec zużyciu. Dlatego warto skorzystać z katalogu części turbosprężarek zawierającego cały wachlarz dostępnych elementów do turbo. Nasz autoryzowany serwis dysponuje najwyższej klasy częściami marki Melett, realizując wysoką jakość napraw turbosprężarek.
Turbina a turbosprężarka – czy to jest to samo?
Odpowiedź jest bardzo prosta. Turbosprężarka to urządzenie wirnikowe, które składa się z turbiny, części gorącej i sprężarki, części zimnej. Tak więc turbina jest jej bardzo ważną częścią napędzaną gazami wylotowymi. Pozostając przy turbinach i ciekawostkach z nimi związanych, możemy tutaj wspomnieć o turbinie parowej, która jest napędzana parą wodną i nie występuje w samochodach osobowych. Sprawność turbiny parowej jest w pełni wykorzystywana głównie w elektrowniach cieplnych. Ostatecznie rozumiejąc różnicę pomiędzy dwoma hasłami: turbina a turbosprężarka, można odpowiedzieć na kolejne pytanie: kiedy włącza się turbina w samochodzie? Turbina rozpoczyna swoją pracę w momencie uruchamiania silnika pojazdu. Dlatego ważną rzeczą jest, aby nie wprowadzać natychmiastowo pojazdu w ruch. Silnik powinien się odpowiednio rozgrzać, osiągając odpowiednią temperaturę. Niekiedy wystarczy około 30-40 sekund. Przy pierwszym odpaleniu samochodu olej ma postać bardzo gęstą. Podczas rozgrzania silnika, temperatura oleju również wzrasta, stając się rzadką cieczą, co wpływa na luźny przepływ i olejowanie poszczególnych części składowych silnika.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina samochodowa składa się z kilku głównych elementów:
Sprężarka: Ten element zasysa powietrze z zewnątrz i kompresuje je do wysokiego ciśnienia, przygotowując je do dalszego przetworzenia.
Turbina: To serce turbosprężarki, która składa się z rotorów i łopatek. Rotory i łopatki obracają się w wysokiej prędkości, co generuje moc napędową.
Wałek: Ten element połączenie między turbiną i kompresorem, który przenosi moc z turbiny do kompresora.
Układ chłodzenia i smarowania: Ten element jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniej temperatury i smarowanie ruchomych części turbosprężarki.
Koło kompresora: jest to koło, które jest napędzane przez wałek turbiny.
Koło turbiny: jest to koło, które jest napędzane przez spaliny.
Sprzęgło: jest to element który pozwala na odłączenie kompresora od wałka turbiny.
Uszczelki: służą do utrzymania ciśnienia w turbosprężarce oraz do zabezpieczenia przed wyciekiem oleju.
Super artykuł, dzięki niemu rozumiem już na czym polega praca turbosprężarki oraz jak jest zbudowana.