Localizations image

Budowa turbiny samochodowej - czy znasz?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Proces regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Budowa turbiny samochodowej jest prosta i bardzo wytrzymała, jeżeli tylko zachodzą prawidłowe czynności, które wpływają na jej długą eksploatację. Warto jednak zaznaczyć, że nie ma rzeczy idealnych i konstrukcja turbosprężarki również takowa nie jest. Rok 1905 jest czasem, w którym został opatentowany proces turbodoładowania. Jego twórcą jest Szwajcar, Alfred Buchi. Sama turbina samochodowa po raz pierwszy została zastosowana w samochodach osobowych w 1973 roku. W czasach współczesnych coraz mniej na rynku aut osobowych pozbawionych turbodoładowania. Turbina samochodowa jest odpowiedzialna w głównej mierze za przysłowiowego "kopa" silnika, czyli zwiększenia jego mocy i sprawności, ograniczenie emisji spalin do atmosfery, a także uzyskanie lepszych osiągów w stosunku do samochodów posiadających silniki wolnossące o tej samej pojemności.

Zregenerowana turbosprężarka

Turbosprężarka – jakie części posiada?

Wnętrze turbosprężarki powinno być znane każdemu posiadaczowi samochodu osobowego. Jej konstrukcja jest łatwo przyswajalna, nie powinna przysporzyć większych problemów nawet początkującym kierowcom. Na pewno każdy z nas powinien wiedzieć, że pod maską samochodu występuje takie urządzenie jak turbina. Budowa, jak już wspomniane było na początku artykułu, nie jest skomplikowana. Głównym elementem turbiny, która należy do części gorącej turbosprężarki, jest łopatka ulokowana na wale, tarczy, piaście lub bębnie. Wspomniany wał razem tymi elementami stanowi właśnie wirnik turbiny, który jest tworzony z bardzo wytrzymałych na korozję, jak również ścieranie, stopów tytanu, czy chromu. Materiały te cechuje żaroodporność, więc żywotność wirnika powinna być jak najbardziej nieograniczona, jeśli rzecz jasna, dochodzi do prawidłowych czynności w użytkowaniu samochodu osobowego. Podsumowując temat części składowych można zauważyć, jak istotną funkcję spełnia turbina. Części, które tworzą jej obecność, pomimo różnych działań ochronnych mogła ulec zużyciu. Dlatego warto skorzystać z katalogu części turbosprężarek zawierającego cały wachlarz dostępnych elementów do turbo. Nasz autoryzowany serwis dysponuje najwyższej klasy częściami marki Melett, realizując wysoką jakość napraw turbosprężarek.

Turbosprężarka

Turbina a turbosprężarka – czy to jest to samo?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Turbosprężarka to urządzenie wirnikowe, które składa się z turbiny, części gorącej i sprężarki, części zimnej. Tak więc turbina jest jej bardzo ważną częścią napędzaną gazami wylotowymi. Pozostając przy turbinach i ciekawostkach z nimi związanych, możemy tutaj wspomnieć o turbinie parowej, która jest napędzana parą wodną i nie występuje w samochodach osobowych. Sprawność turbiny parowej jest w pełni wykorzystywana głównie w elektrowniach cieplnych. Ostatecznie rozumiejąc różnicę pomiędzy dwoma hasłami: turbina a turbosprężarka, można odpowiedzieć na kolejne pytanie: kiedy włącza się turbina w samochodzie? Turbina rozpoczyna swoją pracę w momencie uruchamiania silnika pojazdu. Dlatego ważną rzeczą jest, aby nie wprowadzać natychmiastowo pojazdu w ruch. Silnik powinien się odpowiednio rozgrzać, osiągając odpowiednią temperaturę. Niekiedy wystarczy około 30-40 sekund. Przy pierwszym odpaleniu samochodu olej ma postać bardzo gęstą. Podczas rozgrzania silnika, temperatura oleju również wzrasta, stając się rzadką cieczą, co wpływa na luźny przepływ i olejowanie poszczególnych części składowych silnika.

Turbosprężarka a turbina

Komentarze

Szymon 2023-01-16 10:47:02

Turbina samochodowa składa się z kilku głównych elementów:
Sprężarka: Ten element zasysa powietrze z zewnątrz i kompresuje je do wysokiego ciśnienia, przygotowując je do dalszego przetworzenia.
Turbina: To serce turbosprężarki, która składa się z rotorów i łopatek. Rotory i łopatki obracają się w wysokiej prędkości, co generuje moc napędową.
Wałek: Ten element połączenie między turbiną i kompresorem, który przenosi moc z turbiny do kompresora.
Układ chłodzenia i smarowania: Ten element jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniej temperatury i smarowanie ruchomych części turbosprężarki.
Koło kompresora: jest to koło, które jest napędzane przez wałek turbiny.
Koło turbiny: jest to koło, które jest napędzane przez spaliny.
Sprzęgło: jest to element który pozwala na odłączenie kompresora od wałka turbiny.
Uszczelki: służą do utrzymania ciśnienia w turbosprężarce oraz do zabezpieczenia przed wyciekiem oleju.

Lucyna 2021-08-19 11:59:36

Super artykuł, dzięki niemu rozumiem już na czym polega praca turbosprężarki oraz jak jest zbudowana.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO