W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Zaburzona praca jednostki napędowej spowodowana może być brakiem doładowania turbiny. Przyczyn, dla których turbina nie doładowuje, najczęściej jest dwie, jedna z nich to nieszczelność układu dolotowego, natomiast druga to uszkodzony czujnik doładowania turbiny. Objawy towarzyszące takiemu stanowi rzeczy to nie tylko nieregularna praca silnika spowodowana spadkiem osiągów pojazdu, które najbardziej odczuwalne są podczas przyspieszania, ale również świecąca się kontrolka check engine. Nie należy zapominać o sprawdzeniu aktuatora i zaworu N75, gdyż one również odpowiadają za ciśnienie turbiny.
1. Czy wiesz jakie powinno być prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny w Twoim aucie?
W pojazdach z silnikiem diesla ciśnienie doładowania uzależnione jest od warunków pracy jednostki napędowej, a dokładniej sterownika ECU, który wylicza dawkę paliwa – należy pamiętać, że dla każdego samochodu jest ono inne. W przypadku standardowej turbosprężarki ciśnienie doładowania waha się w przedziale od 0,4 bara do 1,5 bara. Z kolei ciśnienie doładowania dla turbo wykorzystywanego w samochodach sportowych przekracza 2,5 bara.
Często kierowcy decydują się na zwiększenie ciśnienia doładowania poprzez regulację sztangi turbiny. Należy jednak mieć na uwadze to, że nieprawidłowe ustawienie cięgna gruszki turbiny powodować może między innymi przeładowanie turbo, co w konsekwencji doprowadzić może między innymi do pęknięcia obudowy turbosprężarki.
Jeżeli chcesz sprawdzić, jakie ciśnienie doładowania powinna posiadać Twoja turbina, informacje na ten temat uzyskać, podłączając tester diagnostyczny.
Po regeneracji turbiny brak mocy - przyczyna
Po procesie regeneracjo-naprawczym turbosprężarki, brak jej mocy spowodowany jest nieudolnie zregenerowanym turbo. Niedokładnie wyczyszczona zmienna geometria kierownic turbiny, źle zamontowany koras turbiny, czy też inny komponent turbosprężarki tak samo, jak nieprawidłowo zamontowana turbina w samochodzie – to wszystko może negatywnie przekładać się na jej nieprawidłowe działanie.
Kompleksowa regeneracja turbosprężarki to również jej regulacja. Brak kalibracji turbo lub też niedokładnie wykonana regulacja również wpływa na jego pracę. Dlatego też decydując się na oddanie turbo do naprawy, należy wybrać sprawdzony serwis, który nie tylko cieszy się sporą liczbą zadowolonych Klientów, ale także może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem oraz wyszkoloną kadrą pracowników.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze