blog

Biały dym z wydechu - czy uszkodzone Turbo może być winne?

6 listopada 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Biały dym z wydechu naszego pojazdu może sygnalizować problemy z Turbosprężarką, prawdopodobnie oznaczać to będzie głównie nieprawidłowości w procesie spalania. Oczywiście zadymienie może również pochodzić z innych źródeł, np. kondensacji pary wodnej w spalinach, uszkodzenia uszczelki głowicy, wyciek cieczy chłodzącej, spalania paliwa o niskiej jakości. W przypadku zauważenia białego dymu wydobywającego się z wydechu pojazdu, zwłaszcza gdy występują inne objawy, takie jak utrata mocy, wzrost zużycia paliwa czy oleju, spadek wydajności silnika, to ważne jest, aby jak najszybciej skonsultować się ze specjalistą od regeneracji i naprawy turbosprężarek.

Zregenerowana Turbosprężarka
Diagnostyka i regeneracja Turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Czy warto inwestować w regenerację turbosprężarki?

Decyzja o inwestycji w regenerację turbosprężarki powinna zależeć od:
• wieku turbosprężarki;
• stanu turbo;
• kosztów naprawy turbiny;
• kosztów zakupu zupełnie nowej turbosprężarki;
• indywidualnych preferencji właściciela samochodu (lub innego pojazdu);
• budżetu, jakim posiadacz auta dysponuje;
• dostępności i czasu, jaki będziemy musieli poświęcić na wymianę, a jaki na regenerację;
• warsztatu, z którego usług rozważamy się skorzystać, ponieważ nie każdy dysponuje odpowiednimi maszynami do naprawy, czy doświadczoną kadrą.
Regeneracja turbiny, zdecydowanie jest tańszą opcją niż zakup nowej turbosprężarki, gdzie ceny sięgają w 2023 roku już nawet kilkanaście tysięcy złotych. Regeneracja może również zapobiegać wystąpieniu poważnych problemów z pojazdem, w tym zniszczenia silnika. Przy zakupie nowej turbosprężarki w sklepie, musimy również wziąć pod uwagę obecną inflację oraz koszty, jakie poniesiemy u mechanika przy montażu podzespołu.

Diagnoza turbosprężarki? Jak znaleźć źródło problemu

Turbosprężarka - regeneracja i diagnoza

Prawidłowa diagnoza turbosprężarki to nie lada wyzwanie, jednak istnieją pewne kroki, które można podjąć, aby zlokalizować źródło problemu, np.:
Po pierwsze, obserwacja – zwracaj uwagę na wspomniany na wstępie biały dym z wydechu, spadki mocy, hałas lub warkot wydobywający się z turbosprężarki, nadmierne zużycie oleju, czy przegrzewanie się silnika;
Po drugie, diagnostyka komputerowa – współczesne samochody są już wyposażone w komputery diagnostyczne, które mogą nam dostarczać informacji na temat potencjalnych problemów z turbosprężarką;
Po trzecie, kontrola ciśnienia – pomiary ciśnienia doładowania mogą dostarczać nam informacji na temat wydajności turbosprężarki;
Po czwarte, wizualna inspekcja – sprawdź, czy widoczne są jakieś mechaniczne uszkodzenia turbo, takie jak: pęknięcia, wycieki oleju, luźne rury, rozszczelnienia;
Po piąte, kontrola oleju – notuj zużycie oleju silnikowego, ponieważ wysokie zużycie może sugerować wycieki;
Po szóste – konsultacja z profesjonalistą – pamiętaj, że najważniejsza jest konsultacja z doświadczonym mechanikiem, który posiada odpowiednią, szeroką wiedzę z zakresu turbosprężarek samochodowych. Taki człowiek będzie w stanie przeprowadzić zaawansowane testy i dokładną diagnostykę, aby ustalić, co dzieje się z turbosprężarką.

7 plusów regeneracji turbosprężarki

Dzięki regeneracji turbosprężarki możesz zyskać:
1. Znaczną oszczędność kosztów w przypadku awarii;
2. Zwiększoną trwałość turbo;
3. Zmniejszenie ilości odpadów i zużycia surowców, mówiąc krótko EKOLOGIA;
4. Szybszy czas naprawy turbo;
5. Jakość (o ile wybierzesz odpowiedni zakład)
6. Poprawę wydajności i przywrócenie pierwotnych parametrów;
7. W niektórych przypadkach możliwe jest dostosowanie regenerowanej turbosprężarki do bardziej wymagających potrzeb lub dostosowanie jej do określonych parametrów wydajności.

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych!

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji turbosprężarek w Polsce
  • Autoryzacje Bosch Diesel Service i Melett – gwarancja najwyższej jakości
  • Protokół z wyważenia wysokoobrotowego z wyważarki niemieckiej firmy Schenck – światowego lidera w dziedzinie wyważania i doważania turbosprężarek
  • Protokół z ustawienia zmiennej geometrii z urządzenia Turbo Test PRO firmy CIMAT
  • Stały kontakt z Klientem w sprawie kosztów i przebiegu naprawy

Po regeneracji wykonujemy szereg specjalistycznych badań m.in.

Kalibracja dynamiczna zmiennej geometrii zgodnie z przepływem powietrza – kalibracja przepływu minimalnego, średniego i maksymalnego

  • Test wydajności wycieku oleju z turbosprężarki
  • Nastawniki REA z Hella, testy i przeprogramowanie Siemensa
  • Test siłownika pneumatycznego i próżniowego
  • Test czujnika położenia potencjometru zmiennej geometrii
  • Test doładowania turbosprężarki oraz test wirowania
  • Pomiar prędkości obrotowej turbosprężarki
  • Test strat powietrza w turbosprężarce

Regenerujemy turbosprężarki wszystkich czołowych producentów: Garrett, KKK / BorgWarner, Schwitzer, Holset, IHI, Mitsubishi

  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe
  • Prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem
  • Zapewniamy najlepsze ceny w Polsce i szybki czas realizacji zamówienia!
Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60