Bezpieczne ciśnienie doładowania - jakie wartości są prawidłowe?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wartość ciśnienia doładowania dla turbosprężarek standardowych mieści się w przedziale od 0.4 bara do 1.5 bara. Natomiast w przypadku turbo hybrydowego, które montuje się w samochodach sportowych wartość ta przekraczać może 2.5 bara. Bardzo ważne jest prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny, gdyż przyczynia się ono nie tylko do prawidłowej pracy jednostki napędowej, ale również wpływa na żywotność turbosprężarki. To sterownik silnika odpowiada za to, jakie ciśnienie doładowania w dieslu panować powinno.
1. Jak zmienić na wyższe ciśnienie doładowania turbiny?
Jednym ze sposobów na zwiększenie ciśnienia doładowania turbosprężarki jest zamiana ustawienia łopatek zmiennej geometrii turbiny, przez które przepływają spaliny. Dokonać tego można regulując śrubę na sztandze turbiny. Jednakże samodzielne ustawianie śruby nie posiadając wystarczającej wiedzy z zakresu motoryzacji doprowadzić może do sytuacji, kiedy turbo będzie przeładowywało lub nastąpi sytuacja przeciwna – nastąpi wolniejsze ciśnienie doładowania.
Kolejny sposób to zastosowanie urządzenia, jakim jest Manual Boost Controller (MBC), stosowany jest najczęściej w pojazdach projektowanych pod motosporty, gdzie wymagane jest stałe doładowanie turbo.
Pomiar ciśnienia doładowania – co za to odpowiada?
W pojazdach znajduje się jeszcze jeden element odpowiadający za poprawny pomiar ciśnienia, a jest nim czujnik ciśnienia doładowania. W przypadku wystąpienia jego awarii, na desce rozdzielczej pojawi się kontrolka check engine oraz nastąpi znaczny spadek mocy pojazdu. Warto poddawać układ turbodoładowania dokładnej kontroli, aby zmniejszyć ryzyko pojawienia się jego niechcianej awarii w najmniej oczekiwanym monecie. Problem z doładowaniem związany także może być uszkodzonym aktuatorem, czyli tzw. gruszką turbiny, która jednocześnie staruje technologią VNT.
Awaria związana może być nie tylko z ciśnieniem doładowania, zdarzyć się może, że w wyniku wyeksploatowanego filtra oleju do turbosprężarki przedostaną się niepożądane zanieczyszczenia. Nawet najmniejsza drobina piasku może wyrządzić poważne problemy. Nie inaczej wygląda sytuacja w przypadku wyeksploatowanych elementów dolotu takich jak przewody.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Bezpieczne ciśnienie doładowania zależy od konkretnego silnika i jego konstrukcji. Zwykle jednak wartości prawidłowe dla ciśnienia doładowania wynoszą od 0,5 do 1,5 barów. Ciśnienie doładowania może się różnić w zależności od temperatury otoczenia, wilgotności, wysokości nad poziomem morza i innych czynników. Warto zwrócić uwagę na to by ciśnienie doładowania nie było zbyt wysokie, bowiem przy wysokim ciśnieniu doładowania mogą pojawić się problemy z uszkodzeniem uszczelniaczy, uszkodzeniem uszczelnień, a także zwiększenie zużycia paliwa. Należy pamiętać, że aby określić prawidłowe ciśnienie doładowania, należy przestrzegać zaleceń producenta silnika.