
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Wartość ciśnienia doładowania dla turbosprężarek standardowych mieści się w przedziale od 0.4 bara do 1.5 bara. Natomiast w przypadku turbo hybrydowego, które montuje się w samochodach sportowych wartość ta przekraczać może 2.5 bara. Bardzo ważne jest prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny, gdyż przyczynia się ono nie tylko do prawidłowej pracy jednostki napędowej, ale również wpływa na żywotność turbosprężarki. To sterownik silnika odpowiada za to, jakie ciśnienie doładowania w dieslu panować powinno.
1. Jak zmienić na wyższe ciśnienie doładowania turbiny?
Jednym ze sposobów na zwiększenie ciśnienia doładowania turbosprężarki jest zamiana ustawienia łopatek zmiennej geometrii turbiny, przez które przepływają spaliny. Dokonać tego można regulując śrubę na sztandze turbiny. Jednakże samodzielne ustawianie śruby nie posiadając wystarczającej wiedzy z zakresu motoryzacji doprowadzić może do sytuacji, kiedy turbo będzie przeładowywało lub nastąpi sytuacja przeciwna – nastąpi wolniejsze ciśnienie doładowania.
Kolejny sposób to zastosowanie urządzenia, jakim jest Manual Boost Controller (MBC), stosowany jest najczęściej w pojazdach projektowanych pod motosporty, gdzie wymagane jest stałe doładowanie turbo.

Pomiar ciśnienia doładowania – co za to odpowiada?
W pojazdach znajduje się jeszcze jeden element odpowiadający za poprawny pomiar ciśnienia, a jest nim czujnik ciśnienia doładowania. W przypadku wystąpienia jego awarii, na desce rozdzielczej pojawi się kontrolka check engine oraz nastąpi znaczny spadek mocy pojazdu. Warto poddawać układ turbodoładowania dokładnej kontroli, aby zmniejszyć ryzyko pojawienia się jego niechcianej awarii w najmniej oczekiwanym monecie. Problem z doładowaniem związany także może być uszkodzonym aktuatorem, czyli tzw. gruszką turbiny, która jednocześnie staruje technologią VNT.
Awaria związana może być nie tylko z ciśnieniem doładowania, zdarzyć się może, że w wyniku wyeksploatowanego filtra oleju do turbosprężarki przedostaną się niepożądane zanieczyszczenia. Nawet najmniejsza drobina piasku może wyrządzić poważne problemy. Nie inaczej wygląda sytuacja w przypadku wyeksploatowanych elementów dolotu takich jak przewody.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze