Localizations image

Bezpieczne ciśnienie doładowania - jakie wartości są prawidłowe?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Wartość ciśnienia doładowania dla turbosprężarek standardowych mieści się w przedziale od 0.4 bara do 1.5 bara. Natomiast w przypadku turbo hybrydowego, które montuje się w samochodach sportowych wartość ta przekraczać może 2.5 bara. Bardzo ważne jest prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny, gdyż przyczynia się ono nie tylko do prawidłowej pracy jednostki napędowej, ale również wpływa na żywotność turbosprężarki. To sterownik silnika odpowiada za to, jakie ciśnienie doładowania w dieslu panować powinno.

1. Jak zmienić na wyższe ciśnienie doładowania turbiny?

Jednym ze sposobów na zwiększenie ciśnienia doładowania turbosprężarki jest zamiana ustawienia łopatek zmiennej geometrii turbiny, przez które przepływają spaliny. Dokonać tego można regulując śrubę na sztandze turbiny. Jednakże samodzielne ustawianie śruby nie posiadając wystarczającej wiedzy z zakresu motoryzacji doprowadzić może do sytuacji, kiedy turbo będzie przeładowywało lub nastąpi sytuacja przeciwna – nastąpi wolniejsze ciśnienie doładowania.

Kolejny sposób to zastosowanie urządzenia, jakim jest Manual Boost Controller (MBC), stosowany jest najczęściej w pojazdach projektowanych pod motosporty, gdzie wymagane jest stałe doładowanie turbo.

Bezpieczne ciśnienie doładowania - jakie wartości są prawidłowe?
Bezpieczne ciśnienie doładowania - jakie wartości są prawidłowe?

Pomiar ciśnienia doładowania – co za to odpowiada?

W pojazdach znajduje się jeszcze jeden element odpowiadający za poprawny pomiar ciśnienia, a jest nim czujnik ciśnienia doładowania. W przypadku wystąpienia jego awarii, na desce rozdzielczej pojawi się kontrolka check engine oraz nastąpi znaczny spadek mocy pojazdu. Warto poddawać układ turbodoładowania dokładnej kontroli, aby zmniejszyć ryzyko pojawienia się jego niechcianej awarii w najmniej oczekiwanym monecie. Problem z doładowaniem związany także może być uszkodzonym aktuatorem, czyli tzw. gruszką turbiny, która jednocześnie staruje technologią VNT.

Awaria związana może być nie tylko z ciśnieniem doładowania, zdarzyć się może, że w wyniku wyeksploatowanego filtra oleju do turbosprężarki przedostaną się niepożądane zanieczyszczenia. Nawet najmniejsza drobina piasku może wyrządzić poważne problemy. Nie inaczej wygląda sytuacja w przypadku wyeksploatowanych elementów dolotu takich jak przewody.

Pomiar ciśnienia doładowania – co za to odpowiada?
Pomiar ciśnienia doładowania – co za to odpowiada?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Czy trzeba chłodzić turbinę? 22 lutego 2022

Czy trzeba chłodzić turbinę?

Czy trzeba chłodzić turbinę? Chłodzenie turbosprężarki po zatrzymaniu samoc...

Wymiana turbosprężarki - cena 04 lutego 2021

Wymiana turbosprężarki - cena

Czeka Cię wymiana turbosprężarki, a cena nowego turbo odstrasza? Zastanawiasz si...

Andora (AND) – Regeneracja turbosprężarek i remont turbo w Andorze – Europa 08 kwietnia 2019

Andora (AND) – Regeneracja turbosprężarek i remont turbo w Andorze – Europa

1. Gdzie zregenerować turbosprężarkę w Andorze?Andora to kraj w Europie leżący w Pir...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO