
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jeżeli podczas jazdy doszło do awarii turbiny, jedynym słusznym rozwiązaniem jest zatrzymanie pojazdu na poboczu i wezwanie lawety. Dalsza jazda z uszkodzoną turbiną spowodować może poważne uszkodzenia nie tylko w układzie turbodoładowania, ale także ucierpieć może jednostka napędowa.
Im szybciej zgłosisz się do serwisu z uszkodzoną turbiną, tym niższe będą koszty jej naprawy. Zwlekanie może doprowadzić dość ciężkich uszkodzeń, okazać się nawet może, że turbo nie będzie się nadawało do regeneracji, a jedynym rozwiązaniem takiej sytuacji będzie zakup (drogiej) nowej turbosprężarki.
1. Objawy uszkodzonej turbiny w 1.9 TDI i innych silnikach z turbodoładowaniem
Spadek mocy pojazdu towarzyszy niemalże każdej usterce, również obecny będzie w przypadku awarii turbo, towarzyszyć mu będą również kłęby gęstego czarnego lub białego dymu wydobywające się z rury wydechowej auta. Nie powinny także nikogo zdziwić dźwięki uszkodzonej turbiny, takie jak: pogwizdywanie, wycie, zgrzytanie czy też pohukiwanie. Objawem usterki układu turbodoładowania będzie również wyciek oleju silnikowego oraz charakterystyczny zapach palonego oleju.
Pojazd w przypadku awarii przechodzi w tryb pracy awaryjnej, pojawia się również kontrolka pojazdu z kluczem tzw. check engine. Jeżeli chodzi o jednostkę napędową, to z pewnością ignorowanie objawów awarii turbiny doprowadzić może między innymi do zjawiska, jakim jest rozbieganie się silnika Diesla.

Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Niedobór oleju silnikowego, który pełni wiele bardzo istotnych funkcji, jest najczęstszą przyczyną awarii układu turbodoładowania. Brak oleju powoduje liczne uszkodzenie turbo, a w szczególności jej komponentów. Kolejna przyczyna to awaria innego elementu, jak chociażby wtryskiwaczy – wyciek paliwa z wtrysku powoduje rozrzedzenie oleju silnikowego, który z kolei traci swoje właściwości nie tylko smarne, ale również chłodzące.
Przyczynami uszkodzenia są również liczne zatory, spowodowane mogą one być między innymi stosowaniem silikonów do uszczelniania przewodów, ale również i opiłkami metalu znajdującymi się w oleju. Pisaliśmy o tym, że uszkodzona turbina powoduje szybsze zapychanie filtra DPF; działa to również i w drugą stronę zablokowany DPF przyczynić się może do wzrostu spalin w obudowie turbo, co doprowadzić może do rozszczelnienia turbiny, jak i pęknięcia jej obudowy.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze