Awaria turbiny podczas jazdy – jak postępować
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jeżeli podczas jazdy doszło do awarii turbiny, jedynym słusznym rozwiązaniem jest zatrzymanie pojazdu na poboczu i wezwanie lawety. Dalsza jazda z uszkodzoną turbiną spowodować może poważne uszkodzenia nie tylko w układzie turbodoładowania, ale także ucierpieć może jednostka napędowa.
Im szybciej zgłosisz się do serwisu z uszkodzoną turbiną, tym niższe będą koszty jej naprawy. Zwlekanie może doprowadzić dość ciężkich uszkodzeń, okazać się nawet może, że turbo nie będzie się nadawało do regeneracji, a jedynym rozwiązaniem takiej sytuacji będzie zakup (drogiej) nowej turbosprężarki.
1. Objawy uszkodzonej turbiny w 1.9 TDI i innych silnikach z turbodoładowaniem
Spadek mocy pojazdu towarzyszy niemalże każdej usterce, również obecny będzie w przypadku awarii turbo, towarzyszyć mu będą również kłęby gęstego czarnego lub białego dymu wydobywające się z rury wydechowej auta. Nie powinny także nikogo zdziwić dźwięki uszkodzonej turbiny, takie jak: pogwizdywanie, wycie, zgrzytanie czy też pohukiwanie. Objawem usterki układu turbodoładowania będzie również wyciek oleju silnikowego oraz charakterystyczny zapach palonego oleju.
Pojazd w przypadku awarii przechodzi w tryb pracy awaryjnej, pojawia się również kontrolka pojazdu z kluczem tzw. check engine. Jeżeli chodzi o jednostkę napędową, to z pewnością ignorowanie objawów awarii turbiny doprowadzić może między innymi do zjawiska, jakim jest rozbieganie się silnika Diesla.
Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Niedobór oleju silnikowego, który pełni wiele bardzo istotnych funkcji, jest najczęstszą przyczyną awarii układu turbodoładowania. Brak oleju powoduje liczne uszkodzenie turbo, a w szczególności jej komponentów. Kolejna przyczyna to awaria innego elementu, jak chociażby wtryskiwaczy – wyciek paliwa z wtrysku powoduje rozrzedzenie oleju silnikowego, który z kolei traci swoje właściwości nie tylko smarne, ale również chłodzące.
Przyczynami uszkodzenia są również liczne zatory, spowodowane mogą one być między innymi stosowaniem silikonów do uszczelniania przewodów, ale również i opiłkami metalu znajdującymi się w oleju. Pisaliśmy o tym, że uszkodzona turbina powoduje szybsze zapychanie filtra DPF; działa to również i w drugą stronę zablokowany DPF przyczynić się może do wzrostu spalin w obudowie turbo, co doprowadzić może do rozszczelnienia turbiny, jak i pęknięcia jej obudowy.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jeśli awaria turbiny wystąpi podczas jazdy, należy natychmiast zatrzymać pojazd i unikać dalszej jazdy, ponieważ uszkodzona turbina może uszkodzić inne elementy silnika lub prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa. Kroki, które należy podjąć w przypadku awarii turbiny podczas jazdy to:
Zatrzymać pojazd w bezpiecznym miejscu, z dala od ruchu drogowego.
Wyłączyć silnik i pozostawić go do ostygnięcia.
Skontaktować się z pomocą drogową lub wezwać lawetę do transportu pojazdu do najbliższego warsztatu.
Nie podejmować prób naprawy lub samodzielnego rozbierania turbiny, ponieważ może to prowadzić do dalszych uszkodzeń lub grozić bezpieczeństwem.
Warto pamiętać, że awaria turbiny jest poważnym problemem, który wymaga specjalistycznej naprawy i należy natychmiast skontaktować się z profesjonalnym warsztatem, który posiada odpowiedni sprzęt i doświadczenie, aby przeprowadzić naprawę.