Automatyczne chłodzenie turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Szybka i długa jazda znacznie rozgrzewa turbosprężarkę oraz silnik, dlatego też przed wyłączeniem pojazdu należy odczekać kilkanaście sekund w celu schłodzenia turbiny. Czasami jednak w pośpiechu zdarza się zapomnieć o tym, dlatego warto zainwestować w urządzenie, jakim jest Turbo timer. Z tym urządzeniem chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu odbywa się automatycznie, Turbo timer można zaprogramować tak, aby podtrzymywał pracę silnika jeszcze przez kilka, a nawet kilkanaście minut od wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki. W tym czasie wirnik turbosprężarki, jak i sama turbosprężarka ma czas na spokojne wyhamowanie.
Chłodzenie turbiny wodą
Temperatura turbiny w dieslu w trakcie swojej pracy może sięgać nawet 900 stopni Celsjusza, nagłe wyłączenie pojazdu powodować będzie gromadzenie się nagaru, czyli skoksowanego oleju silnikowego.
1. Systemy chłodzenia turbiny
Samochody wyposażone są w różnego rodzaju układy chłodzenia; do podstawowych należą między innymi: chłodnica, wentylator silnika czy też zbiornik wyrównawczy. Chłodzenie turbosprężarki wspomagane jest intercoolerem, ale również i olejem silnikowym – oprócz właściwości smarnych odpowiada on także za odprowadzanie ciepła z turbiny.
W samochodach wyposażanych w silnik SB, jak chociażby Volkswagen Golf 1.6 TD stosowane jest dodatkowe chłodzenie turbiny cieczą. Taki rodzaj chłodzenia spotykany jest również w silnikach 1Z, czyli popularnych 1.9 TDI. Auta te wyposażone są w uprzędzenie, jakim jest pompa wody chłodzenia turbiny, fachowe jej określenie to pompa cyrkulacji wody niezależnego ogrzewania, zapewnia ona dodatkowe chłodzenie turbiny.
Aby cieszyć się dłuższą żywotnością turbosprężarki, warto zadbać nie tylko o jej odpowiednie i dostateczne chłodzenie, ale również szybko interweniować w przypadku wystąpienia objawów awarii turbo. Do uszkodzenia turbosprężarki doprowadzić może również awaria innej części samochodowej, jak na przykład uszkodzony wtryskiwacz. Lejące wtryski doprowadzić mogą do tego, że olej silnikowy straci swoje właściwości.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Automatyczne chłodzenie turbosprężarki to rozwiązanie, które pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury turbosprężarki podczas jej pracy. Jest to ważne, ponieważ przegrzanie turbosprężarki może prowadzić do uszkodzenia samej turbosprężarki oraz innych elementów układu dolotowego. Automatyczne chłodzenie turbosprężarki może być realizowane na kilka sposobów. Jednym z nich jest zastosowanie specjalnego systemu chłodzenia wodą, który pozwala na odprowadzenie ciepła z turbosprężarki. Innym sposobem jest zastosowanie oleju chłodzącego, który pozwala na chłodzenie turbosprężarki poprzez przepływ oleju przez nią. Automatyczne chłodzenie turbosprężarki jest często stosowane w samochodach z systemem start-stop, ponieważ pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury turbosprężarki podczas przerywanej pracy silnika.