blog

3 najczęstsze problemy z turbosprężarkami w Dieslu: jak je rozpoznać i naprawić?

2 listopada 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Oto trzy najczęstsze problemy z turbosprężarkami oraz wskazówki, jak rozpoznać uszkodzoną turbinę i naprawić: pierwszym z nich jest zanieczyszczenie łopatek turbiny. Charakterystycznymi objawami będą tutaj: spadek mocy silnika, wzrost zużycia paliwa czy zwiększone hałasy wydobywające się z turbosprężarki. Rozpoznanie danego problemu: wysoka wartość ciśnienia dolotowego (mierzonego przy użyciu manometra) i obniżone ciśnienie na wylocie z turbosprężarki. Naprawa: turbosprężarka może wymagać czyszczenia lub naprawy przez specjalistę. W niektórych przypadkach konieczna jest wymiana uszkodzonych lub zużytych łopatek. Następnymi na liście powszechnych problemów są wycieki oleju lub paliwa. Typowe symptomy dotyczące tej kwestii: przede wszystkim spadek jego poziomu lub oleju napędowego w silniku, widoczne wycieki i plamy w okolicy turbosprężarki oraz utrata mocy. Rozpoznanie: zauważalne wycieki lub ślady oleju w okolicy turbiny oraz wokół jej przewodów i połączeń. W takim przypadku konieczna jest naprawa uszczelnień lub przewodów, które są przyczyną wycieków. Trzecim najczęstszym problemem z turbosprężarkami są uszkodzone łożyska. Typowe objawy dla tej awarii: wzrost hałasu, drgania, spadek wydajności oraz spadek ciśnienia w układzie dolotowym. Rozpoznanie: drgania i hałas mogą wskazywać na uszkodzenie łożysk. Można to sprawdzić mechanicznie poprzez ręczne kręcenie wirników turbosprężarki. W celach naprawczych wykonuje się eliminację usterek lub wymianę łożysk na nowe.

pracownia regeneracji turbosprężarek
turbosprężarka

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Głośne hałasy z turbosprężarki - Co może być przyczyną?

Przyczyną głośnych hałasów z turbosprężarki, może być kilka czynników, w tym:

Nieszczelności w układzie dolotowym lub wydechowym- mogą powodować przedostawanie się powietrza i spalin do turbosprężarki, co może prowadzić do jej nadmiernego obciążenia i głośnej pracy.
Uszkodzenie łożysk, które są odpowiedzialne za płynne obracanie turbiny i sprężarki. Ich nieprawidłowa praca może powodować głośny szum lub wibracje.
Mechaniczne uszkodzenie łopatek turbiny lub sprężarki- elementy te są wykonane z wytrzymałych materiałów, ale mogą zostać uszkodzone przez zanieczyszczenia w oleju silnikowym, niewłaściwą pracę silnika czy uszkodzenia mechaniczne.

Nadmierne dymienie wydechu - Czy to skutek uszkodzonej turbosprężarki?

Tak, nadmierne dymienie wydechu może być objawem uszkodzenia turbosprężarki. Kilka innych możliwych przyczyn nadmiernego dymienia wydechu:
Awaria silnika- może prowadzić do nieprawidłowego spalania paliwa, co finalnie może skutkować nadmiernym dymieniem z wydechu.
Zanieczyszczone filtry powietrza lub paliwa, mogą wprowadzać nieczystości do silnika, co może doprowadzić do dymienia z wydechu.
Uszkodzone łożyska w turbosprężarce mogą prowadzić do nadmiernego obciążenia wirników i w konsekwencji do dymienia z wydechu.
Problemy z układem wydechowym, takie jak nieszczelności, mogą powodować przedostawanie się spalin do atmosfery.

model turbosprężarka

Diagnoza problemów z turbosprężarkami - Jak szybko znaleźć źródło kłopotów?

Oto kilka wskazówek, które mogą pomóc szybko znaleźć źródło problemów z turbosprężarką:

Słuchanie i obserwacja- zacznij od słuchania hałasów i obserwacji zachowań pojazdu. Głośne hałasy, spadek mocy, nadmierne dymienie wydechu lub inne nieprawidłowości, mogą świadczyć o uszkodzeniu turbiny.
Sprawdzenie ciśnienia powietrza- Skorzystaj z manometra, aby sprawdzić ciśnienie powietrza na wejściu i wyjściu z turbosprężarki. Odpowiednie ciśnienie jest kluczowe do prawidłowego działania turbosprężarki.
Skanowanie komputera pojazdu- Skorzystaj z narzędzi diagnostycznych, aby odczytać ewentualne błędy lub kody usterek z komputera pojazdu. Te kody mogą dostarczyć cennych wskazówek odnośnie do problemu z turbosprężarką.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.25

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.25
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60