Oto trzy najczęstsze problemy z turbosprężarkami oraz wskazówki, jak rozpoznać uszkodzoną turbinę i naprawić: pierwszym z nich jest zanieczyszczenie łopatek turbiny. Charakterystycznymi objawami będą tutaj: spadek mocy silnika, wzrost zużycia paliwa czy zwiększone hałasy wydobywające się z turbosprężarki. Rozpoznanie danego problemu: wysoka wartość ciśnienia dolotowego (mierzonego przy użyciu manometra) i obniżone ciśnienie na wylocie z turbosprężarki. Naprawa: turbosprężarka może wymagać czyszczenia lub naprawy przez specjalistę. W niektórych przypadkach konieczna jest wymiana uszkodzonych lub zużytych łopatek. Następnymi na liście powszechnych problemów są wycieki oleju lub paliwa. Typowe symptomy dotyczące tej kwestii: przede wszystkim spadek jego poziomu lub oleju napędowego w silniku, widoczne wycieki i plamy w okolicy turbosprężarki oraz utrata mocy. Rozpoznanie: zauważalne wycieki lub ślady oleju w okolicy turbiny oraz wokół jej przewodów i połączeń. W takim przypadku konieczna jest naprawa uszczelnień lub przewodów, które są przyczyną wycieków. Trzecim najczęstszym problemem z turbosprężarkami są uszkodzone łożyska. Typowe objawy dla tej awarii: wzrost hałasu, drgania, spadek wydajności oraz spadek ciśnienia w układzie dolotowym. Rozpoznanie: drgania i hałas mogą wskazywać na uszkodzenie łożysk. Można to sprawdzić mechanicznie poprzez ręczne kręcenie wirników turbosprężarki. W celach naprawczych wykonuje się eliminację usterek lub wymianę łożysk na nowe.


W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Głośne hałasy z turbosprężarki - Co może być przyczyną?
Przyczyną głośnych hałasów z turbosprężarki, może być kilka czynników, w tym:
• Nieszczelności w układzie dolotowym lub wydechowym- mogą powodować przedostawanie się powietrza i spalin do turbosprężarki, co może prowadzić do jej nadmiernego obciążenia i głośnej pracy.
• Uszkodzenie łożysk, które są odpowiedzialne za płynne obracanie turbiny i sprężarki. Ich nieprawidłowa praca może powodować głośny szum lub wibracje.
• Mechaniczne uszkodzenie łopatek turbiny lub sprężarki- elementy te są wykonane z wytrzymałych materiałów, ale mogą zostać uszkodzone przez zanieczyszczenia w oleju silnikowym, niewłaściwą pracę silnika czy uszkodzenia mechaniczne.
Nadmierne dymienie wydechu - Czy to skutek uszkodzonej turbosprężarki?
Tak, nadmierne dymienie wydechu może być objawem uszkodzenia turbosprężarki. Kilka innych możliwych przyczyn nadmiernego dymienia wydechu:
• Awaria silnika- może prowadzić do nieprawidłowego spalania paliwa, co finalnie może skutkować nadmiernym dymieniem z wydechu.
• Zanieczyszczone filtry powietrza lub paliwa, mogą wprowadzać nieczystości do silnika, co może doprowadzić do dymienia z wydechu.
• Uszkodzone łożyska w turbosprężarce mogą prowadzić do nadmiernego obciążenia wirników i w konsekwencji do dymienia z wydechu.
• Problemy z układem wydechowym, takie jak nieszczelności, mogą powodować przedostawanie się spalin do atmosfery.

Diagnoza problemów z turbosprężarkami - Jak szybko znaleźć źródło kłopotów?
Oto kilka wskazówek, które mogą pomóc szybko znaleźć źródło problemów z turbosprężarką:
• Słuchanie i obserwacja- zacznij od słuchania hałasów i obserwacji zachowań pojazdu. Głośne hałasy, spadek mocy, nadmierne dymienie wydechu lub inne nieprawidłowości, mogą świadczyć o uszkodzeniu turbiny.
• Sprawdzenie ciśnienia powietrza- Skorzystaj z manometra, aby sprawdzić ciśnienie powietrza na wejściu i wyjściu z turbosprężarki. Odpowiednie ciśnienie jest kluczowe do prawidłowego działania turbosprężarki.
• Skanowanie komputera pojazdu- Skorzystaj z narzędzi diagnostycznych, aby odczytać ewentualne błędy lub kody usterek z komputera pojazdu. Te kody mogą dostarczyć cennych wskazówek odnośnie do problemu z turbosprężarką.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze