bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Zestaw Naprawczy Turbosprężarki – Skład zestawu

Co wchodzi w skład zestawu naprawczego turbosprężarki

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


By zwiększyć osiągi silnika, bez ingerencji w jego konstrukcję, konieczne jest zastosowanie układu doładowującego. Układ ten za zadanie ma dostarczyć do silnika zwiększoną ilość tlenu, co spowoduje zwiększenie intensywności spalania paliwa. W silniku spalinowym pełni tę rolę mechaniczny kompresor lub napędzana siłą gazów wydechowych turbosprężarka. W przypadku turbosprężarki, ergonomia pracy jest znacząco większa, ponieważ wykorzystywana jest siła spalin, a kompresor wykorzystuje część mocy pracującego silnika. Turbodoładowanie staje się powoli standardem, a turbosprężarka jest montowana niemal w każdym silniku wysokoprężnym. Jak jest zbudowana i czy często pojawiają się usterki związane z eksploatacją? Czy można ją naprawiać i czy dostępne są zestawy naprawcze?


Zestaw Naprawczy Turbosprężarki
Zestaw Naprawczy Turbosprężarki


Turbosprężarka, tak jak jej nazwa, składa się z dwóch części, turbiny – części ciepłej i sprężarki – części zimnej. Ze względu na warunki w jakich pracuje (200tyś obr/min i 900 stopni C) jej konstrukcja jest bardzo odporna na wysokie temperatury, ale podatna na uszkodzenia mechaniczne. Stąd też, usterki nie są rzadkie, a większość producentów dostarcza pełne zestawy naprawcze. Co może ulec uszkodzeniu w konstrukcji turbosprężarki? Podstawowym czynnikiem, który może doprowadzić do uszkodzenia naszej turbosprężarki, to brak czynnika smarnego, którego rolę w podzespole pełni olej silnikowy. Jest on dostarczany przewodami olejowymi na łożysko ślizgowe wałka, na którym turbina i talerz kompresji są osadzone. Jest to najbardziej newralgiczne miejsce w całej konstrukcji, ponieważ zajmuje się przełożeniem mocy z turbo na sprężarkę i wymaga ciągłego smarowania. Stąd też, zaraz po włączeniu silnika nie należy wprowadzać silnika na wysokie obroty – olej nie dotarł jeszcze do turbiny. Analogiczna sytuacja ma miejsce, kiedy zatrzymamy pojazd po forsownej jeździe i zgasimy silnik – elektryczna pompa oleju przestaje dostarczać go na łożysko turbosprężarki, która dzięki swojej bezwładności, kręci się jeszcze jakiś czas, niestety już bez smarowania. Może to z łatwością doprowadzić do jej uszkodzenia. Aby olej silnikowy nie przedostał się do gazów tłoczonych do silnika, stosowane są pierścienie uszczelniające. Z powodu wysokich temperatur panujących w środowisku pracy turbo, niemożliwe stało się wykorzystanie elastomerów, a zastąpiono je metalowymi pierścieniami które spełniają funkcję uszczelnienia dynamicznego. Musi ono być sprawne, dla uniknięcia sytuacji tłoczenia do komory spalania oleju napędowego, który spalając się, doprowadzi do rozbiegania silnika, a w konsekwencji, nawet, do zniszczenia całej jednostki napędowej.

Ponieważ układ doładowujący silnik jest zawodny, a zużycie eksploatacyjne, nawet w przypadku odpowiedniego korzystania z podzespołu, daje o sobie znać, większość producentów wydaje do swoich turbin tzw. zestawy naprawcze. Takie zestawy naprawcze do turbosprężarek, zazwyczaj, składają się z łożyska, pierścieni, zabezpieczeń panewki, śrub i nakrętek. Podczas czyszczenia turbiny praktycznie zawsze wymieniany jest cały zestaw naprawczy, a jego cena oscyluje w granicach kilku set złotych. Niestety w przypadku uszkodzenia wirnika, talerza lub korpusu, cena drastycznie rośnie. Garrett, jeden z czołowych producentów turbodoładowania, w trosce o zadowolenie swoich klientów, dostarcza turbosprężarek GOR czyli fabrycznie regenerowanych. Są to podzespoły oddane do skupu, które inżynierowie producenta, w swoich pracowniach przywrócili do życia. Statystycznie są o połowę tańsze, ale producent udziela na nie takiej samej gwarancji jak na podzespoły fabrycznie nowe.

TURBOSPRĘŻARKA DO SAMOCHODU VOLKSWAGEN
TURBOSPRĘŻARKA DO SAMOCHODU
VOLKSWAGEN


Jak sami Państwo widzicie, regenerowanie podzespołów wpływa bardzo pozytywnie na ergonomię eksploatacji, znacznie zmniejszając koszty na jakie narażony jest potencjalny użytkownik. Warto również wiedzieć, że prócz pracowni producenta, jest wiele warsztatów, które autoryzację producenta posiadają, a napraw dokonują z dbałością o najmniejsze szczegóły. Podobną dokładnością możemy poszczycić się i my, Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli, zapraszamy wszystkich do kontaktu. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące turbosprężarek i układu doładowania silnika.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.